Minkä muun syyn kuin vakoilun tms vaikuttamisen takia venäläiskone teki suuren koukkauksen Suomen kautta?
Lähtö- ja kohdepaikkojen suora linjahan kulkee paljon Suomen eteläpuolella. Kanerva on ihan oikeassa, asiasta pitää nostaa äläkkä.
Miksi tuollainen lentoreitti ylipäätään oli Suomen ilmailuviranomaisten mielestä OK?
Kommentit (17)
Assburger kirjoitti:
Silkkaa öykkäröintiä ja provosointia.
Suomi vastaa kekkosmaisella "ei pidä provosoitua, kun provosoidaan"- meiningillä.
Itseasiassa se toimii paljon paremmin kuin neuroottinen panikointi.
lakkaa jo spämmäämästä tätä paskaa,kiviäkin kiinnostaa joka päivä!
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Silkkaa öykkäröintiä ja provosointia.
Suomi vastaa kekkosmaisella "ei pidä provosoitua, kun provosoidaan"- meiningillä.
Itseasiassa se toimii paljon paremmin kuin neuroottinen panikointi.
Niinpä.
No voi hyvä ihme, saahan sitä nyt lennellä, kun kerta on lentokone.
Mitähän vakoiltavaa Vanjalla on Tikkakosken suhteen. Tasan tarkkaan tietää jokaisen lennokin mitä Suomella on.
Kunhan käytti Suomen ilmatilaa NATOlle viestimiseen.
Niillä meni potkuri rikki ja anoivat lupaa lentää Suomen yli, että jos sattumalta joutuvat tekemään pakkolaskun niin täällä on ammattitaitoinen hoitohenkilökunta.
Vierailija kirjoitti:
lakkaa jo spämmäämästä tätä paskaa,kiviäkin kiinnostaa joka päivä!
1. kirjoitukseni tästä aiheesta, tollo.
Oli tankattu liikaa löpöä niin piti poltella ylimääräiset pois maisemia katsellen.
Pilotit lähtivät venäläisestä päivällispöydästä (á 2 promillea) Saksan keikalle. Kun olivat lentäneet pohjoisluoteeseen 1500 km, hoksasivat, että voihan Venäjä, eikös tuo ole Vienanmeri? Ei muuta kuin jyrkkä mutka ja suorinta reittiä Saksaa kohti. Toisella kerralla kompassin luku onnistui. Näin siinä kävi.
Toinen piloteista uskoi littumaa-teoriaan ja lensi mielestään kohti Saksaa kunnes viisaampi korjasi suunnan.
No ei tuohon ole muuta syytä. Psykologista peliä,luodaan uhkaa, että isku voi tapahtua mihin tahansa ja sitten yllättäen hyökättäisiin Ukrainaan. Voi olla, että olen väärässä, mutta en usko hyökkäykseen.
Venäläiset eivät halua heikennyksiä elämänlaatuunsa ja samanlainen saarto nykypäivänä mikä NL:aa korvensi, olisi vapaaseen liikkumiseen tottuneille nuorille venäläisille merkittävä rangaistus.
Minusta Putin pyrkii siis saamaan uhkailulla ilmaisia voittoja ja niitä ei pidä antaa vaikka hyökkäys tulisi, koska sillä tiellä ei ole loppua. Pian Kiinakin kärkkyisi osuuttaan.
Venäläiset laitteet eli navigointi virhe.
Assburger kirjoitti:
Silkkaa öykkäröintiä ja provosointia.
Suomi vastaa kekkosmaisella "ei pidä provosoitua, kun provosoidaan"- meiningillä.
Tuo repliikki olisi kylläkin sopinut Koivistolle.
Kekkonen taas olisi jopa voinut tilata tuon ylilennon.
Pilotti unohti Vodkansa kotiin, joutu selvinpäin lentelee.
Oliskohan tehnyt mahdollisia pidätysoperaatioita ja tällä estettiin karkurit?
Taas kerran turhaa otsikkorevittelyä.
Joku täyskyrpiintyneen kyllästyneen näköinen ilmavoimien eversti tuhahtamaan uutisiin "ei taida naapurin siviili- ja sotilasilmailoijoilla olla kovinkaan tasokas navigointikoulutus kun alituiseen tuntuu olevan vaikeaa pitää kone suunnassa tai mennä sitä lyhintä reittiä..."
Ja case closed, kansainvälisen naureskelun kera.
Leipzigin kentän kiitorata on liian lyhyt eikä asfaltti kestä täyteen lastattua Boieng 747:aa eli piti päästä eroon ylimääräisestä kerosiinista.
Sen ja testatakseen Suomen reaktiota.
UM tietää, koskei kommentoi Kanervan pyyntöä. Sinänsä kyllä pitäisi tiedottaa avoimesti.