Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lada 1200L - Tätä autoa suomi tarvitsee

Vierailija
14.02.2021 |

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ladahan on kopioitu 50-luvun Fiatista. Kuka kopioi italialaisen auton?!

Vierailija
2/19 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän Neuvostoliiton tuote ei ollut kopio. Kaikki mahdollinen kopioitiin, opel, bmw, jne. Gaz on taas rehti lend-lease ohjelman jatke.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopio tai ei, tuota autoa Suomi ihan oikeasti tarvitsi. Minulla oli uudenkarhea 1200 S, eli periaatteessa kai sama auto kuin L, joitakin kosmeettisia eroja lukuunottamatta. Lada käynnistyi aina eikä siinä tarvinnut palella, myös valojen muistan olleen suht tehokkaat. Se oli sitä aikaa se. 80-luvulla nuori mies ei pitkiä aikoja kehdannut itäautolla ajella, vaihdoin sen lähes uuteen italialaiseen mieliharmiin.

Vierailija
4/19 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän Neuvostoliiton tuote ei ollut kopio. Kaikki mahdollinen kopioitiin, opel, bmw, jne. Gaz on taas rehti lend-lease ohjelman jatke.

GAZ:in sivuventtiilimoottoria valmistettiin Neuvostoliitissa lisenssillä jo ennen lend-leasea. GAZ-69 kyllä on muotoilua lainannut Willysistä, mutta puhdasta neuvosto-designiä tekniikaltaan

Vierailija
5/19 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500s ja samara 1500 ois jotain

Vierailija
6/19 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kopio tai ei, tuota autoa Suomi ihan oikeasti tarvitsi. Minulla oli uudenkarhea 1200 S, eli periaatteessa kai sama auto kuin L, joitakin kosmeettisia eroja lukuunottamatta. Lada käynnistyi aina eikä siinä tarvinnut palella, myös valojen muistan olleen suht tehokkaat. Se oli sitä aikaa se. 80-luvulla nuori mies ei pitkiä aikoja kehdannut itäautolla ajella, vaihdoin sen lähes uuteen italialaiseen mieliharmiin.

Saatanan köyhä kommari!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/19 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ladahan on kopioitu 50-luvun Fiatista. Kuka kopioi italialaisen auton?!

Kyllä minä voisin edullisesti ostaa  Ferrari-kopion.

Vierailija
8/19 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos. Muistan 1970- ja 1980-luvut liian hyvin. Ei kiitos mitään Neuvostoliitosta muistuttavaa. Noina vuosikymmeninä Ladoja olivat Suomen tiet täynnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/19 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ladahan on kopioitu 50-luvun Fiatista. Kuka kopioi italialaisen auton?!

Jos Juri olisi fiksu hän olisi kopioinut saksalaisia autoja 👍

Vierailija
10/19 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ladahan on kopioitu 50-luvun Fiatista. Kuka kopioi italialaisen auton?!

60-luvun Hiivatti se oli, Fiat 124. Mm. jousitus ja lämmityslaite laitettiin neukku-versiossa uusiksi, ne surkeat tiet ja kovat pakkaset tietysti aiheuttivat pieniä modifikaatioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/19 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myydäänhään niitä edelleen Ladan kopioita, eli Skodaa. Lisäksi sukulaista Daciaa.

высокое качество Skoda!

Vierailija
12/19 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nappisilmä-Ladan ehkä ainut hyvä puoli on, että siihen ei varmasti ilmaannu koskaan mitään vikakoodeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/19 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, neukuthan taisivat arpoa kahden vaihtoehdon välillä, Fiatin ja Renaultin. Mikähän Rellu olisi ollut se Lada? Veikkaan että Renault 16 olisi sitten valittu tuotantoon. Olikohan ihan Vuoden auto 1965.

Vierailija
14/19 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nappisilmä-Ladan ehkä ainut hyvä puoli on, että siihen ei varmasti ilmaannu koskaan mitään vikakoodeja.

Vaihdapa ajovalo nykyiseen autoon, niin huomaat toisenkin eron. Ei tarvinnut purkaa puolta konepelti alta ja siihen tarvittiin vain yksi työkalu. Minulla meni noin  minuutti nappisilmä-Ladan lampun vaihtoon, vaikka tuskin tiedän, miten päin meisseliä pidetään. Mutta sitä sai  tehdä aika usein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/19 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nappisilmä-Ladan ehkä ainut hyvä puoli on, että siihen ei varmasti ilmaannu koskaan mitään vikakoodeja.

Vaihdapa ajovalo nykyiseen autoon, niin huomaat toisenkin eron. Ei tarvinnut purkaa puolta konepelti alta ja siihen tarvittiin vain yksi työkalu. Minulla meni noin  minuutti nappisilmä-Ladan lampun vaihtoon, vaikka tuskin tiedän, miten päin meisseliä pidetään. Mutta sitä sai  tehdä aika usein.

Ei kai siihen edes työkaluja tarvita, jos oikein helppo lampunvaihto suoritetaan.

Vierailija
16/19 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lada 1500 oli ihan huippuauto!

Vierailija
17/19 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te suomalaiset dissaatte Venäjä?

Vierailija
18/19 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pointti tässä aloituksessa? Lada oli  tehty ihan hyvässä yhteistyössä Fiatin kanssa, se ei ollut luvaton kopio.

Fiatin eri malleja tehtiin monissa maissa, Puolassa, Jugoslaviassa, Espanjassa, jopa Länsi-Saksassa(Neckar).

Vierailija
19/19 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te suomalaiset dissaatte Venäjä?

Itse aiheutettu ongelma. Ei se liity autoihin mitenkään. "Miksi kukaan ei halua leikkiä meidän kanssa?"