Ei tainnut tulla kenellekään (paitsi viherpoliitikoille) yllätyksenä... "Autoilun suosio kasvoi Espoossa länsimetron avautumisen jälkeen"
Kun nopeat suorat bussilinjat korvattiin HITAAMMALLA ja VAIHDOLLISELLA sekä pitkiä kävelymatkoja alas ja ylös tunneleihin edellyttävällä bussi+metro-yhteydellä, niin olihan se itsestään selvää, että väki hyppää autoon. Tämä oli täysin tiedossa jo etukäteen.
Kommentit (11)
Vau, mä en tiennytkään, että vihreillä on niin suuri valta pk-seudun ja valtakunnan politiikassa, että ihan yksinään saavat aikaan kaikenlaista merkittävää niin kuin kokonaisen uuden metrolinjan! Mä liityn heti noin vaikutusvaltaiseen puolueeseen!
Niin ja Finnair senkun tekee ennätyksiä. MIksi kaikki menee juuri toisin kuin vihreät suunnittelevat?
Niin ja miettikää sitä pakokaasujen määrää, kun Tuusulantien liikenne siirtyy jonottamaan kehäteille ja muille väylille. Jonot kasvavat, mutta liikenteen määrä tuskin vähenee.
Tuusulantiehän siis suljetaan ja muutetaan kävelykaduksi. Kiitos, vihreät!
Metro on sadan vuoden runkoinvestointi.
Etelä-Espoon rakenne on sellainen, että metro ei vaan toimi siellä. Ja Etelä-Espoo on vieläpä ainoa suunta, josta tulee moottoritie lähes Helsingin keskustaan saakka! Eli bussiliikenne olisi ollut täydellinen ratkaisu tuollaiseen rakenteeseen, jossa yksi osa matkasta kuljetaan moottoritietä ja sen jälkeen hajaudutaan moneen eri lähiöön.
Olisi kannattanut kehittää ympäristöystävällistä bussiliikennettä tuohon suuntaan, kaasu- ja sähköbussit jne. ja metroa oli kannattanu laajentaa esim. Meilahden suuntaan.
Jään haikeana kaipaamaan suoria yhteyksiä Tuusulasta Helsinkiin, mihin lastenvaunulla kulkevat eivät pääse bussiin ollenkaan. Ei tarvinnut kestää kirkuvia lapsia, eikä odottaa, kun äidit lapsineen poistuvat kaikessa rauhassa busseista. Edestakainen työmatka kesti aikaisemmin 1,5h, nyt 3-3,5h päivittäin bussi-juna-metro-yhdistelmällä. Tulen hulluksi HSL:n pompotuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Etelä-Espoon rakenne on sellainen, että metro ei vaan toimi siellä. Ja Etelä-Espoo on vieläpä ainoa suunta, josta tulee moottoritie lähes Helsingin keskustaan saakka! Eli bussiliikenne olisi ollut täydellinen ratkaisu tuollaiseen rakenteeseen, jossa yksi osa matkasta kuljetaan moottoritietä ja sen jälkeen hajaudutaan moneen eri lähiöön.
Olisi kannattanut kehittää ympäristöystävällistä bussiliikennettä tuohon suuntaan, kaasu- ja sähköbussit jne. ja metroa oli kannattanu laajentaa esim. Meilahden suuntaan.
Kun sitä bussiliikennettä ei voinut lisätä jos Etelä-Espooseen meinaa rakentaa. Ruoholahti oli jo nykyisellään aivan tukossa ennen metroa ruuhka-aikaan.
Kuten sanottua, metro on edellytys sille, että Espoon kaupunkirakennetta voidaan tiivistää ja että Helsingin keskusta voi laajentua siihen suuntaan. Se on sadan vuoden investointi.
Vierailija kirjoitti:
Vihervassarit on tyhmiä.
Kokoomus on ollut Helsingin ja Espoon johdossa niin kauan kuin olen tämän maan ilmaa hengittänyt, eli aika kauan.
Espoolaiset ovat tottuneet liian hyviin julkisiin yhteyksiin kuntakeskukseen Hellsinkiin ja eikös teillä ole edelleen ne suoran bussilinjat metrolinjan vierellä. Tules joskus katsomaan miten julkinen liikenne ei toimi täällä Vantaalla ja hintakin nousi samaksi kuin ympäryskunnilla.
Vierailija kirjoitti:
Jään haikeana kaipaamaan suoria yhteyksiä Tuusulasta Helsinkiin, mihin lastenvaunulla kulkevat eivät pääse bussiin ollenkaan. Ei tarvinnut kestää kirkuvia lapsia, eikä odottaa, kun äidit lapsineen poistuvat kaikessa rauhassa busseista. Edestakainen työmatka kesti aikaisemmin 1,5h, nyt 3-3,5h päivittäin bussi-juna-metro-yhdistelmällä. Tulen hulluksi HSL:n pompotuksesta.
Parhaillaan hyrylästä Helsinkiin pääsi bussilla 35min. Paljonkohan menee nykyään?
Vihervassarit on tyhmiä.