Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi metro kaivettiin maan alle Espoossa vaikka tilaa olisi yllin kyllin maan päälläkin?

Vierailija
18.07.2021 |

Se olisi hyvin voitu tuoda maan päälle jo heti länsiväylän alussa. Olisi kiva katsella maisemiakin.

Metrot kaivetaan maan alle vain kaupunkimaisilla alueilla.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se olisi maanalainen eli metro jos se kulkisi maan päällä.

Vierailija
2/24 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole metro jos se kulkee maanpäällä kiskoilla, se on juna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole metro jos se kulkee maanpäällä kiskoilla, se on juna.

Eli Itä-Helsingissä kulkeva oranssi juttu on juna eikä metro?

Vierailija
4/24 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole metro jos se kulkee maanpäällä kiskoilla, se on juna.

Aina usein metro nousee maan pinnalle, kun mennään taajaman ulkopuolelle, näin myös mm Pariisissa ja monissa muissakin kaupungeissa. Kiusaa rata aiheuttaa jos katkaisee yhteyksiä, kuten esimerkiksi junarata usein tekee. Junatkin menevät monin paikoin tunneliin, kun se katsotaan hyödylliseksi yhteisörakenteen kannalta.

Vierailija
5/24 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ihmetelleeni tätä jo silloin kun metroa alettiin rakentaa Hkiin. 'Pakko saada maanalainen ku muillakin on!'

Vierailija
6/24 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole metro jos se kulkee maanpäällä kiskoilla, se on juna.

Aina usein metro nousee maan pinnalle, kun mennään taajaman ulkopuolelle, näin myös mm Pariisissa ja monissa muissakin kaupungeissa. Kiusaa rata aiheuttaa jos katkaisee yhteyksiä, kuten esimerkiksi junarata usein tekee. Junatkin menevät monin paikoin tunneliin, kun se katsotaan hyödylliseksi yhteisörakenteen kannalta.

Länsiväylä oli jo olemassa oleva maastokäytävä, jota maanpäällinen metro olisi hyvin voinut hyödyntää (ja olisi säästetty miljardeja...).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/24 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermaperseet ei halua nähdä proletariaatin kulkuvälineitä. Se on sentään Espoo.

Vierailija
8/24 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kermaperseet ei halua nähdä proletariaatin kulkuvälineitä. Se on sentään Espoo.

Olisihan se aika kamalaa, jos katumaasturilla länsiväylää ajellessa näkisi proleja metron ikkunoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/24 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi piti ylipäätään rakentaa se tänne? Nyt kestää 20 min kauemmin päästä Kamppiin. Jahka on valmis ero alkupetäiseen bussiliikenteeseen yksinään olisi 5 min lisää muka, mutta siihen ei ole laskettu pidempää kävelyä metrolle tai bussilla liittymistä ja syntyvää vaihtoaikaa. Vituttaa koko turhake. En käytä. Joko en käy Helsingissä tai järjestän niin että pääsen busseilla.

Ja on niin kallis hanke että maksetaan tätä vielä ihan varmasti lipun hinnoissa, tietulleissa ja muissa pitkään.

Vierailija
10/24 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sille olisi tilaa maan päällä, sitä ei tarvittaisi lainkaan. Maan alla kulkeva metro on suurkaupungin jurtu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/24 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sille olisi tilaa maan päällä, sitä ei tarvittaisi lainkaan. Maan alla kulkeva metro on suurkaupungin jurtu.

Hi-hii. Espoo... suurkaupunki... reps-kops.

Vierailija
12/24 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi piti ylipäätään rakentaa se tänne? Nyt kestää 20 min kauemmin päästä Kamppiin. Jahka on valmis ero alkupetäiseen bussiliikenteeseen yksinään olisi 5 min lisää muka, mutta siihen ei ole laskettu pidempää kävelyä metrolle tai bussilla liittymistä ja syntyvää vaihtoaikaa. Vituttaa koko turhake. En käytä. Joko en käy Helsingissä tai järjestän niin että pääsen busseilla.

Ja on niin kallis hanke että maksetaan tätä vielä ihan varmasti lipun hinnoissa, tietulleissa ja muissa pitkään.

Lisäänpä vielä että metron takia tänne on rakennettava ihan järjettömästi lisää, jotta saadaan niitä maksajia ja käyttäjiä. Kaikki metsät jyrätään metron tuomien tieltä ja tilalle tornitaloa. Ihan päin honkia koko kaupunkisuunnittelu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/24 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole metro jos se kulkee maanpäällä kiskoilla, se on juna.

Aina usein metro nousee maan pinnalle, kun mennään taajaman ulkopuolelle, näin myös mm Pariisissa ja monissa muissakin kaupungeissa. Kiusaa rata aiheuttaa jos katkaisee yhteyksiä, kuten esimerkiksi junarata usein tekee. Junatkin menevät monin paikoin tunneliin, kun se katsotaan hyödylliseksi yhteisörakenteen kannalta.

Aivan. Espoossa ei ole missään niin tiheästi rakennettua taajamaa, kuin Helsingin keskustassa.

Vierailija
14/24 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No piti varmaan harjoitella tulevaa Hki-Tallinna tunnelin kaivuuta varten. Nyt tietävät, mitä ei kannata tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/24 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä raideliikenne olisi halvinta rakentaa maan pinnalle, ja miellyttävämpi matkustaa kun näkee maisemia.

Vierailija
16/24 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Espoon rakenne huomioiden pikaratikka olisi ollut paljon järkevämpi. Se voisivat mennä länsiväylällä yhteista rataa pitkin ja sitten haarautuisi eri suuntiin (kuten bussin ennen metroa).

Vierailija
17/24 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Subway

Vierailija
18/24 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Espoon ruotsinkielisten mielestä sen pitää olla tunnelbana, niin eihän sitä voi maan päälle laittaa.

Vierailija
19/24 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi maksanut aivan liian vähän.

Todellisuudessa tunnelia hyödynnettänee myös muuhunkin, jotka eivät saa päivänvaloa satelliittien kautta nähdä. esim. Ydinaseiden siirtelyyn.

Vierailija
20/24 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se olisi maksanut aivan liian vähän.

Todellisuudessa tunnelia hyödynnettänee myös muuhunkin, jotka eivät saa päivänvaloa satelliittien kautta nähdä. esim. Ydinaseiden siirtelyyn.

Nimenomaan. Ydinohjus on paljon kätevämpi laukaista Kivenlahdesta kuin Kampista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä