Teiden hoito
Ihmettelen kun varoitetaan huonosta ajokelistä. Eikö varoitusten sijasta tulisi asialle tehdä jotain? Autoilijat maksavat yhteiskunnalle niin paljon eri vakuutusten ja verojen muodossa, että jonkun asiantuntijan mielestä sillä rahalla, jos ne kaikki käytettäisiin teiden ylläpitoon ja korjauksiin, niin tiet voisi päällystää vaikka kullalla Suomessa. Nytkin on liukasta ja jäätävää sadetta, miksei suola-autot voi olla liikkeessä heti aamusta. Myös törkeitä korjaamattomia kelirikkokuoppia. Niihin vain liikennemerkillä varoitus laitettu, "teillä vaurioita 3 km". Sama mekki/varoitus on ollut samassa paikassa vuoden, eikä asialle ole tehty mitään. Tosin kuopat on jo oppinut tietämään kun päivittäin samaa tietä kulkee.
Kommentit (7)
Teide on tulivuori. Ei sinne ylös asti edes pääse autolla.
Ei joka paikassa ole mahdollista suolata (pohjavesialueet).
Meillä on tiekunnan hoidossa oleva tie ja maksuista valittavat eniten kaupunkilaiset. Heidän mielestään pikkuinen 7 km mittainen tie ei voi olla niin kallis kuin kirjanpito osoittaa, pitäisi kilpailuttaa hoitokulut jne. Tänä vuonna päätettiin, että 3 km tiestä ei ole talvihoidossa lainkaan, mökkiläiset maksavat erikseen, jos haluavat päästä rannoille. Näin saatiin kuluja pienemmäksi.
No eilen tuli ensimmäinen soitto, että pääseekö sinne ajamaan. Mistä minä tietäsin, en aio ajella tästä 3 km päähän katsomaan, onko siellä lunta tai jäätä tai kaatuneita puita.
On vähän huono keli omalla autolla joulunviettoon matkaaville :(
Vierailija kirjoitti:
Teide on tulivuori. Ei sinne ylös asti edes pääse autolla.
Autoilijat maksaa suhteettomasti versus saamiinsa palveluihin Suomessa. Auto vålttämätön maaseudulla jos töissä käy. Myös kaupungeissa ei poikkiliikenne ole sujuvaa jos joutuu vaihtamaan ja odottelemaan julkisia.
Hyvä, että varoitetaan huonosta kelistä mutta tarttis myös tehdä jotain. Suomen tiet yhtä huonoja kuin ennen muinoin Neuvostoliitossa.