Usein, kun olen kassalla maksamassa, seuraava asiakas alkaa jutella kassan kanssa, ärsyttävää
Tänään taas. Olin juuri kassalla ruokakaupassa. Kassa sanoi minulle jotain kevyen mukavaa säästä, vastasin siihen samaan tyyliin. Takanani oleva asiakas alkoi oikein monin lausein puhua myös siitä, luetteli esimerkkejä, kaikki kassalle osoitettu, minuun hän ei katsahtanutkaan. Hän sai kassan koko huomion, maksoin sen heidän juttelunsa lomassa ostokseni. Eikä ollut ensimmäinen kerta. Eikö se jälkeeni tukeva asiakas voisi odottaa sen hetken, että pääsee puhumaan ja nauramaan, nyt on minun vuoroni!
Kommentit (20)
Paljonko saa painaa, että voi alkaa keskustelemaan kanssanne?
Mielestäni olen normaalipainoinen, mutta mitä jos sinun mielestä en. Ärsyynnyt siis.
Eipä ole ikinä tapahtunut. Onko ne tuttuja?
Joskus ennen sulkemisaikaa vastakkaiset kassatädit saattaa höpistä toisilleen. Ei se mua ole haitannut, en mene kauppaan hakemaan juttuseuraa vaan hoitamaan ostokseni.
Eh nimittäin painoraja se olla pitää.
Olisit kai jotain keksinyt siinä, vaikka että oliko ennen sinua.
Tiedän, mitä tarkoitat. Jotkut ihmiset vaan haluaa olla suunpäänä joka paikassa.
Ihan yhtä hanurista on, kun kälätys jatkuu aiemman asiakkaan kanssa eikä kassahenkilö kiinnitä seuraavaan mitään huomiota, ei välttämättä edes tervehdi tai kerro lopuksi summaa. Siinä sitten maksat, heippaat ja poistut paikalta. Ja kälätys jatkuu. :D
Uhkaa höpöttäjää kapulalla ja karjaise MINÄ PUHUN NYT!!!
No voe helevetti.
Käytä itsepalvelukassaa.
Onneks toi kassapelleily loppuu pian, eikä oo muita kuin itsepalvelukassoja. Parempi työntekijöille että asiakkaille.
Minun puolestani seuraava asiakas saa höpöttää kassahenkilön kanssa mielin määrin minunkin vuorollani (oli tukeva tai ei), kunhan pysyy siellä jonossa eikä tunge kassalle ennen kuin olen maksanut. Lakkasin pakkaamasta ostoksiani ennen maksua, koska kun palasin maksamaan, seisoi seuraava asiakas poikkeuksetta jo siinä maksupäätteen edessä eikä useinkaan edes tajunnut väistää. Mutta aina tämäkään ei auta, vaikka kuinka seisoisi siinä kassalla niin monet tunkevat SILTIKIN ihan siihen kylkeen kiinni kun yritän maksaa. Mikä ihmisiä vaivaa??
Vierailija kirjoitti:
Minun puolestani seuraava asiakas saa höpöttää kassahenkilön kanssa mielin määrin minunkin vuorollani (oli tukeva tai ei), kunhan pysyy siellä jonossa eikä tunge kassalle ennen kuin olen maksanut. Lakkasin pakkaamasta ostoksiani ennen maksua, koska kun palasin maksamaan, seisoi seuraava asiakas poikkeuksetta jo siinä maksupäätteen edessä eikä useinkaan edes tajunnut väistää. Mutta aina tämäkään ei auta, vaikka kuinka seisoisi siinä kassalla niin monet tunkevat SILTIKIN ihan siihen kylkeen kiinni kun yritän maksaa. Mikä ihmisiä vaivaa??
Minä tokaisen aina tuossa tilanteessa, että maksatko minunkin ostokseni.
Vierailija kirjoitti:
Minun puolestani seuraava asiakas saa höpöttää kassahenkilön kanssa mielin määrin minunkin vuorollani (oli tukeva tai ei), kunhan pysyy siellä jonossa eikä tunge kassalle ennen kuin olen maksanut. Lakkasin pakkaamasta ostoksiani ennen maksua, koska kun palasin maksamaan, seisoi seuraava asiakas poikkeuksetta jo siinä maksupäätteen edessä eikä useinkaan edes tajunnut väistää. Mutta aina tämäkään ei auta, vaikka kuinka seisoisi siinä kassalla niin monet tunkevat SILTIKIN ihan siihen kylkeen kiinni kun yritän maksaa. Mikä ihmisiä vaivaa??
Yksi pappa kerran vastasi tähän. Alkoi osoittamaan minun ostoksiani, että ne ovat tuolla kun jäin seisomaan siihen hihnan päähään eli niitä omia ostoksiaan pitäisi seurata.
Vierailija kirjoitti:
Minun puolestani seuraava asiakas saa höpöttää kassahenkilön kanssa mielin määrin minunkin vuorollani (oli tukeva tai ei), kunhan pysyy siellä jonossa eikä tunge kassalle ennen kuin olen maksanut. Lakkasin pakkaamasta ostoksiani ennen maksua, koska kun palasin maksamaan, seisoi seuraava asiakas poikkeuksetta jo siinä maksupäätteen edessä eikä useinkaan edes tajunnut väistää. Mutta aina tämäkään ei auta, vaikka kuinka seisoisi siinä kassalla niin monet tunkevat SILTIKIN ihan siihen kylkeen kiinni kun yritän maksaa. Mikä ihmisiä vaivaa??
Mä taas en ymmärrä niitä, jotka alkaa pakkailla ostoksia valmiiksi paitsi tietty jos siinä on muitakin siin samassa joukossa ja ne pakkaa.. koska aina nänä venyttää tätä jonoa, eivät oo kuitenkaan heti maksamassa, kun kassa on valmis. Sen ajan vois käyttää vaikka sen lompakon, kortin tai käteisen ettimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun puolestani seuraava asiakas saa höpöttää kassahenkilön kanssa mielin määrin minunkin vuorollani (oli tukeva tai ei), kunhan pysyy siellä jonossa eikä tunge kassalle ennen kuin olen maksanut. Lakkasin pakkaamasta ostoksiani ennen maksua, koska kun palasin maksamaan, seisoi seuraava asiakas poikkeuksetta jo siinä maksupäätteen edessä eikä useinkaan edes tajunnut väistää. Mutta aina tämäkään ei auta, vaikka kuinka seisoisi siinä kassalla niin monet tunkevat SILTIKIN ihan siihen kylkeen kiinni kun yritän maksaa. Mikä ihmisiä vaivaa??
Minä tokaisen aina tuossa tilanteessa, että maksatko minunkin ostokseni.
Minäkin kokeilin tuota kerran (saatuani vinkin täältä :D), mutta se seuraava asiakas vain pyöritteli silmiään ja perääntyi noin 15 senttiä kauemmas. Seuraavaksi pitää varmaan sanoa, että maksan vasta sitten kun saan näppäillä tunnusluvun ilman että joku huohottaa niskaan.
No jos se nyt on vain sellaisen 'muutaman sanasen' verran jotain ihmisten normaalia säiden päivittelyä tms. sosiaalista kanssakäymistä, niin ei tietenkään silloin, mutta liian pitkäksi venyvästä keskustelusta huomauttamisen jätän kyllä kassalle. (...ihan sellaista himokeskustelijaa e kyllä onneksi ole toistaiseksi sattunut sijoittumaan mihinkään minun näkemiini ja kokemiini kassajonoihin missään kaupassa. )
Olenkohan siis vain ollut onnekkaampi kuin sinä siinä suhteessa ?
Itsepalvelukassat eivät tule olemaan ainoita kassoja missään niin kauan kuin suurten ikäluokkien edustajat vielä hoitavat asiansa itsenäisesti. Aika monet eivät esim. ymmärrä, miksi tuotteissa on viivakoodit, tai että eri makuiset, saman merkkiset jogurtit ovat eri tuotteita.
Kaikkein näppärintä olisi, jos asiakkaat etsisivät maksuvälineet esille heti, kun ovat laittaneet viimeisen ostoksen kärrystä tai korista kassahihnalle, ja alkaisivat heti pakata ostoksiaan. Maksu sitten, kun kassamyyjä kertoo loppusumman, ja sen jälkeen tarvittaessa loppujen ostosten pakkaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä hanurista on, kun kälätys jatkuu aiemman asiakkaan kanssa eikä kassahenkilö kiinnitä seuraavaan mitään huomiota, ei välttämättä edes tervehdi tai kerro lopuksi summaa. Siinä sitten maksat, heippaat ja poistut paikalta. Ja kälätys jatkuu. :D
🙄 Oletpa typerä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä hanurista on, kun kälätys jatkuu aiemman asiakkaan kanssa eikä kassahenkilö kiinnitä seuraavaan mitään huomiota, ei välttämättä edes tervehdi tai kerro lopuksi summaa. Siinä sitten maksat, heippaat ja poistut paikalta. Ja kälätys jatkuu. :D
🙄 Oletpa typerä.
Millä lailla?
Toissapäivänä mansikkakoju Nummelan ostarin edustalla: yksi myyjä ja minä ainut asiakas. Myyjä pakkasi ostoksiani, kun taakseni tuli kahden pariskunnan seurue, ja toinen miehistä alkoi tenttaamaan myyjää eri mansikkalaaduista saman tien. Ne kyselyt kysellään sitten omalla asiointivuorolla, ei edellisen asiakkaan maksuvuorolla - tämä tiedoksi Nummelan-juntille.
Hoikka asiakas olisi tervetullut juttuunne mukaan..