En ymmärrä ihmisten tapaa kuvailla myyntikohdettaan sanoilla "ihana", "hieno", "upea" tms.
Mikä tuossa on pointtina? Eikö ostaja osaa itsekin muodostaa mielipiteensä siitä, onko esine hänen mielestään ihana vai ei?
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä siis esim. Tori.fi:ssa nähtyä. Onko kukaan muu kiinnittänyt huomiota ilmiöön?
-ap
Ei ole. Mene hoitoon. Mielisaairaalaan tutkituttamaan hulluuttasi.
Vierailija kirjoitti:
Ei minua haittaa.
En kysynyt haittaako teitä, vaan että mikä pointti siinä on.
-ap
No jos kaikissa myyjän ilmoituksissa toistuu sama hehkutus, vaikka tuo upea sana. Niin on se vähän plääh.
Mutta kyllä minun mielestä joihinkin voi noin kuvailla. Kuvasta ei aina näe kaikkea. Oon joskus laittanut vaatteen kuvaukseen, että 'ihanan pehmeä paita.' Mutta vain silloin siis jos vaatteessa on mielestäni erityisen mukava materiaali.
No kun koko elämä on nykyään pelkkää mainosta. Mainosten kieli ja hehkutus on omaksuttu ihan kaikkeen. Pelkkää myyntiä ja brändiä. Eiks oo ihanaa!
Kun henkilö julkisuuden henkilö ikää katsomatta ja siis Suomalinen.Hänestä lehdistö kirjotetaan. On aina R.i.P .ihmisten vastaukset. Moniko esim. 60-90 vuotiaan jukisen eläkeläis suku tietää mitä R.I.P. Tarkoitaa? Ymärtäisin jos olisi ulkolainen lehti.Miksi englanti pitää väänttä kaikeen,Suomen kielisin sivustot? Onko se niin hienoa?
Auttaa ostajaa muodostamaan kuvaa siitä että minkälainen tuote on.
Miltäpä tuntuisi mennä ostamaan vaikka käytettyä autoa ja se olisi ihan paskassa kunnossa, mutta myyjä ei viitsi laittaa kunnosta mitään, vaan saat itse päättää mitä tykkäät?
Ainakin itselle olisi merkitystä suhteessa hintapyyntiin että onko auto loistokunnossa vai ihan kuollut raato.
Vierailija kirjoitti:
Auttaa ostajaa muodostamaan kuvaa siitä että minkälainen tuote on.
Miltäpä tuntuisi mennä ostamaan vaikka käytettyä autoa ja se olisi ihan paskassa kunnossa, mutta myyjä ei viitsi laittaa kunnosta mitään, vaan saat itse päättää mitä tykkäät?
Ainakin itselle olisi merkitystä suhteessa hintapyyntiin että onko auto loistokunnossa vai ihan kuollut raato.
Hehee TUOTE jo paljasti että olet näitä mainosmaailman uhreja. Omat käytetyt tavaratkin ovat nykyään tuotteita!
"Paljon ihania tuotteita myynnissä!"
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä siis esim. Tori.fi:ssa nähtyä. Onko kukaan muu kiinnittänyt huomiota ilmiöön?
-ap
Olen kiinnittänyt, ja ihan samaa ihmetellyt. "Kaunis mekko", hmm, en kai sitä katsoisikaan, jollen olisi jollain tasolla kiinnostunut, onpa hyvä tietää että se on vielä kauniskin!
Tuo auto-esimerkki on huono, kuntomäärittely on eri asia.
Kaikkihan on nykyään ihanaa ja upeaa, niin ihmiset kuin esineet. Minussa jonkun ihanaksi hehkuttaminen saa kyllä aikaan vastareaktion.
Ja tämä siis esim. Tori.fi:ssa nähtyä. Onko kukaan muu kiinnittänyt huomiota ilmiöön?
-ap