Kerrostaloasukkaan sähköauton latausongelma on nyt ratkaistu ilman kustannuksia taloyhtiölle
Kerrostalosuinalueille voisi perustaa erillisiä yritysvetoisia sähköautoparkkialueita, jolloin ei tarvittaisi parkkipaikkaa ja latauspistettä enää kotona. Kai nyt jokainen jaksaa kilometrin kävellä autolleen? Tässä olisi liikeidea käytettävissä, joka olisi varsinainen tuki-imuri, rahaa tulvisi EU:lta ynnä muualta.
Kommentit (12)
Mihin ne yritysvetoiset parkkialueet perustaisit vaikka Helsingin keskustassa tai lähiöissä kun kaikki on kaavoitettu täyteen?
Meillä on kilometrin päässä tyhjä tontti ehkä 20 autolle. Kaupunginosassa asuu 10 000 asukasta.
Vierailija kirjoitti:
Mihin ne yritysvetoiset parkkialueet perustaisit vaikka Helsingin keskustassa tai lähiöissä kun kaikki on kaavoitettu täyteen?
Nimenomaan. On aika iso ongelma kantakaupungissa kun täällä jos jossain kaipaisi sähköautoa liikkumiseen mutta kun ei ole edes omaa parkkipaikkaa. Latauspaikat kadunvarteen?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kilometrin päässä tyhjä tontti ehkä 20 autolle. Kaupunginosassa asuu 10 000 asukasta.
Sinne pitää tehdä hissillä varustettuja autohyllyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin ne yritysvetoiset parkkialueet perustaisit vaikka Helsingin keskustassa tai lähiöissä kun kaikki on kaavoitettu täyteen?
Nimenomaan. On aika iso ongelma kantakaupungissa kun täällä jos jossain kaipaisi sähköautoa liikkumiseen mutta kun ei ole edes omaa parkkipaikkaa. Latauspaikat kadunvarteen?
Hyvä idea. Fossiilisilta käyttö evätty, niin olisi yksi kannuste vaihtaa sähkikseen.
Itselläkin eräs tuttu joka jättää Teslansa kilometrin päähän Minimanin parkkipaikalle lataukseen. Ihan hyvin tuo sujuu häneltä joten turha sitä maksattaa kaikkien kerrostalojen asukkaita rakentamalla kerrostalon pihaan niitä.
Vierailija kirjoitti:
Itselläkin eräs tuttu joka jättää Teslansa kilometrin päähän Minimanin parkkipaikalle lataukseen. Ihan hyvin tuo sujuu häneltä joten turha sitä maksattaa kaikkien kerrostalojen asukkaita rakentamalla kerrostalon pihaan niitä.
Sähkisparkki voisi olla haluttu naapuri, kun ei pakoputket pärise. Isojen tonttien omistajat voisivat lohkaista viiden ruudun siivun parkkifirmalle.
Selvintä on että jokainen sähköautoilija tekee oman sähköliittymän auton lataamista varten. Sähköyhtiöt voivat tulla vastaan alkamalla tarjota kevytliittymiä, jotka toimitetaan parkkipaikoille.
Ostat vaikka kerroksen keskustan parkkihallista ja vedätä sinne tarpeeksi paksut piuhat. Siitä vaan vuokraamaan paikkaa halukkaille 50€/päivä + sähköt. Jos täyttöaste on jatkuvasti yli 50%, niin saat ehkä investointisi takaisin alle 10 vuodessa?
Vierailija kirjoitti:
Ostat vaikka kerroksen keskustan parkkihallista ja vedätä sinne tarpeeksi paksut piuhat. Siitä vaan vuokraamaan paikkaa halukkaille 50€/päivä + sähköt. Jos täyttöaste on jatkuvasti yli 50%, niin saat ehkä investointisi takaisin alle 10 vuodessa?
Liikeidea perustuikin yhteiskunnan tukiin, niinkuin moni muukin uusi ala tekee. Tässä olisivat rahahanat varmaan löysällä. Itse en ilkeäisi harjoittaa tällaista kuviota kuitenkaan.
Kaupungitkit voisivat parkkeja harkita. Toimisivat myös vaihtoehtoisesti karavaanaripaikkoina turisteille ja liikkuville työläisille.
Tukee myös meille suunniteltua tulevaisuutta, jossa yksityisautojen tilalle tulevat yhteiskäyttöautot.