Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä oikeasti on näissä uusissa ratahankkeissa, joissa ajatus on yksinkertaistaen se, että miljardilla eurolla nopeutetaan 2 tunnin matkaa 10 minuutilla ?

Vierailija
21.01.2022 |

Jos tuolla rahalla panostettaisiin junien mukavuuteen (esim. enemmän yhden hengen istuimia, jotta ei tarvitse olla ventovieraassa kiinni), niin se 10 lisäminuuttia ei haittaa mitään.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ajetaan monta junaa päivässä seuraavat sata vuotta, siitä kertyy iso summa. Ja jos rata on peruskorjattava joka tapauksessa, sen korjauksen voi tehdä uudelle linjaukselle.

Vierailija
2/15 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kuitenkin vaikuttaa siihen missä ihmiset asuvat. Eli jos käy vaikka Turusta Espoossa töissä, ja matkaan menee vain puoli tuntia, niin senhän ajelee ihan mielellään päivittäin. Hyvä että pääkaupunkiseudun ahtaus purkautuu. Hinnat laskevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ajetaan monta junaa päivässä seuraavat sata vuotta, siitä kertyy iso summa. Ja jos rata on peruskorjattava joka tapauksessa, sen korjauksen voi tehdä uudelle linjaukselle.

Tuo summa menee suht lyhyeen pätkään. Ja tuolla summalla olisi saatu kunnostettu varmaan lähes koko Suomen radat kuntoon. Ja kaiken huipuksi nykyinen kalusto ei edes tuo tuota säästöä ajassa. Se ei siihen sovellu.

Vierailija
4/15 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kuitenkin vaikuttaa siihen missä ihmiset asuvat. Eli jos käy vaikka Turusta Espoossa töissä, ja matkaan menee vain puoli tuntia, niin senhän ajelee ihan mielellään päivittäin. Hyvä että pääkaupunkiseudun ahtaus purkautuu. Hinnat laskevat.

Ja maailma pelastuu tuollaisilla työmatkoilla. Vihreitä harmittaa, jos käyn viikon ruokaostokset hakemassa autolla 5 kilometrin päästä, mutta tuo on sitten ympäristöteko.

Vierailija
5/15 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kuitenkin vaikuttaa siihen missä ihmiset asuvat. Eli jos käy vaikka Turusta Espoossa töissä, ja matkaan menee vain puoli tuntia, niin senhän ajelee ihan mielellään päivittäin. Hyvä että pääkaupunkiseudun ahtaus purkautuu. Hinnat laskevat.

Ei, se ei nopeudu puoleen tuntiin. 1,5 tuntia taitaa olla tavoite.

Vierailija
6/15 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enempi ajansäästöä jos ei tarvitsisi pysähtyä jokaisella pikkuasemalla parin matkustajan takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/15 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ajetaan monta junaa päivässä seuraavat sata vuotta, siitä kertyy iso summa. Ja jos rata on peruskorjattava joka tapauksessa, sen korjauksen voi tehdä uudelle linjaukselle.

Tampereen ja Helsingin välillä on monta kaupunkia, joita Sannan haluama oikorata ei palvele. Miksi Tampereelta pitää päästä Helsinkiin nopeammin kuin esim Hyvinkäältä?

Eikö samantien voitaisi vetää oikorata Oulusta, ei Tampere niin ihmeellinen paikka ole pysähdykselle?

Vierailija
8/15 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

enempi tulisi säästöä kun ajonopeutta vähennettäisiin puolella, eikä kenellekään olisi siitä varmasti haittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/15 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kuitenkin vaikuttaa siihen missä ihmiset asuvat. Eli jos käy vaikka Turusta Espoossa töissä, ja matkaan menee vain puoli tuntia, niin senhän ajelee ihan mielellään päivittäin. Hyvä että pääkaupunkiseudun ahtaus purkautuu. Hinnat laskevat.

Ei, se ei nopeudu puoleen tuntiin. 1,5 tuntia taitaa olla tavoite.

Kyllä tämä olisi mahdollista jos kyseessä olisi japanilainen luotijuna. Rukallakin olisit neljässä tunnissa.

Vierailija
10/15 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ovat aivan järjettömiä hankkeita tällä väestöpohjalla.

Hyöty/kustannus -suhde kaikissa noissa negatiivinen. Mutta kun pitää saada ulkomaalaisille töitä…😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/15 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kuitenkin vaikuttaa siihen missä ihmiset asuvat. Eli jos käy vaikka Turusta Espoossa töissä, ja matkaan menee vain puoli tuntia, niin senhän ajelee ihan mielellään päivittäin. Hyvä että pääkaupunkiseudun ahtaus purkautuu. Hinnat laskevat.

Ei, se ei nopeudu puoleen tuntiin. 1,5 tuntia taitaa olla tavoite.

1,5 tuntia Turusta Espooseen on hitaampaa kuin omalla autolla!

Vierailija
12/15 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuokin raha laitettaisiin sairaanhoitoon, niin voisi hoitoakin Suomessa saada, vaan ei. Se arvopohja…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/15 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

saadaan puuhasteltavaa kaivureille, maansiirto yrityksille, hiekan kärrääjille jne. jne. ja sitten he kuvittelevat tekevänsä tärkeääkin työtä....

Vierailija
14/15 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kuitenkin vaikuttaa siihen missä ihmiset asuvat. Eli jos käy vaikka Turusta Espoossa töissä, ja matkaan menee vain puoli tuntia, niin senhän ajelee ihan mielellään päivittäin. Hyvä että pääkaupunkiseudun ahtaus purkautuu. Hinnat laskevat.

Ei, se ei nopeudu puoleen tuntiin. 1,5 tuntia taitaa olla tavoite.

Turun suunnasta parannus ei olisi kuin 10min kai oikoradall, lisäraiteilla nykyisen rinnalle saavutettaisiin parempi luotettavuus yksiraiteisilla pätkillä, joiden vuoksi Turun junat kulkevat miten sattuvat. Ja riittääkö tosiaan Turun ja Helsingin välille asiakkaita nopeille junille?

Kuinka moni haluaa maksaa ekstraa 10-15min ajan säästöstä? Kuinka monta päivittäisyä työntekijää tosiaan käy Helsingissä töissä Turusta, ei taida olla montaa sataa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/15 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi, jos pohjoisessa jatkettaisiin raiteita niin, että yöjunilla ajeltaisiin hiihtokohteisiin asti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä