Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehuva kollega

Vierailija
09.12.2019 |

No tämä aihe on ehkä jollakin tavalla outo, mutta en kuitenkaan usko että olisin ainoa - tai edes harvassa, joten palstalaisten kommentteja odotellessa.

Olen alallani 5-10 v kokemuksella, mutta uudehko nykyisessä firmassa. Aina isompien / julkisempien tapahtumien jälkeen vanhempi ja firmassa pitkään ollut kollegani kehuu esitystäni tai esiintymistäni vuolaasti. Aluksi otin tämän täysin imarreltuna vastaan, mutta muutaman kerran jälkeen vastaava nostatus alkoi vaivata mieltäni kysymyksellä 'olenko niin huono, että hän koittaa tällä tavalla kohentaa itsetuntoani'.

Työkaveri on eri kulttuurista ja kun asiaa ajattelee niin kehut todennäköisesti vain kuuluvat heidän ilmaisuunsa luonnollisemmin. Mutta miten oppisin ottamaan niitä vastaan luontevasti?

Toinen ongelma on, että mielestäni myös hän on aina erinomainen esiintyjä ja koitankin vastavuoroisesti kehua myös häntä... Mutta kollegallani on myös harjaantuneempi silmä yksityiskohtien korostamiseen, jolloin omat kehuni kuulostavat lähinnä tyhjänpäiväisiltä lattanoilta 'hyvä, hyvä' -maininnoilta, kun hänen sanomisestaan oikeasti tulee tunne vaikkapa sitten erittäin loistavan slaidin rakentamisesta.

Eli:
1. Miten te olette karaisseet itseänne hyväksi kehujen vastaanottajiksi?
2. Oletteko panostaneet toisten hyvien puolien huomaamiseen, ja miten tuotte sen ilmi?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sullakin first world problems. Pene pakolaisleiriin hetkeksi vapaaehtoistöihin niin tuo turhuus ja narsismi karisee. Oksettaa.

Vierailija
2/2 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ehkä näe ongelmana sitä jos ei osaa ottaa kehuja vastaan, tai jos ei osaa niitä antaa. Työelämässä se voi kuitenkin olla ongelma, joten tervetuloa sinne sinullekin niin pääset asiaan tutustumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi