150-155cm naiset, millaisella autolla ajatte?
Olen 153cm, eikä mulla jalat yllä polkimille kovinkaan monessa autossa tai sitten en näe kunnolla joka puolelle. Nyt mulla on Smart, mutta tarvitsisin hiukan isomman auton. Ja olen ite vielä mallia lyhyet jalat ja "pitkä" selkä, niin ei ole toivoakaan että monenkaan auton penkit säätyisivät tarpeeksi eteen, että polkimille yltäis.
Kommentit (23)
Ferrari 550 Maranello. Vanha, mutta toimiva. Siihen ei isot ihmiset edes mahdu sisälle.
Automaattivaihteisella. Aina löytyy hyvät säädöt penkistä mallista tai merkistä välittämättä. T. 153 cm
Mulla on meidän volvossa välillä vähän pakko kurotella, kun oon huono luottamaan peileihin ja peruutustutkaan.
Oon 156 cm
Minä olen 92cm pitkä ja ajan rekkaa sujuvasti.
Volvo V40. Aivan loistavat säädöt penkissä ja ratissa.
Toyota Carina. Jalat yltää, mutta ratti tulee vähän liian lähelle, tai jos säätää penkin niin että ratti sopivalla etäisyydellä polkimet jää liian etäälle. Mutta pystyy ajamaan hyvin. Aikaisemmin oli Corolla ja siinä sai säädettyä täydellisesti oikeaan ajoasentoon.
Minä olen yli kaksimetrinen korsto ja ajan Morris Minillä takapenkillä istuen.
Eihän kuskin paikalla ole eroa pienissä ja suurissa autoissa, takapenkeillä on.
Vierailija kirjoitti:
Eihän kuskin paikalla ole eroa pienissä ja suurissa autoissa, takapenkeillä on.
Et selkeästi ole lyhyt
Vierailija kirjoitti:
Eihän kuskin paikalla ole eroa pienissä ja suurissa autoissa, takapenkeillä on.
On sillä. Joissain autoissa joutuu vetää itsensä niin lähelle, että ratti on kurkussa. Joissain autoissa istuu niin syvällä, ettei eteensä näe.
Aina kannattaa molempien kuskien testata, miten säädöt sopii, meillä toinen on 190+ pitkis, toinen Pätkis.
T. 158 cm tappijalka
Farkkuaudi vuosimallia 2007 tai 2009. En nyt muista tarkalleen, kun ei ole oma hankinta. :D
Näkee yllättävän hyvin ja säädöt saa kohdalleen. Yksi iso asia on hyvät ratin säädöt, eli ratin saa säädettyä sisäänpäin.
Bemarit ovat olleet huonoimpia ajaa, oli sitten manuaali tai automaatti. Kaikki ovat olleet ennen vuotta 2010 valmistuneita, joten uudemmista en niin tiedä.
Hondat ja subarut ovat olleet hyviä. Noistakin on ollut sedan ja farkkumalleja ajossa. Mitä uudempi, sen paremmin säätöjä istuimissa ym. Kokeilemalla selviää, aina ei voi merkistäkään sanoa varmaksi. Yksi Accord oli todella vaikea ajettava, koska istuin ihan liian lähellä rattia.
Automaattia suosittelen minäkin.
Meillä autot vaihtuu tiiviisti miehen maun mukaan, joten on tullut kokeiltua kaikenlaisia. Miehelle tuottaa päänvaivaa, kun joutuu kokoni mukaan miettimään sopivan. :D
T: alle 150 cm
Olen 155 cm ja tällä hetkellä ajan Hyundai Ioniqilla. Ei ole kyllä vielä missään autossa tullut lyhyydestä ongelmaa. Oon vuosien varrella omistanut Citroën c4, Renault Megane, Honda Insight.
Hyvä kysymys, ap. Laitoin joskus lopulta Tekniikan Maailmalle palautetta, kun jokaisessa koeajoartikkelissa aina muistettiin sanoa, että säädöt riittävät kaiken kokoisille ihmisille, kaksimetrinenkin mies sai hyvän ajoasennon. Ja ikinä ei huomioitu sitä 150-senttistä naista, kun onhan se ihan pikkuruinen ongelma, jos jalka ei yletä painamaan kytkintä pohjaan.
Omassa elämässäni olen ratkaissut asian niin, että autossa on automaattivaihteet ja penkin korkeudensäätö (joka varmaan nykyään on melkein kaikissa autoissa). Minullakin pitkä mies, joten haastetta on.
Vierailija kirjoitti:
Olen 155 cm ja tällä hetkellä ajan Hyundai Ioniqilla. Ei ole kyllä vielä missään autossa tullut lyhyydestä ongelmaa. Oon vuosien varrella omistanut Citroën c4, Renault Megane, Honda Insight.
Juurikin ranskalaiset ja japanilaiset autot sopivat lyhyille. Saksalaiset autot ovat pitkille ihmisille.
Itse oon 156cm ja toyota avensis sedan manuaali toimii ja ja niin toimi edellinen vw passat farkku vm:06 manuaali myös.
Kaverin volvo v70 vm:2004 manuaalia pystyi myös ajamaan hyvin.
Toyota on hyvä lyhyille, en itse ainkaan 190cm pitkänä ole löytänyt Toyotaa johon mahdun, kokeiltu niin Corollat kuin Avensikset jne. Kuskin paikka tehty kääpiöille.
Löpöti höpöti. 155 on Japanissa normipituus.