Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KOIVUSAARI asemakaava

Vierailija
09.09.2021 |

"Keskustelun päätteeksi valtuusto hyväksyi Kivekkään tekemän toivomusponnen, jossa selvitetään mahdollisuudet vaiheistaa Koivusaaren toteutusta siten, että liittymäratkaisu toteutetaan myöhäisessä vaiheessa."
Tarkoittaako tämä sitä, että ensin rakennetaan talot ilman pääsyä autolla koko lähiöön? Asukkaiksi tulisi näin vain metrolla ja fillarilla kulkevia.
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008251194.html

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä, ei sinne ole pakko muuttaa

Vierailija
2/6 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä tarvii autoa, kun IKEAsta voi tuoda kamat kotiin ostoskärryssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta helvetissä sinne pääsee autolla, ihan kuten tähänkin asti on päässyt. Ei ole monen sadan metrin lenkki koukata siitä Sotkatien kautta. Toki huonokuntoiselle autoilijalle sekin voi olla pitkä matka...

Vierailija
4/6 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kokoajan rakennetaan lisää vaikka väki ei lisäänny. Rakentaminen on suurin päästölähde

Vierailija
5/6 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun länsiväylä bulevardisoidaan, niin eihän tuohonkaan tarvita ramppeja.

Vierailija
6/6 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä idea, että metropysäkin yhteyteen rakennetaan mahdollisimman kattavasti palveluja. Asumista Helsingissä tiivistetään, mutta niukasti.

Ai, että Ikealla on varaus Koivusaareen? Ajatellaan Ikeaa. Sehän on ruotsalainen huonekaluyhtiö, joka kyllä haluaa laajentaa ja laajentua, mihin vain pystyy. Ajatuksessa ei ole kerta kaikkeaan mitään järkeä! Koivusaaren rakennuspinta-ala, kun pieniä puistojakin tulee ottaa huomioon, on todella vähäinen. Ikea myy sänkyjä, kaappeja, keittiökalusteita, toki jotain pienempääkin krääsää. Ei tällainen liike sovellu alkuunkaan Koivusaaren kauppojen vetonaulaksi. Tarvitaan laajempaa ja yksilökohtaisempaa bisnestä, eikä mitään bulkkikauppoja. Sinne vain mentäisiin katsomaan huonekaluja, kun varastotilaa heillä ei olisi. Varmaan huonekalut lastattaisiin jostain Kehä III kautta asiakkaille.

Unohdetaan siis Ikea. Koivusaaren kaavoitusta vastustavat larulaiset edes sinne mitään rakentamista suvaitsisikaan. Ehkä olen lalurainen, ehkä en. Asiaa jokseenkin tietävänä epäilen, että harva larulainen edes on jalallaan koskaan astunut Koivusaareen. Ehkä siellä jossain lännen puolella asuvat lauttasaarelaiset tietävät, missä Koivusaari sijaitsee, mutta Vattuniemeläiset ja muut - virta vie keskustaan, eikä Espooseen, jossei sitten työpaikka sijaitse Espoossa. Toki Länkkäriä pitkin kuljetaan, mutta silloin ei paljoa Koivusaaresta tiedä mitään kuin ohikulkumatkalla huristaen.

Koivusaareen tulisi Länsiväylän päälle saada joidenkin suomalaisten pörssiyhtiöiden konttoreita, liiketiloja myös mahdollisesti nousuvaiheessa oleville yrityksille. Liiketiloja ja korkeampia rakennuksia kuin suunnitelmissa noin 10-kerroksiset liikerakennukset, ehkä 20-30 kerrosta? Toki hienoja arkkitehtikilpailuehdotuksia ja voittoja väheksymättä, asuimisto voisi mennä niiden pohjalta - tarkoitan pitkälti saaren rakentamista täyttömaan pohjalle ja alkuperäisen arkkitehtisuunnitelman voittajan pohjalta tehtyä suunnitelmaa. Sehän on hieno. Ehkä veneilyn merkitystä voisi vähentää ja niitä alueita supistaa. Ja siirtää osittain muualle, mutta ei kokonaisuudessaan tietenkään.

Ja eihän keskelle saarta rakennetut pilvenpiirtäjät vie reunoille rakennettujen rakennusten näköalaa, vai vievätkö?

Jos täyttömaa on saastunut, pitää se tutkia tarkoin ja poistaa saastunut maa. Eiköhän erilaisista tunneli- ym. hankkeista saada täyttömursketta meren täyttämiseksi. Liikaa ei kannata jonkin yksittäisen lintuluodon suojeluun panostaa. Kun siihen rakennukset tulevat lähelle, häviävät linnutkin paljon. Vain lokit ja varpuset jäävät jäljelle. Ja merimetsot paskaamaan Koivusaaren rakennusten kattojakin.

Eli:

- Ikea saatava pois kuvioista.

- Tilalle korkeampia pilvirakennuksia suomalaisille yhtiöille, jotka tuovat työpaikkansa lähelle Helsingin keskustaan erinomaisten liikenneyhteyksien äärelle. Liiketiloja myös kansalle - siis kauppoja, eikä mitään yhtä erikoiskauppaa.

- Hotelli tarvittaneen näin keskeiselle paikalle. Samoin suunnitellulle asukasmäärälle kunnon asunnot.

äärimmäisen huolestuneena nykyisistä huonoista suunnitelmista..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä