Onko autonostajat nykyään kaikki selkä- tai polvivaivaisia tms, kun auton pitää olla niin korkea?
Mihinkään maastoonhan niistä autoista ei useimmiten edes ole, kummallisia korkeita kökkeröitä samalla voimalinjalla kuin perinteiset henkilöautot. Eikä niillä ostajillakaan ole ikinä mitään tarvetta poiketa tieltä maastoon.
Kommentit (9)
Autojen nostajilla on usein selkävaivoja.
Nykyajan teiden talvikunnossapito on niin ala-arvoista että pienemmillä paikkakunnilla on pakko olla korkeampi auto että pääsee kulkemaan töissä
autonostajilla on helpompaa nostaa sitä autoa kun on vähän korkeampi.
Ajoasento, näkyvyys, turvallisuus, parempi kyky ennakoida liikenteessä. Kerran tottuu korkeampaan, niin matala tuntuu turvattomalta.
Vierailija kirjoitti:
Autojen nostajilla on usein selkävaivoja.
Autonostaja on eri asia kuin autonnostaja.
Vrt. Painonostaja - painonnostaja
Vierailija kirjoitti:
Kun on ajanut korkeammalla autolla niin sen jälkeen normi henkilöauto tuntuu, kun perse viistäis maata. Eikä näe yhtä hyvin. Siksi. Ainakin mulla vain ’korkeita’ autoja.
Miksi pitää edes kysellä tällaista?
Jos on näkemisen kanssa vaikeuksia, ei pitäisi ajaa autoa lainkaan.
Onhan niissä kuitenkin painopiste korkeammalla, mikä väistämättä huonontaa ajo-ominaisuuksia. Korkea otsapinta-ala lisää ilmanvastusta ja siten polttoaineenkulutusta. Korkeus lisää myös sivutuuliherkkyyttä.
Maavaraa on toki hieman enemmän, mutta sille on aika harvoin tarvetta tyypillisen autoilijan käytössä.
Miehethän kompensoivat auton koolla erästä asiaansa...
Kun on ajanut korkeammalla autolla niin sen jälkeen normi henkilöauto tuntuu, kun perse viistäis maata. Eikä näe yhtä hyvin. Siksi. Ainakin mulla vain ’korkeita’ autoja.
Miksi pitää edes kysellä tällaista?