Jos Titanic ei olisi uponnut 1912 niin mikä se kohtalo olisi ollut
Kuinka kauan se olisi ollut käytössä? Voisiko se liikennöidä yhä?
Jos sitä ei olisi torpedoitu ekassa tai toisessa maailmansodassa...
Kommentit (13)
Sisaralus Olympic romutettiin 30-luvun lopulla. https://fi.m.wikipedia.org/wiki/RMS_Olympic
Titanicilla oli sisaralukset Olympic ja Britannic. Olympic valmistui ennen Titanicia, Britannic sen jälkeen. Olympic oli Wikipedian mukaan käytössä vuoteen 1935 asti, mitä nyt matkoillaan törmäili vähän sinne sun tänne. Britannic upposi 1916 ajettuaan Välimerellä miinaan.
Wikipediasta lisää.
Oletteko nähneet Jenkeissä olevan Titanic museon, siis on rakennettu maalle Titanicin kaltainen ja kokoinen laiva joka toimii nyt museona.
Youtubesta näkee lisää kyseisestä paikasta:
Titanic Museum - Pigeon Forge Tennessee
Tekisi kyllä mieli käydä.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko nähneet Jenkeissä olevan Titanic museon, siis on rakennettu maalle Titanicin kaltainen ja kokoinen laiva joka toimii nyt museona.
Youtubesta näkee lisää kyseisestä paikasta:
Titanic Museum - Pigeon Forge Tennessee
Tekisi kyllä mieli käydä.
Tuo on siis sisältä kopio oikeasta Titanicista, todella siisti. Viereen on rakennettu jäävuori ja pääsee kuin elämään törmäyksen ja koskettamaan sen lämpöistä vettä mitä sinä yönä meressä oli. Jos tuonne reissaisin niin menisin kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko nähneet Jenkeissä olevan Titanic museon, siis on rakennettu maalle Titanicin kaltainen ja kokoinen laiva joka toimii nyt museona.
Youtubesta näkee lisää kyseisestä paikasta:
Titanic Museum - Pigeon Forge Tennessee
Tekisi kyllä mieli käydä.
Olisipa mielenkiintoinen. Missä tuo siellä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko nähneet Jenkeissä olevan Titanic museon, siis on rakennettu maalle Titanicin kaltainen ja kokoinen laiva joka toimii nyt museona.
Youtubesta näkee lisää kyseisestä paikasta:
Titanic Museum - Pigeon Forge Tennessee
Tekisi kyllä mieli käydä.
Tuo on siis sisältä kopio oikeasta Titanicista, todella siisti. Viereen on rakennettu jäävuori ja pääsee kuin elämään törmäyksen ja koskettamaan sen lämpöistä vettä mitä sinä yönä meressä oli. Jos tuonne reissaisin niin menisin kyllä.
Veikkaan amerikkalaiseksi tavaksi tulkita todellisuutta.
Videon perusteella "laivassa" on pari huonetta jotka näyttävät samalta kuin aidossa Titanicissa, sillä jos se olisi kokonaan kopio aidosta, kuvaa muistakin tiloista olisi enemmän.
Samaan lopputulokseen olisi päässyt rakentamalla pelkät huoneet ja sijoittamalla paraatipaikalle matkamuistomyymälän :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko nähneet Jenkeissä olevan Titanic museon, siis on rakennettu maalle Titanicin kaltainen ja kokoinen laiva joka toimii nyt museona.
Youtubesta näkee lisää kyseisestä paikasta:
Titanic Museum - Pigeon Forge Tennessee
Tekisi kyllä mieli käydä.
Olisipa mielenkiintoinen. Missä tuo siellä on?
Tenneseen: https://titanicpigeonforge.com/location-lodging
Ja sama näyttää olevan rakennettu myös Missouriin: https://titanicbranson.com/location
Olisi ehkä muutettu sairaalaksi tai joukkojenkuljetusalukseksi ensimmäisen maalmansodan aikana (jolloin Saksan Englannille julistama rajoittamaton sukellusvenesota olisi tietenkin tehnyt sen siviilimatkustuskäytön mahdottomaksi. )
Siinä sodassa se olisi siis otettu sotilaskäyttöön tai ehkä se olisi torpedoitu vielä matkustaja-aluksenakin jo ennen tuota sukellusvenesodan julistusta kuten Lusitania. 1930-luvun lopulla se sitten viimeistään olisi romutettu jossain Englannin romutustelakalla .
Olisihan tietenkin ollut se mahdollisuus, että joku rikas toimija ( kuten esim. siirtolaisliikenteellä maailmassa eniten rikastunut Canadian Pacific Railway Company ) olisi sen ostanut vaikka 1920-luvulla siihen käyttöön, kun (massamittaista)siirtolaisuutta Amerikan mantereen suuntaan Euroopastapäin vielä oli ,eli ennen vuoden -29 suurta pörssiromahdusta.
Totuus kuitenkin on se, että nimenomaan se sen haaksirikko, eli jäävuoreen törmääminen on piirtänyt sen nimen historiaan.
Ilman sitä se olisi nykyään tunnettu vain merenkulun ja laivanrakennuksen historian tutkijoille ja heidän tutkimuksistaan kiinnostuneille, mutta ei taatusti kaunokirjallisuuden, tai muistelmien lukijoille,eikä elokuvissa kävijöille...
Titanic ei uponnut vaan nimettiin Estoniaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko nähneet Jenkeissä olevan Titanic museon, siis on rakennettu maalle Titanicin kaltainen ja kokoinen laiva joka toimii nyt museona.
Youtubesta näkee lisää kyseisestä paikasta:
Titanic Museum - Pigeon Forge Tennessee
Tekisi kyllä mieli käydä.
Tuo on siis sisältä kopio oikeasta Titanicista, todella siisti. Viereen on rakennettu jäävuori ja pääsee kuin elämään törmäyksen ja koskettamaan sen lämpöistä vettä mitä sinä yönä meressä oli. Jos tuonne reissaisin niin menisin kyllä.
Veikkaan amerikkalaiseksi tavaksi tulkita todellisuutta.
Videon perusteella "laivassa" on pari huonetta jotka näyttävät samalta kuin aidossa Titanicissa, sillä jos se olisi kokonaan kopio aidosta, kuvaa muistakin tiloista olisi enemmän.
Samaan lopputulokseen olisi päässyt rakentamalla pelkät huoneet ja sijoittamalla paraatipaikalle matkamuistomyymälän :-)
Joo todennäköisesti voi olla juuri noin. Eihän ne varmaan aivan joka hyttiä ja paikkaa ole kopioineet, ehkä kuitenkin ne tärkeimmät paikat ja ne jotka ovat tuttuja elokuvankin kautta. Laiva oli videon sanojen mukaan "4 korttelia pitkä", jos näin on niin kyllähän siellä pitää olla aika paljon nähtävää.
$27 sisäänpääsymaksu, ei edes paha kun kuvittelin että olisi ainakin 60.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko nähneet Jenkeissä olevan Titanic museon, siis on rakennettu maalle Titanicin kaltainen ja kokoinen laiva joka toimii nyt museona.
Youtubesta näkee lisää kyseisestä paikasta:
Titanic Museum - Pigeon Forge Tennessee
Tekisi kyllä mieli käydä.
Tuo ei ole Titanicin kokoinen, vaan puolet siitä ("one half scale sized building"). Lisäksi se ei ole koko laiva vaan osa.
Vierailija kirjoitti:
Höyrylaivojen käyttö loppui Toisen maailmansodan jälkeen. Sen jälkeen ne romutettiin.
Ei loppunut kokonaan , kyllä niitä 'valtamerihöyryjä' kauppamerenkulussa rahtialuksina oli vielä 1950-luvullakin ja jatkoihan kuuluisa Queen Marykin, matkustajaliikenteessä ja risteilykäytössä aina vuoteen 1967 asti ,kunnes museoitiin v.1971.
Höyrylaivojen käyttö loppui Toisen maailmansodan jälkeen. Sen jälkeen ne romutettiin.