Koronatartunnasta ei eristystä?
Lueskelin Ylen uutisia ja siellä kerrottiin kansanedustaja Lohella olevan koronatartunta. Uutisessa kerrottiin että henkilö on karateenissa. Näinkö viranomaisten ohjeet painetaan villasella. Eikö tartunnasta tule eristystä enää, voi olla karanteenissa, joka tarkoittaa että kontakteja vältellen voi vaikka ulkoilla, käydä ehkä kaupassakin... ?
Alkuperäinen uutinen: https://yle.fi/uutiset/3-12227130
Kommentit (14)
Karanteenissa ei saa käydä kaupassa. Ihme, että vielä tässä vaiheessa joku luulee näin olevan.
Käytännössä eristys ja karanteeni on sama poiketen että karanteenissa voi käydä ulkona jos ei tapaa ihmisiä.. Kauppaan ei saa mennä
Sairastunut on eristyksessä, toimittaja on vain uutisoinut väärin varmaan.
Ohjeet alkuvuodesta:
- altistunut, mutta ei vielä sairastunut on karanteenissa
- tartunnan saanut, vaikkei ole sairastunut, on eristyksessä
No, ehkä se korona ei ole niin vakava sairaus, että tästä kannattaa tapella, kuolkoon joka kuolee, yhteiskunnan pitää pyöriä kaikesta huolimatta. Kyllä Lohi tietään, onhan hän sentään sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja !
Ohje ei ole enää sama kuin alkuvuodesta, lieväoireisessa koronassa saa ulkoilla yksin.
En ole ottanut rokotuksia. Tein hoitotahdon, johon sisältyy DNR (elvytyskielto) ja SLK (Sallitaan luonnollinen kuolema). Olen tehnyt ikäni töitä, sairaslomapäiviä on koko työurani aikana ollut 13. Nyt yli 50v työpaikkani lakkautettiin. Lapset ovat kotoa lähteneet, puoliso lähti myös omille teilleen. Mitä hittoa minä täällä kupeksin?
Yskää, kolotusta, sydämen muljahtelua ja viime talvena terveyskeskuksessa mitattiin verenpaine, 164 / 110, syke 71. Kehotti varaamaan ajan lääkärille. En varannut, sen sijaan vaadin, ja sain, tehdä hoitotahdon, josta alussa kerroin. Kun loppu tulee, tulkoon, en halua terveydenhuoltoa enää rassata.
Ei ole enää mitään annettavaa, hyödytön työtön. Lapset eivät muistaneet edes syntymäpäivänä kesällä, tein testamentin jossa menee kiinteistö seurakunnalle. Henkivakuutuksen irtisanoin elokuussa kun rahat ovat lopussa, turhaan en ala enää sitä maksamaan.
Enpä ole tästä kenellekään kertonut, enkä kerrokaan. Teille nyt avauduin, älkää kertoko kenellekään, jatkan aika värikkäiden tarinoittenne lukemista.
Ottakaa piikit ja menkää hoitoon, yhteiskunta tarjoaa palvelut. Ihmeellistä kitinää puolin ja toisin.
Vierailija kirjoitti:
Sairastunut on eristyksessä, toimittaja on vain uutisoinut väärin varmaan.
Lohi on itse kirjoittanut Twitteriin väärin ja toimittaja on napannut sanan sieltä.
Vierailija kirjoitti:
En ole ottanut rokotuksia. Tein hoitotahdon, johon sisältyy DNR (elvytyskielto) ja SLK (Sallitaan luonnollinen kuolema). Olen tehnyt ikäni töitä, sairaslomapäiviä on koko työurani aikana ollut 13. Nyt yli 50v työpaikkani lakkautettiin. Lapset ovat kotoa lähteneet, puoliso lähti myös omille teilleen. Mitä hittoa minä täällä kupeksin?
Yskää, kolotusta, sydämen muljahtelua ja viime talvena terveyskeskuksessa mitattiin verenpaine, 164 / 110, syke 71. Kehotti varaamaan ajan lääkärille. En varannut, sen sijaan vaadin, ja sain, tehdä hoitotahdon, josta alussa kerroin. Kun loppu tulee, tulkoon, en halua terveydenhuoltoa enää rassata.
Ei ole enää mitään annettavaa, hyödytön työtön. Lapset eivät muistaneet edes syntymäpäivänä kesällä, tein testamentin jossa menee kiinteistö seurakunnalle. Henkivakuutuksen irtisanoin elokuussa kun rahat ovat lopussa, turhaan en ala enää sitä maksamaan.
Enpä ole tästä kenellekään kertonut, enkä kerrokaan. Teille nyt avauduin, älkää kertoko kenellekään, jatkan aika värikkäiden tarinoittenne lukemista.
Loppupeleissä ihminen on yksin . Jaksamista .
Noloa että koronalainsäädäntöä työkseen tekevä poliitikko ei tiedä, mitä eroa on karanteenilla ja eristyksellä. Ei hän taida tietää maskien tarkoitustakaan, kun oleskeli lentokentällä ilman maskia perjantaina. Onkohan muistanut kertoa siitä tartunnanjäljittäjille, jotta siellä altistuneet voidaan kontaktoida?
Vierailija kirjoitti:
Auts.. toivottavasti oli sen arvoista elää lampaan elämää toisia varten.
Ai että johtava kepun sote-poliitikko on istunut lentokentällä ilman maskia, mutta siitä ei uutisoida mitään, mutta Marinia on paheksuttu päiväkausia, kun hän oli ilman maskia baarissa? Marinilla ei edes ollut koronaa, mutta kepupoliitikolla oli.
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä eristys ja karanteeni on sama poiketen että karanteenissa voi käydä ulkona jos ei tapaa ihmisiä.. Kauppaan ei saa mennä
Espoossa sai jo keväällä eristyspotilas ulkoilla jos ei tavannut ketään. Itse jouduin esimerkiksi viemään kaksi perheen jäsentä koronatestiin autolla.
Eristys tai karanteeni, en muista kumpi, mutta lieväoireisessa koronassa ainakin sain ulkoilla yksin. Erikseen kehoitettiin siihen. Tästä jo kolme kuukautta aikaa.