Miksi hesalaiset ei pyöräile esim damissa ja köpiksessä kaikki pyöräilee töihin
Jotenkin tuntuu että etelänvetelät on niin olevinaan mutta ei harrasta edes hyötyliikuntaa.
Kommentit (20)
Damissa pyöräillään silleen kuin stadissa vuosikymmeniä sitten. Rennosti, normikledjuissa, sämpylä toises kädessä ilman mitään turhaa rekvisiittaa. Noudattavat liikennesääntöjä ja antavat toisille tilaa.
Helsingissä ei ole kevyen liikenteen väyliä kuin aivan nimeksi. Useimmilla kaduilla joutuisi pyöräilemään autotiellä, minne harva haluaa mennä henkeään vaarantamaan. Kantakaupunki ja lähialueet ovat pahin esimerkki tästä. Joiltakin kaduilta jo olemassaolleet kevyen liikenteen väylät on jopa poistettu, kuten Lauttasaarentieltä.
Mitä sä horiset? Tule vaikka tohon keskuspuistoon katsomaan paljonko pyöräilijöitä on liikenteessä. Se on hyvä huudella oletuksiaan sieltä Lappajärven perukoilta.
Pyöräilen Itä-Helsingistä Kamppiin, mutta on v!ttumainen matka, surkeat pyörätiet ja vähän väliä jotain katutyötä. Osalla niistä tosin parannetaan niitä pyöräteitä, että ehkä jo 5-10 vuoden päästä helpottaa...
Polje sitten porvoosta tai toijalasta töihin... Keskustassa pystyy asumaan vain työttömät, superrikkaat ja eläkeläiset.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä ei ole kevyen liikenteen väyliä kuin aivan nimeksi. Useimmilla kaduilla joutuisi pyöräilemään autotiellä, minne harva haluaa mennä henkeään vaarantamaan. Kantakaupunki ja lähialueet ovat pahin esimerkki tästä. Joiltakin kaduilta jo olemassaolleet kevyen liikenteen väylät on jopa poistettu, kuten Lauttasaarentieltä.
Helsingissä on pyöräteitä ihan joka puolella, siitä ei ole kiinni. Ilma vaan on umpisurkea 9 kk vuodesta ja keskimääräinen pyöräilymatka esim. töihin on useimmilla yli 15 km eli liian pitkä.
Olen itse kulkenut viimeksi viime marraskuussa pyörällä töihin. Minulla oli tapana kulkea 2-3 kerta viikossa, matka yhteen suuntaan 13 km. Sen jälkeen tuli liian kylmää ja pimeää, sitten tuli korona joka pakotti etätöihin. Nyt työnantajani ilmoitti että heissulivei, meillä on YT:t ja sulla ei ole enää töitä mihin palata kesäloman jälkeen.
Amsterdamin lyhenne ei ole Dam, se on vaan yksi pieni aukio
Ovat tasaisempia maastoltaan, ei jyrkkiä mäkiä. Olen pyöräillyt molemmissa ja oli kyllä helppo ja mukava pyöräillä verrattuna Helsingin vastatuulitunneleihin.
Onko hollantilaiset ja tanskalaiset niin köyhiä ettei ole varaa autoihin? Amerikassa ja Kanadassa ei ole yleisesti edes jalkakäytäviä. Ei rikkaassa teollisuusmaassa kansan tarvitse kävellä tai pyöräillä töihin. Mutta niin, Tanska ja Hollanti ovat köyhiä maita noihin kahteen Atlantin takaiseen pohjoiseen teollisuusmaahan verrattuna.
Yritin pyöräillä 10km työmatkaa Helsingissä. Mikä tahansa reitin valitsin, jouduin osan matkasta pyöräilemään rekkojen ja bussien rinnalla. Se oli pelottavaa. Samaten pelkäsin niitä urheiluhulluja työmatkapyöräilijöitä, jotka eivät hidasta vastaantullessaan, ohittaessaan tai mutkissa. Jos minä horjahtaisin omalla pyörälläni tuollaisen alle, olisin vainaa. Muuten pyöräilen kyllä, mutta jos mahdollista niin en ruuhka-aikoina. Enemmän kävelen. Esim. normi kauppareissu on 3km suuntaansa. Sekö on sitä etelänvetelää?
Mun työmatka on n. 40 km suuntaansa. Ei oikein onnistu työmatkapyöräily.
Muutoin kyllä pyöräilen joka paikkaan. Espoolainen olen.
Helsinki on suunniteltu autoliikenteelle, nuo kaksi muuta ei.
Tanskan pinta-ala ja asukastiheys on eri luokkaa kuin Suomessa. Voihan sitä yhden kilsan pyöräillä.
Joiltakin kaduilta jo olemassaolleet kevyen liikenteen väylät on jopa poistettu, kuten Lauttasaarentieltä.
-Siis eikö Lauttasaaren sillalla oo enää pyörätietä???
Helppoa se täällä keskutassa on. Pyöräilen puistoa pitkin kaksi kilometriä, ei ongelmaa. Lähiöstä oli vaikeampaa.
Aina kun aloitan pyöräilyn joku narkki pöllii fillarin töistä tai kotoa. Ei jaksa enää edes yrittää.
Aloittaja, sinun kannattaa käydä juttelemassa ammattiauttajan kanssa pohjattomasta katkeruudestasi vieraita ihmisiä kohtaan.
Pian.
Suomessa pyöräily ei ole aikuisille tapa liikkua paikasta toiseen, pyöräily on Suoritus. Sitä varten pitää pukeutua spandexiin, omata rajaton itseluottamus ja -rakkaus sekä polkea autoja nopeammin.
Niillä on Euroopassa paremmat ja selkeemät pyörätiet ja paremmat ilmatkin.