Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesula rikkoi takin ja ei ota syytä, koska en ottanut valokuvaa takista ennen pesua, joten en voi todistaa möhläystä

Vierailija
14.07.2021 |

Vein untuvatakin pesulaan ja kun kävin hakemassa sen, siinä oli kolmessa kohtaa reikiä, siis saumat auenneet. Viimeistelläkseen tuhon, oli työntekijä niitannut (!!!) ohkaisen kankaan huolimattomasti kiinni korjatakseen tuhoa.

Kun menin hakemaan takkia, oli siellä työntekijä, joka ilmoitusluontoisesti sanoi, että kahdesta kohtaa on sitten takki rikki. Kysyin, että miten niin rikki. Oli ehjä vielä sen takin heille tuodessani, että sen on täytynyt siis heidän käsittelyssään rikkoutua.

Tähän työntekijä sitten sanoi, että "Älä syytä meitä, koska mekään emme syytä teitä. Ei voi tietää, mitä on tapahtunut. " Ei anteeksipyyntöä. Toisin sanoen tarkoitti, että "Ähäkutti, sana sanaa vastaan." Koska en tietenkään tajunnut, että ennen pesulaan viemistä tekstiileistä olisi nykyään otettava valokuvatkin siltä varalta, että möhlivät pesun totaalisesti.

Olen köyhä ja kyseessä oli lempitakkini. Minulle siis iso asia. Eniten kuitenkin rassaa tällainen epärehellisyys ja suoranainen sikamaisuus, minkä sain osakseni. Jos olisin saanut aidot pahoittelut, jättäisin asian vatvomisen. Nyt kuitenkin minua kohdeltiin kuin rikollista, siksi että erehdyin viemään takkini raadeltavaksi epäpäteviin käsiin. En maksanut takkini rikkomisesta, mutta se on laiha lohtu, koska tosiaan minulle jäi palkaksi käyttökelvoton takki ja loukattu mieli.

Tein jo Googleen arvostelun tästä paikasta kuvan kera, ja kehotin ihmisiä ottamaan valokuvat vaatteistaan ennen pesua. Mutta koska eivät edes ottaneet vastuuta teoistaan (pahoittelu ei olisi mitään maksanut), en periaatteestakaan halua jättää asiaa sikseen. Mitä teen seuraavaksi?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kuvat ja palaute firman facebooksivulle tai googleen. Kerro miten reagoivat reklamaatioosi. Pysy asiallisena ja totea yksinkertaisesti että et suosittele ko. Firmaa. Näin ainakin me muut osataan välttää sitten. Hyvässä lykyssä saat hybityksen ja haluavat sovitella asian.

Vähän hölmöä kyllä yhdeltäkään yritykseltä tänä päivänä tällainen käytös. Firman pitää kantaa vastuu omista virheistään ja korvata jos pilaavat jotain.

Vierailija
2/6 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ensimmäinen kerta kun kuulen että pesula epäonnistunut untuvatakin pesussa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita kuvat ja palaute firman facebooksivulle tai googleen. Kerro miten reagoivat reklamaatioosi. Pysy asiallisena ja totea yksinkertaisesti että et suosittele ko. Firmaa. Näin ainakin me muut osataan välttää sitten. Hyvässä lykyssä saat hybityksen ja haluavat sovitella asian.

Vähän hölmöä kyllä yhdeltäkään yritykseltä tänä päivänä tällainen käytös. Firman pitää kantaa vastuu omista virheistään ja korvata jos pilaavat jotain.

Firman pitää ottaa vastuu kaikesta, vaikka sitä ei ole todettu syylliseksi mihinkään? Ihme asenne, että minkä tahansa "pesula rikkoi takkini" -väitteen heittäjän automaattisesti oletetaan puhuvan totta. Syytön kunnes toisin todistetaan pätee myös kuluttajariita-asioissa! Todistamattomien väitteiden levittely somessa on rikos, josta joutuu korvausvastuuseen. Siksi ei ensimmäiseksi kannata ryhtyä lokakampanjaan jakelemaan firman tietoja, vaan tehdä reklamaatio yritykseen ja valittaa kuluttajavalituslautakuntaan.

Vierailija
4/6 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman asian vierestä, mutta kirjoitan kuitenkin.

Aikoinaan vein esikoiseni puvun pesulaan. Hakiessani sitä kaikki näytti olevan kunnossa, puku oli ehjä ja siisti.

Korona nuoren laittaessa sen päälleen hän huomasi puvun olevan ahdas päälleen. Kokolapun mukaan koko oli numeroa liian pieni ja epäilimme puvun pesulassa vaihtuneen.

Menimme vaatteen kanssa pesulaan, mutta pesulassa vainottiin ettei vaatteet voi vaihtua tai kutistua heidän käsittelyssä. Vetosivat nuoren lihoamiseen kahessa viikossa.

No, ei auttanut kuin ostaa uusi puku.

Vuoden siis vuoden kuluttua ko pesula oli ottanut yhteyttä nuoreen ja pahoitellut tapahtunutta, heillä oli ollut samaan aikaan pesussa täysin samanlaiset puvut, koot olivat (esim) 38 ja 40; heillä oli siis oikeasti menneet nämä sekaisin.

Pesuloiden palveluita en ole tuon tapauksen jälkeen uskaltanut käyttää.

Vierailija
5/6 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita kuvat ja palaute firman facebooksivulle tai googleen. Kerro miten reagoivat reklamaatioosi. Pysy asiallisena ja totea yksinkertaisesti että et suosittele ko. Firmaa. Näin ainakin me muut osataan välttää sitten. Hyvässä lykyssä saat hybityksen ja haluavat sovitella asian.

Vähän hölmöä kyllä yhdeltäkään yritykseltä tänä päivänä tällainen käytös. Firman pitää kantaa vastuu omista virheistään ja korvata jos pilaavat jotain.

Firman pitää ottaa vastuu kaikesta, vaikka sitä ei ole todettu syylliseksi mihinkään? Ihme asenne, että minkä tahansa "pesula rikkoi takkini" -väitteen heittäjän automaattisesti oletetaan puhuvan totta. Syytön kunnes toisin todistetaan pätee myös kuluttajariita-asioissa! Todistamattomien väitteiden levittely somessa on rikos, josta joutuu korvausvastuuseen. Siksi ei ensimmäiseksi kannata ryhtyä lokakampanjaan jakelemaan firman tietoja, vaan tehdä reklamaatio yritykseen ja valittaa kuluttajavalituslautakuntaan.

Juuri tämä asenne on yököttävä. Nimittäin minä ja pesula tiedämme satavarmasti, milloin takki meni rikki.

Huom. Sanoin, että olen köyhä. Miksi olisin edes vienyt pesulaan valmiiksi käyttökelvottoman takin. Olisin keksinyt silloin rahoilleni parempaa käyttöä.

Tästäkin huolimatta, rehellinen anteeksipyyntö olisi riittänyt minulle, koska olen silti ihminen, ja voin ymmärtää, että vahinkoja tapahtuu. Mutta jos asenne on vilpillinen, niin sori vaan, mutta ei sovi omaan oikeustajuuni. Ap

Vierailija
6/6 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita kuvat ja palaute firman facebooksivulle tai googleen. Kerro miten reagoivat reklamaatioosi. Pysy asiallisena ja totea yksinkertaisesti että et suosittele ko. Firmaa. Näin ainakin me muut osataan välttää sitten. Hyvässä lykyssä saat hybityksen ja haluavat sovitella asian.

Vähän hölmöä kyllä yhdeltäkään yritykseltä tänä päivänä tällainen käytös. Firman pitää kantaa vastuu omista virheistään ja korvata jos pilaavat jotain.

Tein jo. Kirjoitinkin, että jos joku haluaa käyttää heidän palvelujaan, suosittelen edes ottamaan valokuvat tekstiileistä ennen pesua, koska firma ei muutoin ota vastuuta. Ei ole hyvää mainosta firmalle tämä. Mutta pelkkä aito pahoittelu olisi minulle riittänyt. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi