Asiakaspalvelija: muista tuo sana palvelija
Mitä oikein kuvittelit olevasi? Palvelet maksavaa asiakasta ja SILLÄ SIPULI!
Kommentit (14)
Tästä voisikin tehdä kansalaisaloitteen ja pari julkista loukkantumista ja mielensäpahoittamista iltapäivälehtiin. Eikö tuo sana PALVELIJA olekin vanhanaikainen ja alistava?
Pitäisi keksiä parempi sana, ehdotuksia?
Asiakashenkilö, asiakasohjaaja, asiakasneuvoja, asiakastukihenkilö... ehkä vain pitäisi alkaa sanomaan että HENKILÖKUNTAA, joka osoittaa, että on ko. paikassa töissä.
Tai sitten pitäisi oikeastaan alkaa käyttämään sanaa ASIANTUNTIJA, niin tämä olisikin asiakkaille vähän yllättävä käänne. Tällöin hän on se vähempiarvoinen ja asiantuntija aina oikeassa.
Taas hyvä esimerkki siitä millasii elitistejä korkeesti koulutetut osaa olla… Mee hoitoon. Asiakaspalvelijat ei oo palvelijoita.
Muistathan myös asiakkaana olla ASIALLINEN.
Liian usein tulee vastaan tilanne että tekisi mieli sanoa asiakaspalvelialle että anteeksi kun häiritsen some hetkeesi mutta tiedätkö tästä tuotteesta jotain
"Mitä oikein kuvittelit olevasi?"
En kuvittele mitään. Tiedän olevani ammattilainen, osaan työni ja hoidan sen hyvin myös työnantajani mielestä. Saan hyvää palautetta myös asiakkailta, joten mitä muuta vielä tarvitsisin? Jonkun typerän nettihuutelijan hyväksynnän?
En ole mikään palvelija.
Nykypäivänä asiakaspalvelua on niin moneen lähtöön. Aitoa, iloista ja työstään pitävää. Sitten on niitä, jotka some-kännykän takaa tekee nopeasti pakollisen ”asiakaspalvelun” silmiin katsomatta. Kun ensin edes huomaa asiakkaan.
Näistä jälkimmäisistä se huono fiilis tulee.
Valitettavan paljon on nykyään sellasta työvoimaa, jota ei kouluteta siihen tehtävään. Kyllähän se harmittaa, jos jossain ravintolassa tarjoilijalla ei ole hajuakaan siitä mitä paikassa tehdään ja tarjoillaan.
Osalla asiakaspalvelijoista ei välttämättä ole ihan näpeissä se homma idea. Että joku tulee sinne paikkaan vaikka pitkään säästetyillä rahoilla nauttimaan. Maksaa satoja euroja jostain elämyksestä. Kaupan kassa ja vaikka joku kallis ravintola on kaksi täysin eri mestaa. Ja siellä elämyksiä tarjoavassa paikassa pitäs olla aidosti innostunut siitä hommasta mitä tekee.
Vierailija kirjoitti:
Muistathan myös asiakkaana olla ASIALLINEN.
Joskus asiakas voi olla ihan syystäkin vähän tuohtunut. Ei toki malttia sovi menettää.
Alanuolen painamisen sijaan voisitte vain ilmiantaa ketjun. Ei näitä trolleja kannata ruokkia.
Palvelen kyllä ja jopa nautin siitä, mutta mikään orja tai sylkykuppi en siltikään ole :) Kertoo paljon asiakkaasta jo ihan ihmisenä jos ei perus käytöstapoja osaa tai jos kuvittelee et asiat raivoamalla ratkeaa.