Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut autoilijat rynnivät punaisiin valoihin seisomaan?

Vierailija
21.08.2019 |

Taas tänään kun ajelin verkkaisesti kohti sadan metrin päässä olevaa risteystä, jossa punainen, kolme autoa koukkasi ohi ja eteen ja valoihin seisomaan. Kuljen usein kyseistä reittiä ja tunnen liikennevalojen ajoituksen. Ne liikennevalot myös näkee jo kaukaa, ettei tule yllätyksenä punainen. Paikassa on 2-3 kaistaa suuntaansa ja melkein heti alkaa moottoritie, joten hitaammin ajavan taakse ei tarvitse jumiutua niiden valojen jälkeen.

"Kaikilla on kiire, ei minnekään."

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy poissa liikenteestä, alinopeudella köröttelijä!

Vierailija
2/8 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on joo kumma ilmiö, kun autoilijoilla on kiire odottamaan valoihin. Täällä päin Suomea nopeusrajoitukset tulkitaan usein omaan tapaan, eli rajoitus +20km/h on normaali nopeus ja sen jälkeen alkaa vasta ylinopeus. Ihmiset tekevät muutenkin aivan järjettömiä ohituksia myös kaupunkialueella päästäkseen odottamaan valoihin. Tai sitten ohitus ei muuten vaan hyödyttänyt mitään, mutta sisälsi suoranaisen kuolemanvaaran, kun vastaan tulee rekka ja hädin tuskin ehtii alta pois. Kun on 80km/h rajoitus ja ajan 85km/h, takana on aina joku kärkkymässä puskurissa kiinni ja suunnittelemassa ohitusta otsasuoni tykyttäen. Tervetuloa Etelä-Pohjanmaalle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liruttelet siinä edessä niin, että takanasi tuleva ei pääse eikä ehdi siirtymään ajoissa kääntyvien kaistalle ja joutuu vuoksesi odottamaan yhden ylimääräisen liikennevalovuoron.

Vierailija
4/8 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kuului, miksi monet autoilijat rynnivät vauhdilla, kun joutuu saman tien pysähtymään. Mitä hyötyä siitä on? Polttoainetta kuluu, jarrut kuluvat. Olet ehkä pari autonmittaa edempänä jonossa, mutta mitä sitten?

Vierailija
5/8 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liruttelet siinä edessä niin, että takanasi tuleva ei pääse eikä ehdi siirtymään ajoissa kääntyvien kaistalle ja joutuu vuoksesi odottamaan yhden ylimääräisen liikennevalovuoron.

Noin saattaa yksittäistapauksessa käydä, mutta yleisperusteluksi tuosta ei ole.

Vierailija
6/8 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille kaikki risteykset/valot eivät ole tuttuja, jotta osaisi ennakoida. Jos valot vaihtuvat usein, ei ole mitään etua ryntäillä.

Jos taas valoristeyksessä ei ole vihreää nuolta vasemmalle kääntyville, joutuu väistämään suoraan ajavia vastaantulijoita. Jos on käytössä vain yksi kaista kääntyville ja suoraan ajaville, jonosta tulee usein pitkä, eikä yksillä valoilla tosiaankaan pääse risteyksestä vasemmalle, joten ei sellaista risteystä lähestyessä todellakaan halua kenenkään ehtivän väliin ajelemalla itse hiljaa. Jos mahdollista, vältän näissä vasemmalle kääntymistä, varsinkin ruuhka-aikoina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liruttelet siinä edessä niin, että takanasi tuleva ei pääse eikä ehdi siirtymään ajoissa kääntyvien kaistalle ja joutuu vuoksesi odottamaan yhden ylimääräisen liikennevalovuoron.

Tää on muuten raivostuttavaa!

Vierailija
8/8 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkallani ns. vihreä aalto on ajoitettu tasan 50 km nopeusrajoituksen mukaan. Kun ajelen tätä vauhtia, kaikki liikennevalot vaihtuvat juuri sopivasti vihreiksi edessäni. Jos ajaa kuuttakymppiä joutuu pysähtymään joka ikisiin valoihin.

Kysyn vaan että miksi ne audi- ja bemarimiehet ajavat sitä kuuttakymppiä? Ja jurputtavat liikennevaloissa seisoessaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi