Miten hävittäjät lennetään Amerikasta Eurooppaan tai muualle kauas? Saako niihin niin monet lisätankit kiinni ettei tarvitse tankata ilmassa?
Onko hävittäjillä mukavampaa lentää pitkää matkaa kuin isoilla matkustaja- ja rahtikoneilla, vai onko ne niin kuin urheiluautoja että kaikki epävakaudet tuntuvat heti kovaa ja melu on hirveä?
Kommentit (21)
Luulisi että isommat koneet ovat mukavampia lentää pitkää siivua.
Veikkaan, et ne toimitetaan laivalla tänne. Jos ne lennätetään, niin silloin ne on käytettyjä ja siitä pitää antaa helkkarin paljon alennusta🤪🤪🤪🤪🤪🤪
Onhan se nyt isolla koneella mukavampaa kun on tilaa ja miehistö, niin että kapteeni voi halutessaan jaloitella tai syödä, hävittäjän puikoissa on lienee huono alkaa sotkemaan termospullon ja eväiden kanssa.
Puhumattakaan että hyppää puikoista ja lähtee siihen siivelle kävelylle.
Jousitus on huonompi kuin busseissa eli suurista lentokoneissa. Mutkaan ajaessa F-35 on kuitenkin stabiilimpi kuin Boeing 737.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nyt isolla koneella mukavampaa kun on tilaa ja miehistö, niin että kapteeni voi halutessaan jaloitella tai syödä, hävittäjän puikoissa on lienee huono alkaa sotkemaan termospullon ja eväiden kanssa.
Puhumattakaan että hyppää puikoista ja lähtee siihen siivelle kävelylle.
Kyllä hävittäjässäkin ehtii kahvit juoda kun co-pilot on puikoissa.
Laivataan osina eri puolilta maailmaa ja kokoonpano täällä.
Eikös niitä valmisteta täällä euroopassakin. Ei tarvi rapakon takaa roudata.
Vierailija kirjoitti:
Eikös niitä valmisteta täällä euroopassakin. Ei tarvi rapakon takaa roudata.
Onhan Hornetejamme käynyt harjoittelemassa Usassa.
Tankataan ilmassa, monta kertaa Atlanttia ylittäessä. Tubessa on videokin. Tankkaus matkalennossa noin puolentoista tunnin välein. Jotkut maat saattavat koota itsekin.
Aloittaja ei kyllä kysynyt, että miten hävittäjät toimitetaan vaan ihan muuta.
Melu oli ainakin aiemmissa hävittäjissä niin kova, että radioyhteyksiä varten piti kehitellä neuroverkkoon perustuva melunvaimennus, jotta lentäjän puheesta sai selvää. Nuo lentokorkeudet siirtolennoissa on käsittääkseni niin korkeat, että lentäminen on tasaista, jollei joudu sitten lentämään ukkosrintamaan.
Hellööyy, eine mitää polttoainetta enää oo käyttäny pitkään aikaan.
Käyttää levitaatio tekniikkaa, ja aurinkopaneeleiden avulla ladataa sähköö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nyt isolla koneella mukavampaa kun on tilaa ja miehistö, niin että kapteeni voi halutessaan jaloitella tai syödä, hävittäjän puikoissa on lienee huono alkaa sotkemaan termospullon ja eväiden kanssa.
Puhumattakaan että hyppää puikoista ja lähtee siihen siivelle kävelylle.
Kyllä hävittäjässäkin ehtii kahvit juoda kun co-pilot on puikoissa.
F-35 on kaikissa malleissa 1-paikkainen.
Ei siinä kerkeä kahvitella.
Ne käy Reykjavikin Kesoililla tankkaamassa.
Niin ne Suomen hankkimat hävittäjäthän kootaan Suomessa.
Mutta kun hävittäjiä tai pommittajia lennetään Atlantin tai muiden valtamerten yli, niin käytetään ilmatankkausta. Taistelulennoilla ei käytetä lisätankkeja. Huhupuheiden mukaan taistelulentäjät käyttävät amfetamiinia tai muita piristeitä noilla pitkillä lennoilla, mutta faktaa asiasta en luonnollisestikaan tiedä.
Lisäsäiliöt on matkan varrella. Ne vaihtuu suoraan lennosta matkan varrella. Näin on ainakin horneteissa. F-35 ei taida lisätankkeja käyttää.
Ne on jo stealtteja. Usa vaan teleporttaa ne tänne.
Vierailija kirjoitti:
Niin ne Suomen hankkimat hävittäjäthän kootaan Suomessa.
Mutta kun hävittäjiä tai pommittajia lennetään Atlantin tai muiden valtamerten yli, niin käytetään ilmatankkausta. Taistelulennoilla ei käytetä lisätankkeja. Huhupuheiden mukaan taistelulentäjät käyttävät amfetamiinia tai muita piristeitä noilla pitkillä lennoilla, mutta faktaa asiasta en luonnollisestikaan tiedä.
Suomalainen Hota-pulveri olisi nykyäänkin oiva lääke moneen vaivaan :)
Rekkamies pysyy hereillä kofeiinitabuilla, lentäjä pirillä.
Lisätankit ja ilmatankkaus. Turvamarginaalit pitää säilyä, vaikka jotain menisi esim. ilmatankkauksessa pieleen.