Ilmastonmuutosvouhotus on loistava ase kansan jakamiseen kahtia.
Näin saadaan kansa tappelemaan keskenään ja eliitti voi jatkaa porsasteluaan rauhassa.
Kommentit (11)
Samaa meininkiä kuin nykypersuilla. On selvä jako "meihin", eli syyttömiin uhreihin, ja "niihin" eli pahoihin syyllisiin.
Thurnbergiläisyydessä "ne" ovat länsimaiden poliittinen eliitti, halla-aholaisuudessa vihervassarieliitti.
Vähän kuin sata vuotta sitten, kun "niitä" oli Saksassa juutalaiseliitti ja Neuvostoliitossa kulakkieliitti.
Kunhan ei siirryttäisi samalla tavalla sanoista tekoihin...
Autoteollisuus on myös ilmastovuohotuksessa mukana, jotta kuluttujat ostaisivat kalliita sähköautoja.
Älä siis vouhota, vaan ole sivistynyt suomalainen. Tietämättömät ja trollit ulvovat.
Vierailija kirjoitti:
Autoteollisuus on myös ilmastovuohotuksessa mukana, jotta kuluttujat ostaisivat kalliita sähköautoja.
Autoteollisuus ei ole lähtenyt sähköautoiluun mukaan kuin pitkin hampain, vasta ihan viime vuosina. Todennäköisesti ovat rahoittaneet sähköautoilun vastaista propagandaakin, koska sitä on niin naurettavan paljon liikkeellä. Heillehän sähköautot ovat lähinnä katastrofi.
Se, että sähköauto on kallis, ei todellakaan tarkoita sitä, että sitä myymällä myös saisi enemmän rahaa. Rahaahan tulee vain, kun myydään tuotetta, jossa on paljon ilmaa. Sähköautossa ei ole paskaakaan ilmaa, eikä oikein voikaan olla. Sen kate on vedettävä pieneksi, jotta se saadaan myytyä ja kilpailemaan polttomoottoriauton rinnalle.
Lisäksi oikeilla sähköautovalmistajilla, kuten Teslalla, on niin pitkä teknologinen ja tuotannollinen etumatka, ettei juuri markkinoille saatavat omat mallit voi mitenkään kilpailla ilman matalia katteita.
Divide et impera.
Länsimaiden keskiluokka, joka menettää nykyisen tulonjaon myötä turvallisuudentunteensa, työnsä ja tulevaisuuden uskonsa, on saatava nitistettyä niin nöyräksi, että se alistuu köyhyyteen, turvattomuuteen ja näköalattomuuteen.
Siksi meille jauhetaan, että kunhan me pienet tallaajat muutamme maakuoppaan, niin ilmasto pelastuu. Globaali talousjärjestelmä ja keskenään kilpailevat valtiot ja yhteenliittymät, joiden piireissä todelliset vaikuttavat ilmastoratkaisut pitäisi tehdä, jatkavat entiseen malliin.
Voisiko olla niin, että kukin voi halutessaan osallistua ilmastotalkoisiin? Osallistujat maksavat esimerkiksi polttoaineesta tai lentolipuista kaksinkertaisen hinnan. Se rajoittaa liikkumista ja palkinnoksi uhrauksista saa hyvän mielen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoteollisuus on myös ilmastovuohotuksessa mukana, jotta kuluttujat ostaisivat kalliita sähköautoja.
Autoteollisuus ei ole lähtenyt sähköautoiluun mukaan kuin pitkin hampain, vasta ihan viime vuosina. Todennäköisesti ovat rahoittaneet sähköautoilun vastaista propagandaakin, koska sitä on niin naurettavan paljon liikkeellä. Heillehän sähköautot ovat lähinnä katastrofi.
Se, että sähköauto on kallis, ei todellakaan tarkoita sitä, että sitä myymällä myös saisi enemmän rahaa. Rahaahan tulee vain, kun myydään tuotetta, jossa on paljon ilmaa. Sähköautossa ei ole paskaakaan ilmaa, eikä oikein voikaan olla. Sen kate on vedettävä pieneksi, jotta se saadaan myytyä ja kilpailemaan polttomoottoriauton rinnalle.
Lisäksi oikeilla sähköautovalmistajilla, kuten Teslalla, on niin pitkä teknologinen ja tuotannollinen etumatka, ettei juuri markkinoille saatavat omat mallit voi mitenkään kilpailla ilman matalia katteita.
Ei ole. Päinvastoin Teslalla on ollut paljon laatuongelmia siinä perinteisen autonvalmistuksen osalla eli autojen materiaalit ja laatuvaikutelma ei ole ollut kalliin hinnan tasolla. Samoin tuotannon käynnistys on ollut todella nihkeää ja mallien toimitus myöhästynyt jatkuvasti. Nyt sitten samassa hintaluokassa on jo esim. Mersun ja Audin tuotteita joiden koko laatu vastaa hintaluokkaa ja se tulee väkisin syömään Teslan etumatkaa.
Perinteisillä autonvalmistajilla on niin valtavan pitkä kokemus autojen tuottamisesta tehokkaasti ja isoissa sarjoissa että ei siinä sähkömoottorin ja akuston ymppääminen autoon ole kummoinenkaan juttu. Ainoa ongelma on saada se kokonaishinta riittävän alas kun kehityskustannukset ja akustojen hinta vielä rasittaa vähän liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla niin, että kukin voi halutessaan osallistua ilmastotalkoisiin? Osallistujat maksavat esimerkiksi polttoaineesta tai lentolipuista kaksinkertaisen hinnan. Se rajoittaa liikkumista ja palkinnoksi uhrauksista saa hyvän mielen.
Ja raha menee lyhentämättömänä omistajien osinkoihin. Hekin saavat hyvän mielen.
Vierailija kirjoitti:
Divide et impera.
Länsimaiden keskiluokka, joka menettää nykyisen tulonjaon myötä turvallisuudentunteensa, työnsä ja tulevaisuuden uskonsa, on saatava nitistettyä niin nöyräksi, että se alistuu köyhyyteen, turvattomuuteen ja näköalattomuuteen.
Siksi meille jauhetaan, että kunhan me pienet tallaajat muutamme maakuoppaan, niin ilmasto pelastuu. Globaali talousjärjestelmä ja keskenään kilpailevat valtiot ja yhteenliittymät, joiden piireissä todelliset vaikuttavat ilmastoratkaisut pitäisi tehdä, jatkavat entiseen malliin.
Orwell kirjoitti Eläinten vallankumouksessa, että toiset eläimet ovat tasa-arvoisempia kuin toiset. Nykymenossa toiset ilmeisesti ovat syyllisempiä kuin toiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoteollisuus on myös ilmastovuohotuksessa mukana, jotta kuluttujat ostaisivat kalliita sähköautoja.
Autoteollisuus ei ole lähtenyt sähköautoiluun mukaan kuin pitkin hampain, vasta ihan viime vuosina. Todennäköisesti ovat rahoittaneet sähköautoilun vastaista propagandaakin, koska sitä on niin naurettavan paljon liikkeellä. Heillehän sähköautot ovat lähinnä katastrofi.
Se, että sähköauto on kallis, ei todellakaan tarkoita sitä, että sitä myymällä myös saisi enemmän rahaa. Rahaahan tulee vain, kun myydään tuotetta, jossa on paljon ilmaa. Sähköautossa ei ole paskaakaan ilmaa, eikä oikein voikaan olla. Sen kate on vedettävä pieneksi, jotta se saadaan myytyä ja kilpailemaan polttomoottoriauton rinnalle.
Lisäksi oikeilla sähköautovalmistajilla, kuten Teslalla, on niin pitkä teknologinen ja tuotannollinen etumatka, ettei juuri markkinoille saatavat omat mallit voi mitenkään kilpailla ilman matalia katteita.
Ei ole. Päinvastoin Teslalla on ollut paljon laatuongelmia siinä perinteisen autonvalmistuksen osalla eli autojen materiaalit ja laatuvaikutelma ei ole ollut kalliin hinnan tasolla. Samoin tuotannon käynnistys on ollut todella nihkeää ja mallien toimitus myöhästynyt jatkuvasti. Nyt sitten samassa hintaluokassa on jo esim. Mersun ja Audin tuotteita joiden koko laatu vastaa hintaluokkaa ja se tulee väkisin syömään Teslan etumatkaa.
Perinteisillä autonvalmistajilla on niin valtavan pitkä kokemus autojen tuottamisesta tehokkaasti ja isoissa sarjoissa että ei siinä sähkömoottorin ja akuston ymppääminen autoon ole kummoinenkaan juttu. Ainoa ongelma on saada se kokonaishinta riittävän alas kun kehityskustannukset ja akustojen hinta vielä rasittaa vähän liikaa.
Sori vaan, mutta mä uskon kilpailevaan autovalmistajaan ennemmin kuin suhun:
https://electrek.co/2019/09/11/volvo-admits-tesla-ahead-energy-efficien…
Samoin uskon ARK Investiin enemmän kuin suhun:
https://www.zdnet.com/article/ark-invest-tesla-is-three-years-ahead-of-…
Ja saksalaista autoalan asiantuntijaa:
https://cleantechnica.com/2019/06/19/tesla-at-least-4-5-years-ahead-of-…
Mut usko sä vaan omiin kuvitelmiisi, jos se tekee sut onnelliseksi.
Teslan tuotanto-ongelmat ja aikatauluongelmat eivät johdu siitä, että eivät mukamas osaisi, vaan siitä, että alkuperäisellä aikataululla pyyhittiin persusta kun nähtiin valtavat ennakkotilausmäärät, joten nopeutettiin suunnitelmia parilla vuodella aikaisemmaksi. Ongelmittahan se nyt ei voinut sujua, mutta silti se tehtiin.
En katso enää uutisia tai keskusteluja siltä osin