Eikö mukaan mikään direktiivi kiellä noita sokaisevia pyöränlamppuja? Nehän on monta kertaa kirkkaampia kuin autojen valot!
Autoja pystyy ihan hyvin katsomaan kohti, mutta ei noita pyörien valoja, vaan pitää kääntä katse pois, mikä ei todellakaan ole hyväksi liikenneturvallisuudelle.
Onhan autoissakin erikseen kaukovalot, kun liikutaan pimeässä asutuksen ulkopuolella. Miksei pyörien valoihin saada kahta eri tehoasetusta?
Kommentit (14)
Kuuhun asti näkyvä valo on pippelin jatke.
Vierailija kirjoitti:
Ne on kieltämättä nykyään todella kirkkaita ja asiaa pahentaa se, että yksikään pyöräilijä ei osaa suunnata valojaan oikein. Omapahan on ääliöpyöräilijöiden ongelma jos he sokaisevat autoilijan joka sen takia ajaa heidän päälle.
Äsken tuli vastaan tyyppi, jolla oli vielä päässään yhtä kirkas valo. Eikö oma järki sano yhtään, että tuollaisia spotteja ei käytetä kaupunkialueella?
Vierailija kirjoitti:
Kuuhun asti näkyvä valo on pippelin jatke.
Näitä hullunkirkkaita valoja näkyy tosiaan lähinnä vain miehillä.
Vierailija kirjoitti:
Ne pitää vain suunnata oikein.
On ne siltikin liian tehokkaita.
Kaupungissa pyörän valon pointti on tulla nähdyksi ja siihen riittää hyvinkin himmeä valo.
Niin suunnattu väärin. Samoin kun joillain on todella kirkas otsalamppu ja katsoo sen kanssa kohti, ei kiva.
Vihreää ajattelua maailmanpelastamisesta parhaimmillaan. Uusi laki vaatii myös takavalon, joka tarkoittaa uusia litium-ioni paristoja. Heitetään, että pääkaupungilla on miljoona polkupyörää, se tarkoittaa miljoonaa myytyä litium-ioniparistoa, joita uusia vuoden parin välein 🙃
Ja sitten kun monet pistävät sen lampun vielä vilkkumaan ja välkkymään... tajutkaa, että se tekee vastaantulijat hulluiksi ja sokeiksi!
Täällä läskit ulisee kun alffat pyöräilee. Menkääs töihi.
Vierailija kirjoitti:
Ne on kieltämättä nykyään todella kirkkaita ja asiaa pahentaa se, että yksikään pyöräilijä ei osaa suunnata valojaan oikein. Omapahan on ääliöpyöräilijöiden ongelma jos he sokaisevat autoilijan joka sen takia ajaa heidän päälle.
Ajatteko vastakkain vai kuinka onnistut sokaistumaan polkupyörän etuvalosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne pitää vain suunnata oikein.
On ne siltikin liian tehokkaita.
Kaupungissa pyörän valon pointti on tulla nähdyksi ja siihen riittää hyvinkin himmeä valo.
Mä hommasin tehokkaimman mitä löysin, ihan vain koska pystyin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on kieltämättä nykyään todella kirkkaita ja asiaa pahentaa se, että yksikään pyöräilijä ei osaa suunnata valojaan oikein. Omapahan on ääliöpyöräilijöiden ongelma jos he sokaisevat autoilijan joka sen takia ajaa heidän päälle.
Ajatteko vastakkain vai kuinka onnistut sokaistumaan polkupyörän etuvalosta?
Opettele vain suuntaamaan ne valot oikein äläkä ulise.
Vierailija kirjoitti:
Niin suunnattu väärin. Samoin kun joillain on todella kirkas otsalamppu ja katsoo sen kanssa kohti, ei kiva.
Tuo suuntaushan se isoin ongelma on, sekä pyörilijöillä että kävelijöillä. Pitää olla vähintään 10000 lumenia otsalla että näkee 5km päähän horisonttiin mutta samalla sen verran hajavaloa osuu jalkojen / pyörän eteenkin että näkee mihin on juuri astumassa / ajamassa. Tosi tyhmää.
Ne on kieltämättä nykyään todella kirkkaita ja asiaa pahentaa se, että yksikään pyöräilijä ei osaa suunnata valojaan oikein. Omapahan on ääliöpyöräilijöiden ongelma jos he sokaisevat autoilijan joka sen takia ajaa heidän päälle.