Oletteko koskaan valittaneet ravintolassa ruoasta? Miten siihen reagoitiin?
Joskus kauan sitten valitin, kun ruoassa oli jotain vikaa. Tarjoilija ei edes laskenut hintaa tai tuonut jälkiruokaa. Oli avuton tyyppi.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
En ole valittanut, reklamoinut kyllä, sillä on vissi ero. Tuotiin uusi annos.
Ai, no mikäs ero siinä on? Pitääkö sanoa, että "reklamoin"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole valittanut, reklamoinut kyllä, sillä on vissi ero. Tuotiin uusi annos.
Ai, no mikäs ero siinä on? Pitääkö sanoa, että "reklamoin"?
Valittaminen on kitinää, reklamointi asiallista kritiikkiä.
Syömme paljon ulkona, joten vastaus on kyllä. En muista montaa tilannetta, jossa olen palauttanut ruoan takaisin, ja on tuotu uusi.
Vain kerran on tuotu jälkiruoka ilmaiseksi.
Yleensä minun reklamointini on olan kohautus nyökkäyksen kera, kun kysytään, maistuuko ruoka. Mutta eihän sille tehdä mitään, jos kerta on ruoan syönyt.
Olen tietysti. Tuotiin uusi annos. Suomessa on todella yleistä, että ruoka on ylikypsää. Oikein paistettua tonnikalaa saa todella harvoin ensimmäisellä yrityksellä, maksa samoin. Sisäfilepihvi mediumina on jostain syystä myös haasteellinen vaikka on aivan naurettavan helppo paistettava, usein on tuotu kypsänä tai melkein kypsänä.
Olen reklamoinut. Ruoka-annos oli ala-arvoinen ja vajaa. Tarjoilija yritti vähätellä asiaa, pyysin viemään asian kuitenkin eteenpäin. Yrittivät korjata virheensä. Ei onnistunut. Tilanne meni ns. ojasta aallikkoon.
Tämä sattui eräässä Helsingin keskustan ravintoloista, jossa en enää käy.
Valitin, että al dentenä tarjoillut kasvikset olivat käytönnössä täysin raakoja. Niitä ei vaihdettu, mutta sain ilmaisen jälkiruoan.
Olen huomauttanut kaksi kertaa todella suolaisesta ruoasta. Toisen kerran tarjoilija sanoi, että kokki on rakastunut, se johtuu siitä. Toisella kertaa tarjoilija sanoi, että pastaveteen kuuluu laittaa runsaasti suolaa, joten pastan kuuluukin olla suolaista. Keittiöön luvattiin viedä terveiset, ei muuta. Hömistyneenä en kummallakaan kerralla osannut vaatia uutta ruokaa, vaan turhan kilttinä jätin syömättä ja maksoin täyden hinnan. No, olin tuolloin aika nuori, nykyisin ei enää onnistuisi.
Olen valittanut ja olen myös lähtenyt pois maksamatta kun ei korjaaminen onnistunut. Miksi maksaisin jostain ala-arvoisesta skeidasta mitä en edes syönyt.
Valitin eräässä hyvinkääläisessä ravintolassa, tarjoilija suhtautui vähätellen ja alentuvasti, kysyi sellaisella v-maisella äänellä "no ottasitsä vaik kahvin ilmaseks". Paikka lopettikin pian sen jälkeen, vaikka oli ketjuravintola.
Sain lahjakortin ja kävin syömässä, alkupalat etikkasäilykkeitä, vaikkei menussa mitä mainintaa eineksistä tms. Pääruoka olisi ollut likimain syömäkelpoista, ellei sitä olisi peitetty järkyttävällä, halvinta ja heikkolaatuisinta tomaattisosetta suoraan säilykepurkista, lämmittämällä ilmeisesti mikrossa. Tuo kastike tuhosi koko annoksen ja valitin molemmista annoksista tarjoilijalle. En todellakaan uskaltanut tilata enää jälkiruokaa. Maksoin laskun ja poistuin.
Tein arvostelun ravintolan nettisivuille ja odotin kuukauden, kunnes totesin, en halua mennä sinne enää koskaan syömään mitään. Menin ravintolaan ja pyysin lahjakortin loppusumman rahana - ravintolapäällikkö kitisi, eikä olisi halunnut palauttaa rahoja. Sain kuitenkin. Kiitokseksi ilmoitin ravintolan "Kuppilat kuntoon, Jyrki Sukula" tv-sarjaan. Jostain syystä ohjelman vetäjä vaihtui, eikä ravintolaa päässyt koskaan näkemään uudistettuna. Harmi.
Vierailija kirjoitti:
Valitin eräässä hyvinkääläisessä ravintolassa, tarjoilija suhtautui vähätellen ja alentuvasti, kysyi sellaisella v-maisella äänellä "no ottasitsä vaik kahvin ilmaseks". Paikka lopettikin pian sen jälkeen, vaikka oli ketjuravintola.
Ei varmaan ollut ainakaan Martina, siellä sai hyvitystä vaikkahan olisit valittanut, että sain eilen huonon pihvin Peräkylän ABC:lla.
Ihan hyvin yleensä on suhtauduttu niinä kertoina, kun on jostain jotain joutunut reklamoimaan. Ilmainen jälkiruoka on tullut joitakin kertoja, mutta en muista, että olisi tullut ihan uutta annosta kuitenkaan, ainakaan Suomessa, kun ihan niin pahaa tilannetta ei kuitenkaan ole tullut vastaan, että uusi annos oltaisiin jouduttu tekemään.
Erään kerran eräässä ravintolassa oli varsinkin kasvikset vähän raakoja, mutta silloin taisi käydä niin, että asiaa vähäteltiin, ja osin annos muistaakseni jäi siis syömättä, ja maksoin täyden hinnan.
Vierailija kirjoitti:
Valitin eräässä hyvinkääläisessä ravintolassa, tarjoilija suhtautui vähätellen ja alentuvasti, kysyi sellaisella v-maisella äänellä "no ottasitsä vaik kahvin ilmaseks". Paikka lopettikin pian sen jälkeen, vaikka oli ketjuravintola.
Aivan kuin se sillä kahvilla tai ilmaisella jälkkärillä korjaantuisi ja asiakas olisi vain ilmaisen tarjoilun perässä silloin kun ruoka on huonosti tehty. Korjaantuu vain tekemällä kunnolla se mikä piti alunperinkin tehdä tai jos ei osaa niin sitten asiakas voi lähteä. Korjaamisen jälkeen tarjotaan sitten ilmainen jälkkäri kun asiakas joutui turhaan odottamaan. Noh, Suomessahan on suurimmassa osassa yrityksiä unohdettu, että asiakas maksaa palkan. Omistajat tämän yleensä tajuavat mutta palkkatöissä oleva henkilökunta ei.
Olen palauttanut ruoan joitakin kertoja, kun syy on ollut ilmeinen: kana punertavaa, annos kylmä, medium rare pihvi paistettu well done.
Yleensä olen saanut vähintään jälkiruoan ilmaiseksi, joskus palautetun annoksen.
Olen reklamoinut ja saanut hyvityksen. Olen myös ulkomailla tarkka laskun kanssa, koska en suostu maksamaan "turistilisää" eli että laskussa on eri hinnat kuin menussa (pöydänkattamislisä, mikä se nyt onkin nimeltään on asia erikseen, joissakin maissa se lisätään hintaan ja se on ok).
En ole valittanut, reklamoinut kyllä, sillä on vissi ero. Tuotiin uusi annos.