Lada 1200L - Tätä autoa suomi tarvitsee
Kommentit (19)
Mikähän Neuvostoliiton tuote ei ollut kopio. Kaikki mahdollinen kopioitiin, opel, bmw, jne. Gaz on taas rehti lend-lease ohjelman jatke.
Kopio tai ei, tuota autoa Suomi ihan oikeasti tarvitsi. Minulla oli uudenkarhea 1200 S, eli periaatteessa kai sama auto kuin L, joitakin kosmeettisia eroja lukuunottamatta. Lada käynnistyi aina eikä siinä tarvinnut palella, myös valojen muistan olleen suht tehokkaat. Se oli sitä aikaa se. 80-luvulla nuori mies ei pitkiä aikoja kehdannut itäautolla ajella, vaihdoin sen lähes uuteen italialaiseen mieliharmiin.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän Neuvostoliiton tuote ei ollut kopio. Kaikki mahdollinen kopioitiin, opel, bmw, jne. Gaz on taas rehti lend-lease ohjelman jatke.
GAZ:in sivuventtiilimoottoria valmistettiin Neuvostoliitissa lisenssillä jo ennen lend-leasea. GAZ-69 kyllä on muotoilua lainannut Willysistä, mutta puhdasta neuvosto-designiä tekniikaltaan
Vierailija kirjoitti:
Kopio tai ei, tuota autoa Suomi ihan oikeasti tarvitsi. Minulla oli uudenkarhea 1200 S, eli periaatteessa kai sama auto kuin L, joitakin kosmeettisia eroja lukuunottamatta. Lada käynnistyi aina eikä siinä tarvinnut palella, myös valojen muistan olleen suht tehokkaat. Se oli sitä aikaa se. 80-luvulla nuori mies ei pitkiä aikoja kehdannut itäautolla ajella, vaihdoin sen lähes uuteen italialaiseen mieliharmiin.
Saatanan köyhä kommari!
Vierailija kirjoitti:
Ladahan on kopioitu 50-luvun Fiatista. Kuka kopioi italialaisen auton?!
Kyllä minä voisin edullisesti ostaa Ferrari-kopion.
Ei kiitos. Muistan 1970- ja 1980-luvut liian hyvin. Ei kiitos mitään Neuvostoliitosta muistuttavaa. Noina vuosikymmeninä Ladoja olivat Suomen tiet täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Ladahan on kopioitu 50-luvun Fiatista. Kuka kopioi italialaisen auton?!
Jos Juri olisi fiksu hän olisi kopioinut saksalaisia autoja 👍
Vierailija kirjoitti:
Ladahan on kopioitu 50-luvun Fiatista. Kuka kopioi italialaisen auton?!
60-luvun Hiivatti se oli, Fiat 124. Mm. jousitus ja lämmityslaite laitettiin neukku-versiossa uusiksi, ne surkeat tiet ja kovat pakkaset tietysti aiheuttivat pieniä modifikaatioita.
Myydäänhään niitä edelleen Ladan kopioita, eli Skodaa. Lisäksi sukulaista Daciaa.
высокое качество Skoda!
Nappisilmä-Ladan ehkä ainut hyvä puoli on, että siihen ei varmasti ilmaannu koskaan mitään vikakoodeja.
Niin, neukuthan taisivat arpoa kahden vaihtoehdon välillä, Fiatin ja Renaultin. Mikähän Rellu olisi ollut se Lada? Veikkaan että Renault 16 olisi sitten valittu tuotantoon. Olikohan ihan Vuoden auto 1965.
Vierailija kirjoitti:
Nappisilmä-Ladan ehkä ainut hyvä puoli on, että siihen ei varmasti ilmaannu koskaan mitään vikakoodeja.
Vaihdapa ajovalo nykyiseen autoon, niin huomaat toisenkin eron. Ei tarvinnut purkaa puolta konepelti alta ja siihen tarvittiin vain yksi työkalu. Minulla meni noin minuutti nappisilmä-Ladan lampun vaihtoon, vaikka tuskin tiedän, miten päin meisseliä pidetään. Mutta sitä sai tehdä aika usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nappisilmä-Ladan ehkä ainut hyvä puoli on, että siihen ei varmasti ilmaannu koskaan mitään vikakoodeja.
Vaihdapa ajovalo nykyiseen autoon, niin huomaat toisenkin eron. Ei tarvinnut purkaa puolta konepelti alta ja siihen tarvittiin vain yksi työkalu. Minulla meni noin minuutti nappisilmä-Ladan lampun vaihtoon, vaikka tuskin tiedän, miten päin meisseliä pidetään. Mutta sitä sai tehdä aika usein.
Ei kai siihen edes työkaluja tarvita, jos oikein helppo lampunvaihto suoritetaan.
Miksi te suomalaiset dissaatte Venäjä?
Mikä pointti tässä aloituksessa? Lada oli tehty ihan hyvässä yhteistyössä Fiatin kanssa, se ei ollut luvaton kopio.
Fiatin eri malleja tehtiin monissa maissa, Puolassa, Jugoslaviassa, Espanjassa, jopa Länsi-Saksassa(Neckar).
Vierailija kirjoitti:
Miksi te suomalaiset dissaatte Venäjä?
Itse aiheutettu ongelma. Ei se liity autoihin mitenkään. "Miksi kukaan ei halua leikkiä meidän kanssa?"
Ladahan on kopioitu 50-luvun Fiatista. Kuka kopioi italialaisen auton?!