Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vantaan Perussuomalaiset vaativat kalliin raitiovaunuhankkeen suunnittelun lopettamista välittömästi: ”Marinin elvytysmiljardien ohella härskeimpiä hankkeita tämän päivän Suomessa”

Vierailija
11.09.2021 |

Persut on asian ytimessä!

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä persut ei vastustaisi.

Vierailija
2/30 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näemmä just sellaisia hyödyttömiä turoja kaupunginhallinnossa kuin saaattoi kuvitellakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin työtön persu ratikkaa tarvitsee? Ymmärrän hyvin että vastustavat.

Vierailija
4/30 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratikka vähentäisi autoilua ja päästöjä ja sehän ei persuille käy! Oma kottero ja etenkin mahdollisimman saastuttava on pyhä lehmä.

Vierailija
5/30 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan oikeassa ovat

ratikka on nykymaailmassa aivan puhdas hukkainvestointi

Vierailija
6/30 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan berberistä tommonen ratikka. Joku sähködösä ajaa saman asian. Ja kulkeekin vauhdikkaammin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/30 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaan keskusta on Helsingissä ja joku ratikka tuonne lähiöistä koostuvalle haja-asutusalueelle on täysin järjetön idea.

Vierailija
8/30 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin nimeltä mainitsematon persu perusteli syyt tuohon vastustamiseen kuntavaalien aikana:

Mikäli vasemmistovihreä ryhmittymä (SDP, Vihreät ja Vasemmisto) saa enemmistön tulevaan valtuustoon, Vantaa tulee ajautumaan taloudelliseen kriisiin. Valtakunnan päättäjien ajama Suomelle tuhoisa politiikka tulee olemaan arkipäivää myös Vantaalla. Käytännössä tämä tarkoittaa velkaantumisen massiivista lisääntymistä, turhia ja tuottamattomia ilmastotoimin perusteltuja projekteja, sekä kansalaisten verotuksen kiristämistä. Vaikka Vantaalla vallassa oleva valtuusto on jo hyväksynyt uuden yleiskaavan, se ei tarkoita sitä, etteikö uusi valittava kaupunginvaltuusto pystyisi vielä korjaamaan jo kerran päätettyjä, huonoja tulevaisuuden suunnitelmia. Uusi valtuusto tulee päättämään miten kuntaa tullaan johtamaan, mitkä projektit ovat välttämättömiä ja tarvittaessa perumaan jo hyväksytyn yleiskaavan.

Sinä, äänestäjä, olet siis suuren päätöksen edessä. Jos pidät esim. raitiovaunun rakentamista järkevänä tilanteessa, jossa kunnan velat ovat Suomen suurimpia, yrityksien liikevaihdot ja verotulot ovat laskussa ja työttömiä on kunnassa ennätysmäärä eli yli 15 %, niin tutustu kuitenkin ensin huolella kaikkiin näkökantoihin puolesta ja vastaan, ennen kuin teet äänestyspäätöksen.

Sen sijaan, mikäli haluat elää kunnassa, jossa yrittämistä kannustetaan, työpaikkoja syntyy palkalla millä tullaan toimeen, heikoimmista pidetään huolta ja koululaitokset sekä terveysasemat voivat palvella sinua, niin silloin Persusuomalaiset ovat hyvä vaihtoehto sinulle. Perussuomalaiset eivät tule hyväksymään kustannuksiltaan noin 500 000 000 euron raitiovaunun rakentamista nykyisenkaltaisena taloudellisesti haastavana ajankohtana. Nykytilanteessa Vantaan kaupungin tulee toteuttaa senkaltaista talouspolitiikkaa ja tehdä sellaisia ratkaisuja, jotka suoraan vaikuttavat työttömyyttä vähentävästi ja yrittäjyyttä kannustavalla tavalla, ilman velkaantumista.

Suunnitteilla oleva puolenmiljardin raitiovaunuprojekti on susi syntyessään. Koko suunnitelma perustuu kunnallisverojen nostoon, omaisuuden myyntiin ja massiiviseen lainan lisäämiseen. Raitiovaunu ostettaisiin mitä todennäköisemmin ulkomailta, työt teetettäisiin ukrainalaisilla työmiehillä, ja Vantaan tulevaisuus olisi heikko ja velkainen. Paikalleen sementoidun raitiovaunun on ennakoitu valmistuvan vuonna 2027, ajanjaksona, jolloin raitiovaunussa käytetty teknologia on jo valmiiksi vanhentunutta. Vantaa voisi kehittää olemassa olevaa linja-autoliikennettä pilkkahinnalla verrattuna raitiovaunun kustannuksiin. Julkisten liikennevälineiden tulevaisuus onkin vetyä, sähköä ja maakaasua voimankäyttölähteinään käyttävät linja-autot.

Raitiovaunuprojektin suunnittelijat ovat olleet myös täysin sokeita kaikille todellisille kustannustekijöille, mitä vuosittain Vantaalle raitiovaunusta lankeaisi. Esim. Helsingissä raitiovaunu kolaroi käytännöllisesti kerran päivässä. Kolareista johtuvat kustannukset ovat kymmeniä miljoonia vuodessa. Raitiovaunun kolarit jalankulkijoiden ja autojen kanssa johtaisi vakuutusmaksujen nousuun, korvauksiin vainajien perheille ja kolareista johtuviin oikeudenkäynteihin. Tämä kaikki tulisi olemaan arkipäivää myös Vantaalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/30 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin nimeltä mainitsematon persu perusteli syyt tuohon vastustamiseen kuntavaalien aikana:

Mikäli vasemmistovihreä ryhmittymä (SDP, Vihreät ja Vasemmisto) saa enemmistön tulevaan valtuustoon, Vantaa tulee ajautumaan taloudelliseen kriisiin. Valtakunnan päättäjien ajama Suomelle tuhoisa politiikka tulee olemaan arkipäivää myös Vantaalla. Käytännössä tämä tarkoittaa velkaantumisen massiivista lisääntymistä, turhia ja tuottamattomia ilmastotoimin perusteltuja projekteja, sekä kansalaisten verotuksen kiristämistä. Vaikka Vantaalla vallassa oleva valtuusto on jo hyväksynyt uuden yleiskaavan, se ei tarkoita sitä, etteikö uusi valittava kaupunginvaltuusto pystyisi vielä korjaamaan jo kerran päätettyjä, huonoja tulevaisuuden suunnitelmia. Uusi valtuusto tulee päättämään miten kuntaa tullaan johtamaan, mitkä projektit ovat välttämättömiä ja tarvittaessa perumaan jo hyväksytyn yleiskaavan.

Sinä, äänestäjä, olet siis suuren päätöksen edessä. Jos pidät esim. raitiovaunun rakentamista järkevänä tilanteessa, jossa kunnan velat ovat Suomen suurimpia, yrityksien liikevaihdot ja verotulot ovat laskussa ja työttömiä on kunnassa ennätysmäärä eli yli 15 %, niin tutustu kuitenkin ensin huolella kaikkiin näkökantoihin puolesta ja vastaan, ennen kuin teet äänestyspäätöksen.

Sen sijaan, mikäli haluat elää kunnassa, jossa yrittämistä kannustetaan, työpaikkoja syntyy palkalla millä tullaan toimeen, heikoimmista pidetään huolta ja koululaitokset sekä terveysasemat voivat palvella sinua, niin silloin Persusuomalaiset ovat hyvä vaihtoehto sinulle. Perussuomalaiset eivät tule hyväksymään kustannuksiltaan noin 500 000 000 euron raitiovaunun rakentamista nykyisenkaltaisena taloudellisesti haastavana ajankohtana. Nykytilanteessa Vantaan kaupungin tulee toteuttaa senkaltaista talouspolitiikkaa ja tehdä sellaisia ratkaisuja, jotka suoraan vaikuttavat työttömyyttä vähentävästi ja yrittäjyyttä kannustavalla tavalla, ilman velkaantumista.

Suunnitteilla oleva puolenmiljardin raitiovaunuprojekti on susi syntyessään. Koko suunnitelma perustuu kunnallisverojen nostoon, omaisuuden myyntiin ja massiiviseen lainan lisäämiseen. Raitiovaunu ostettaisiin mitä todennäköisemmin ulkomailta, työt teetettäisiin ukrainalaisilla työmiehillä, ja Vantaan tulevaisuus olisi heikko ja velkainen. Paikalleen sementoidun raitiovaunun on ennakoitu valmistuvan vuonna 2027, ajanjaksona, jolloin raitiovaunussa käytetty teknologia on jo valmiiksi vanhentunutta. Vantaa voisi kehittää olemassa olevaa linja-autoliikennettä pilkkahinnalla verrattuna raitiovaunun kustannuksiin. Julkisten liikennevälineiden tulevaisuus onkin vetyä, sähköä ja maakaasua voimankäyttölähteinään käyttävät linja-autot.

Raitiovaunuprojektin suunnittelijat ovat olleet myös täysin sokeita kaikille todellisille kustannustekijöille, mitä vuosittain Vantaalle raitiovaunusta lankeaisi. Esim. Helsingissä raitiovaunu kolaroi käytännöllisesti kerran päivässä. Kolareista johtuvat kustannukset ovat kymmeniä miljoonia vuodessa. Raitiovaunun kolarit jalankulkijoiden ja autojen kanssa johtaisi vakuutusmaksujen nousuun, korvauksiin vainajien perheille ja kolareista johtuviin oikeudenkäynteihin. Tämä kaikki tulisi olemaan arkipäivää myös Vantaalla.

Noilla perusteilla ei kannattaisi koskaan rakentaa mitään uutta: kun kaikki maksaa niin paljon! Tampere investoi ratikkaan, koska haluaa pysyä elinkelpoisena ja houkuttelevana kaupunkina mutta Vantaan persut haluavat taantumusta ja pysähdystä. Helppo julkinen liikenne lisää asukkaita ja työpaikkoja ja sitä kautta kasvua. Taantumuksellisuus tuntuu olevan persujen politiikka valtakunnallisestikin. Uusia avauksia ei ole vaan kaikki uusi nähdään uhkana.

Vierailija
10/30 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magee. Ratikka Vand koskelle . Mummujen talolta sairaalaan reitti ja sairaalasta kunnan lähiöön . Perusköyhille perusreitti . Turisteille Tikkurilasta jumboon ja siitä Tammistoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/30 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei johdu johdinbussia/sähköbussia ratikan sijaan? Nykypäivänä voi bussi kulkea osan matkasta omien akkujensa voimalla, jotta ihan kaikkia kohtia ei tarvitse johdottaa. Kuten hankalia risteyksiä.

On myös sähköbusseja, jotka lataavat vain pysäkeillä.

Kumipyörät antaa enemmän joustavuutta kiskojen sijaan.

Vierailija
12/30 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keravan joki alue on hyvää kunnan asunnoille . Yksityiset vetää liian kovaa vuokraa . Keravalle oma metro ja kunnan asuntoja .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/30 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka talon pihalle syötäviä omenapuita ja vadelmia täällä tarvi nälkää nähdä.

Vierailija
14/30 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keravalle pienkone kenttä. Tuberkuloosi sairaala ja kunnan asuntoja venäläisten aluetta ja helluntailaisten .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/30 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt työllisyysaste korkeampi kuin ikinä ja talous kasvaa kohisten.

Ärsyttääkö persuja sitten enemmän heidän yrityksilleen maksettu koronatuki vai oma tyhmyys, mene, tiedä. Väärän ämmän valitsivat puheenjohtajaksi, yhden asian akan joka ei ymmärrä kansantaloudesta mitään.

Vierailija
16/30 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaa saa oman Kruunusilta-hankkeensa. Toivottavasti kassa kestää, kun kulut karkaa käsistä.

Vierailija
17/30 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei johdinautot tai sähköbussit ole huono vaihtoehto:

http://finlayson.kapsi.fi/johdinautot.htm

Vierailija
18/30 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-seudun on yhdistyttävä!

Vierailija
19/30 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Vantaalle ei kannata tehdä tuon tason runkoinfran investointia niin mihin sitten? Perussuomalaisten mielestä Suomessa ei pidä tehdä enää yhtään mitään. Kaiken pitää antaa rapistua.

Vierailija
20/30 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inkoo pitää rakentaa niin että aloittaa ratikasta siirtyy juniin ja metroon sitten uusi satama ja lentokenttä siitä sitten uudet asunnot kunnan vuokra taloja sairaala ja koulu siis uusia siis uudelle alueelle ja leirintä alue kunnan ei niitä vanhoja vaan uusi asuntovaunupaikkoja ja motelli. Muutama uusi tie ja luontopolku hiihtoreitti. Siis uudet vanhojen lisäksi. Afgaanit täyttää Inkoon. Voitte myydä mökkinne niille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän