Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vihreät vastustaa Helsingin keskustatunnelia?

Vierailija
30.05.2020 |

Minulle ei tämä logiikka ole auennut. Tunnelin myötä keskusta voitaisiin laittaa täyteen puistoja, kävelykatuja ja pyöräilybaanoja. Ei kelpaa vihreille, koska...?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tunnelissa kulkee autoja

Vierailija
2/8 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vihreät elää jossain haavemaailmassa missä kaikki ajaa vain Jopoilla. Keskustan liikkeiden, ravintoloiden yms logistiikka hoidetaan myös Jopoilla. Kaikki hymyilee ja kaikilla on kivaa. Autoja ei näy eikä päästöjä ei tule.

Se on vain sitä kun pitää kaikkea järkevää vastustaa eikä ymmärretä asioita!. Pyöräteihin laitetaan kyllä rahaa rajattomasti, ja ne on sitten pääosan aikaa tyhjiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

koska tunnelissa kulkee autoja

Poissa silmistä, poissa mielestä?

Vierailija
4/8 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideologinen juttu. Tyhjät bussit eivät saastuta, mutta henkilöautot ne ovat ihan kauheita.

Vierailija
5/8 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukholman keskusta on täynnä autotunneleita. Yleensä apinoimme kaiken Ruotsista. Miksi tämä ei kelpaa?

Vierailija
6/8 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto paha, ydinvoimala paha, rikkaus hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen tunnelia eivät vastustaneet.

Vierailija
8/8 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/politiikka/art-2000006524454.html

Vihreät haluaa miljardi euroa kuuden suuren kaupungin joukkoliikenteen turvaamiseen

Ohisalon mukaan asiasta on keskusteltu hallituksen sisällä. Kyse olisi uudesta elvytysrahasta.

Vihreiden mielestä Suomen kuusi suurinta kaupunkia tarvitsevat yhteensä noin miljardin euron raideinvestointi- ja tukipaketin muun muassa joukkoliikenteen turvaamiseksi.

Summasta noin puoli miljardia tarvittaisiin koronasta johtuvien lippu- ja verotulojen menetysten korvaamiseen ja toinen puoli raiteisiin ja muuhun joukkoliikenteen kehittämiseen, jotta hallituksen ilmastotavoite on mahdollista toteuttaa.

Ohisalon mukaan asiasta on keskusteltu hallituksen sisällä. Hänen tavoitteensa on, että päätöksissä päästään alkuun pian ja loputkin päätökset saataisiin tehtyä vielä tämän vuoden lisätalousarvioissa. Hallitus on linjaamassa neljännestä lisätalousarviosta lähiaikoina.

– Kyse olisi uudesta elvytysrahasta, jotta talous lähtisi taas kohenemaan. Infran rakentaminen lisää työllisyyttä, oli kyse sitten raiteista tai esimerkiksi pyörä- tai kävelyteistä. Parasta tässä tilanteessa olisi tietenkin panostaa hankkeisiin, joissa olisi mahdollista saada kuokka heti maahan.

Suurimmat kaupungit ovat Helsinki, Espoo, Vantaa, Oulu, Tampere ja Turku.

Hallitus odottaa seuraavaksi EU-tukea pitkän aikavälin isoista raidehankkeista, kuten Turun tunnin junasta ja Suomi-radasta. Liikenneministeriöstä kerrotaan, että tukipäätöksiä olisi tulossa näillä näkymin loppukesästä.

Ohisalo uskoo, että komission ulostulo vihreästä elvytyspaketista lyö osaltaan vauhtia sille, että liikkuminen Euroopassa saadaan mahdollisimman pitkälle sähköistettyä vähäpäästöiseksi ja päästöttömäksi.

Vihreät rahoittaisivat joukkoliikenteen kehittämistä ja kevyen liikenteen väyliä myös suunnitteilla olevilla autoilijoiden ruuhkamaksuilla. Ohisalon mukaan puolueen tavoite on, että lainsäädäntö etenisi niin nopeasti kuin mahdollista ja tulisi voimaan vielä tällä hallituskaudella.

Hallituksessa on puolueita, jotka eivät tiettävästi ole olleet ruuhkamaksuista yhtä innostuneita, mutta Ohisalon mukaan kaikki hallitusohjelman kirjaukset ovat edelleen täysin voimassa, jos toisin ei ole sovittu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi