Repesin kun näin Tampereen rautatieaseman vieressä kyltin, että rakennamme Hämeenkatua ja raitiotietä 2019-2022
Mitä IHMETTÄ olette sitten tehneet viimeiset viisi vuotta ?????
Kommentit (15)
Toivottavasti se viimeinen numero oli vaihdettava, niin ei tarvitse koko kylttiä uusia.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti se viimeinen numero oli vaihdettava, niin ei tarvitse koko kylttiä uusia.
Aika optimistista ajatella, että viimeisen numeron vaihtaminen riittää...
Nyt on hitaat hoksottimet, en tajuu vitsiä.
Ei Hämeenkatu tai raitiotietä todellakaan rakennettu viisi vuotta sitten. Se aloitettiin 2017 keväällä, eli rakennettu nyt 1,5 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Ei Hämeenkatu tai raitiotietä todellakaan rakennettu viisi vuotta sitten. Se aloitettiin 2017 keväällä, eli rakennettu nyt 1,5 vuotta.
Vaikka joo, outo kyltti, jos siinä noin luki.
Ratikkaa on rakennettu vuodesta 2017 ja on ihme kyllä pysynyt aikataulussa ja budjetissa.
Tuo kyltti on luultavasti tarkoittanut tiettyä osuutta Hämeenkadusta.
Hassua on kuinka paljon ihmiset jotka ei edes asu Tampereella näkevät tästä vaivaa. Itse olen ollut positiivisesti yllättänyt että hommat on sujunut ripeästi ja tiedottaminen on ollut hyvää, sikäli on sosiaalisessamediassa.
Silti onneksi pian se suurin Hämeenkadun repiminen alkaa olemaan valmista..
Vierailija kirjoitti:
Nyt on hitaat hoksottimet, en tajuu vitsiä.
Se katu on ratikkatyömaan vuoksi jo ollut pelkkää työmaata viimeiset vuodet. Kulkeminen hankalaa ja kaupat konkurssin partaalla, koska ihmiset ei pääse kunnolla kulkemaan niihin.
Onhan se vitsi, että niin vanhanaikainen kulkupeli täytyy ottaa käyttöön. Kohta varmaan tulee vetohevosetkin.
Osaako joku kertoa, miltä osin ratikka on parempi kuin "pikabussi" eli samaa reittiä ja tavallista bussia harvemmin pysähtyvä bussi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on hitaat hoksottimet, en tajuu vitsiä.
Se katu on ratikkatyömaan vuoksi jo ollut pelkkää työmaata viimeiset vuodet. Kulkeminen hankalaa ja kaupat konkurssin partaalla, koska ihmiset ei pääse kunnolla kulkemaan niihin.
Mä olen kulkenut siitä melkein joka päivä, eikä ole yhtään hankalaa ollut kulkea. Jokaiseen kauppaan on päässyt ilman ongelmia, bussipysäkkien ja suojateiden paikka vähän vaihdellut, mutta aina ylityspaikka on löytynyt saman korttelin alueelta. Rautatienkadun risteykseen on tullut myös uusi ylityspaikka ja nykyään siitä pääsee paljon nopeammin kuin ennen remonttia Stockan eteen ja Rautatienkatua pohjoiseen. Hämeenkadun länsipää on ainoa hankalampi, kun sieltä on poistunut bussipysäkki kokonaan, joten kävelymatkaa tulee enemmän.
Koko hemmetin kaupunki tuntuu olleen tietyömaata pari viime vuotta
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku kertoa, miltä osin ratikka on parempi kuin "pikabussi" eli samaa reittiä ja tavallista bussia harvemmin pysähtyvä bussi?
Ympäristöystävällisempi.
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku kertoa, miltä osin ratikka on parempi kuin "pikabussi" eli samaa reittiä ja tavallista bussia harvemmin pysähtyvä bussi?
Niitä pikabusseja pitäisi olla niin paljon, että ne ruuhkautuisivat ja liikennöintikulut kasvaisivat isoiksi. Ratikkaan mahtuu moninkertaisesti enemmän ihmisiä kuin bussiin.
Lisäksi bussien matkustusmukavuus on huono, eli ne eivät houkuttele matkustajia yhtä hyvin, eikä bussilinja ole samalla lailla pysyvä kuin raitiotie, mikä vuoksi se ei houkuttele uutta rakentamista läheskään yhtä paljon jolloin ei saada uuden rakentamisen tuottamia tuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku kertoa, miltä osin ratikka on parempi kuin "pikabussi" eli samaa reittiä ja tavallista bussia harvemmin pysähtyvä bussi?
Ympäristöystävällisempi.
Entäs peikkokka ?
:D