Miten ratkaistaan hallituksen kiista polttoaineveron nostosta?
Kun kepu ei salli ja vihreiden mielestä taas maailma ei pelastu muuten.
Kommentit (15)
Kyllä se nostetaan, kepu pettää aina.
Laittaisivat samalla 1€/l hintaa lisää.
Mutta ei se mitään, venäjälle kun ei nyt pääse ajan moottoripolttoöljyllä 0.85€/l
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se nostetaan, kepu pettää aina.
Laittaisivat samalla 1€/l hintaa lisää.
Mutta ei se mitään, venäjälle kun ei nyt pääse ajan moottoripolttoöljyllä 0.85€/l
Eiks toi pölttoöljyn käyttö ole laitonta?
Nostetaan samalla kaikkien muidenkin verotusta vaikkeivät autoa omistaisikaan. Silloin kukaan ei voi valittaa että pelkästään heitä kiusataan veroilla.
Kyllä joo, nostetaan litrahinnan veroa siinä suhteessa kuin alennetaan vähäpäästöisten veroja ja vähäpäästöiset lisääntyvät. Ihan hyvä keino ohjata autoistumista vähäpäästöiseen suuntaan ja vielä parempi jos autokanta vähän uudistuu siinä samalla. Aika paljon on jo autotalli.com:issa ja nettiauto:fi:ssä hybridejä, täyssähkäautoja, kaasuautoja käytettynä myynnissä ja melko kohtuuhintaan joten pienemmilläkin tuloilla on jo varaa vaihtaa vähäpäästöiseen. Lisäksi ensimmäinen 15000 euron täyssähköautokin on jo tullut markkinoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se nostetaan, kepu pettää aina.
Laittaisivat samalla 1€/l hintaa lisää.
Mutta ei se mitään, venäjälle kun ei nyt pääse ajan moottoripolttoöljyllä 0.85€/lEiks toi pölttoöljyn käyttö ole laitonta?
Ei sitä mitenkään valvota.
Kaikki verot progressivisiksi ja omaisuus pitää huomioida myös kulutusveroissa. Eli polttoaine verot menee tulojen mukaan. Pienituloisen ja vähän omaisuutta omistavan bensat on halvempia kuin suurituloisten ja paljon omistavien. Sama sähkön ja muidenkin kulutushyödykkeiden ja arvonlisäveron kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se nostetaan, kepu pettää aina.
Laittaisivat samalla 1€/l hintaa lisää.
Mutta ei se mitään, venäjälle kun ei nyt pääse ajan moottoripolttoöljyllä 0.85€/lEiks toi pölttoöljyn käyttö ole laitonta?
Köyhät tekevät tuota jo nykyäänkin. Maatiloilla on monesti noita säiliöitä, en tiedä miksi, ehkä maatalouskoneille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se nostetaan, kepu pettää aina.
Laittaisivat samalla 1€/l hintaa lisää.
Mutta ei se mitään, venäjälle kun ei nyt pääse ajan moottoripolttoöljyllä 0.85€/lEiks toi pölttoöljyn käyttö ole laitonta?
Ei sitä mitenkään valvota.
Se näkyy pakokaasun väristä jos on polttoöljy käytössä, jää siis helposti kii. Tietysi tällä valvonnalla riski voi jossain landella olla olematon jos ei naapurit kantele.
Ei ole oikein vihervasemmistolta nostaa polttoaineveroja kansalaisilta jotka tarvitsevat omaa autoa välttämättä ja samanaikaisesti antaa hankintatukia ja verohelpotuksia rikkaille sähköautojen hankkimiseksi, joilla olisi kyllä varaa ostaa sähköautonsa ilman köyhiltä kerättyä rahoitustakin.
Jos maapallon ilmastoa täytyy pelastaan, ei tunnu oiekudenmukaiselta, että sitä pelastavat vain suomalaiset ihmiset, joiden käytettynä ostettujen autojen keskihinta on alle 5000 euroa ja ikä yli 12 vuotta.
Millä prkeleellä huonotuloinen ostaa 25000-100 000 maksavan sähkärin, ellei sitten vihervasemmiston tarkoituksena ole kansalaisten velkataakan lisääminen järjettömiin mittoihin?
Vihervasemmisto autokauppiaiden ja rikkaiden etuja ajamassa, outoa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki verot progressivisiksi ja omaisuus pitää huomioida myös kulutusveroissa. Eli polttoaine verot menee tulojen mukaan. Pienituloisen ja vähän omaisuutta omistavan bensat on halvempia kuin suurituloisten ja paljon omistavien. Sama sähkön ja muidenkin kulutushyödykkeiden ja arvonlisäveron kanssa.
Progressiivinen perintöverotus. Pienet perinnöt verottomia.
Voisiko joku kertoa miksi polttoaineveroa pitää nostaa?
Mitä sillä verorahalla tehdään? Hankitaan ilmanraikastimia?
Autoiluahan se ei vähennä vaan tekee suomalaisista entistä köyhempiä. Nythän Suomi on jo Euroopan autojen kaatopaikka koska ihmisillä ei ole varaa ostaa uusia vähemmän saastuttavia autoja. Ero päästöissä on parhaimmillaan luokkaa 50% uuden ja suomalaisen keskimäärin 12 vuotta vanhan auton välillä.
Jos liikenteen päästöjä halutaan vähentää niin helpompaa on laittaa ajokielto tai rekisteröintirajoitus. Ei maksa mitään ja kansalaisille jää rahaa ostaa puhtaampia autoja.
Viher-Sosialistien mallissa kaikki on köyhiä ja ajetaan Trabanteilla ja Ladoilla kun ei ole varaa länsiautoihin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki verot progressivisiksi ja omaisuus pitää huomioida myös kulutusveroissa. Eli polttoaine verot menee tulojen mukaan. Pienituloisen ja vähän omaisuutta omistavan bensat on halvempia kuin suurituloisten ja paljon omistavien. Sama sähkön ja muidenkin kulutushyödykkeiden ja arvonlisäveron kanssa.
Progressioiden vaikutus verotuloihin on kosmeettinen valtion talouden mittakaavassa. Enemmän progressiot vaikuttavat pääomien siirtymiseen ulkomaille ja verottajan ulottumattomiin. Sama näkyy jo myös ansiotuloissa. Jo keskituloisen ei kannata tehdä ylimääräistä työtä ja palkan sijaan suosia etuisuuksia ja osinkoja. Yhdessä nämä progression välttämiseksi tehdyt toimet kaventavat enemmän veropohjaa kuin progressio lisää tuloja. Progression lisääminen tuhoaa Suomen lopullisesti. Täältä lähtevät niin yritykset kuin tekijätkin. Seurauksena on että pienituloiset köyhtyvät lisää kun maksajat lähtevät.
Vierailija kirjoitti:
Viher-Sosialistien mallissa kaikki on köyhiä ja ajetaan Trabanteilla ja Ladoilla kun ei ole varaa länsiautoihin.
Nykykommunistien (vihertävät punikit) ideologiana näyttää olevan uuden yläluokan muodostaminen, jotka ajelevat sähköautoilla, tavallisen kansan tyytyessä polkupyöriin ja kävelemiseen.
Samaa periaatetta noudatettiin entisessä neukkulassa, jossa sorretun työväenluokan avulla muodostettiin kommunistinen eliitti, jolla oli kaikkea sitä mitä tavalliselta kansalta puuttui.
Nyt "sorrettuja" ovat erilaiset vähemmistöt, mutta tavoite sama.
Eiköhän sitä kuitenkin nosteta. Lisää tekosyitä vaan kehitellään. Kepu tyynnytetään jollain maakuntamallilla.