Mikä on tekosyysi ettet käytä pyöräilykypärää?
Otsikossa lyhyesti ja ytimekkäästi. Miksi et suojaa päätäsi?
Kommentit (40)
Koska en enää jaksa välittää kuolenko tai päädynkö kasvikseksi, jälkimmäiseen tapaukseen olen jo antanut hoitotahdon eli piuhat seinästä.
Syyni on se , että autot antaa enemmän tilaa kun vaaleine kutreineni poljen maalaisteitä. Jos päässä on kypärä niin ohitus on 3cm päästä.
Vierailija kirjoitti:
Koska en enää jaksa välittää kuolenko tai päädynkö kasvikseksi, jälkimmäiseen tapaukseen olen jo antanut hoitotahdon eli piuhat seinästä.
Useimmat eivät päädy vihannekseksi piuhoihin vaan enemmän tai vähemmän vinksallaan oleviksi, jotka eivät ihan täysillä kulje.
Vierailija kirjoitti:
Syyni on se , että autot antaa enemmän tilaa kun vaaleine kutreineni poljen maalaisteitä. Jos päässä on kypärä niin ohitus on 3cm päästä.
Ei sitä kuontaloa tarvii kypärään sulloa!
Minulla ei ole edes polkupyörää ja kävelessä ei vielä vaadita pyöräilykypärää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyni on se , että autot antaa enemmän tilaa kun vaaleine kutreineni poljen maalaisteitä. Jos päässä on kypärä niin ohitus on 3cm päästä.
Ei sitä kuontaloa tarvii kypärään sulloa!
siis pidänkö kypärää sarvessa kuten koululaiset?
Eikös pyöräkypärä ole pakollinen, mutta käytännössä asiaa ei millään tavalla valvota. Sama kuin valot pyörässä. Huonompi homma, koska meininki on mennyt täysin säätämiseksi ilman valvontaa.
Näihin pitäisi tulla sellainen käytäntö että ollaan vaan sitten sakottamatta ja valvomatta, mutta onnettomuustilanteissa vakuutuksista ja julkisesta terveydenhuollosta on turha kuvitella saavansa ilmaista hoitoa tai korvauksia jos olet pyöräillyt ilman lainmukaisia turvavarusteita (kypärä, heijastimet, valot jne).
Ajan niin hiljaa ja kaupunkifillarilla yleensä, että mahdollisuus kaatua on minimaalinen.
Olen jo 56-vuotias joten tämä turvallisuushakuisuus kaikkien suojavälineiden kanssa tökkii.
Lastenlasta en voinut viedä viiden kilsan matkaa autolla, koska ei ollut turvaistuinta. Lapsi kuitenkin jo viisi.
Naurettavaa, sanon minä. Bussilla sitten mentiin kyllä, mikä tietysti oli ekologisempaa, mutta kiire tuli.
Vierailija kirjoitti:
Eikös pyöräkypärä ole pakollinen, mutta käytännössä asiaa ei millään tavalla valvota. Sama kuin valot pyörässä. Huonompi homma, koska meininki on mennyt täysin säätämiseksi ilman valvontaa.
Näihin pitäisi tulla sellainen käytäntö että ollaan vaan sitten sakottamatta ja valvomatta, mutta onnettomuustilanteissa vakuutuksista ja julkisesta terveydenhuollosta on turha kuvitella saavansa ilmaista hoitoa tai korvauksia jos olet pyöräillyt ilman lainmukaisia turvavarusteita (kypärä, heijastimet, valot jne).
Pyöräilykypärä ei ole pakollinen. Siitä on suositus laissa, mutta ei ole sanktioitu mitenkään.
Koko kaupunkipyöräily Alepa-fillareineen olisi kuollut bisnes, ,jos näin olisi. Kyseessähän on spontaani ajopelin alle ottaminen tilanteissa. Pitää nyt sitten jossain saakelin repussa koko ajan siltä varalta kypärää.?
Koska en pyöräile, niin näyttäisi typerältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös pyöräkypärä ole pakollinen, mutta käytännössä asiaa ei millään tavalla valvota. Sama kuin valot pyörässä. Huonompi homma, koska meininki on mennyt täysin säätämiseksi ilman valvontaa.
Näihin pitäisi tulla sellainen käytäntö että ollaan vaan sitten sakottamatta ja valvomatta, mutta onnettomuustilanteissa vakuutuksista ja julkisesta terveydenhuollosta on turha kuvitella saavansa ilmaista hoitoa tai korvauksia jos olet pyöräillyt ilman lainmukaisia turvavarusteita (kypärä, heijastimet, valot jne).
Pyöräilykypärä ei ole pakollinen. Siitä on suositus laissa, mutta ei ole sanktioitu mitenkään.
Koko kaupunkipyöräily Alepa-fillareineen olisi kuollut bisnes, ,jos näin olisi. Kyseessähän on spontaani ajopelin alle ottaminen tilanteissa. Pitää nyt sitten jossain saakelin repussa koko ajan siltä varalta kypärää.?
Kypärän tulisi kuulua Alepa-pyörien varusteisiin.
Muutoin käytän, mutta pyöräillessäni 400 m päähän niskalle en. Syynä se, että pääsen tuonne pyörätietä ilman että on yhtään ajoa autotie yli/vieressä. Toki onnettomuus voi silti käydä vaikka koiran takia, mutta tuo on jäänyt tavaksi tuolla matkalla.
Vierailija kirjoitti:
En aja pyörällä
Sama! en näe tarpeen pitää pyöräilykypärää kun en aja fillarillakaan :D
Vierailija kirjoitti:
Koska en pyöräile, niin näyttäisi typerältä.
Hommaa sellainen sotilaskypärän tyylinen malli, niin ei näytä niin typerältä. Voit vaikka kuvitella olevasi kommando matkalla vaaralliseen tehtävään siinä katuja tallustellessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en enää jaksa välittää kuolenko tai päädynkö kasvikseksi, jälkimmäiseen tapaukseen olen jo antanut hoitotahdon eli piuhat seinästä.
Useimmat eivät päädy vihannekseksi piuhoihin vaan enemmän tai vähemmän vinksallaan oleviksi, jotka eivät ihan täysillä kulje.
Juuri näin valitettavasti. Monet elää (oliko Suomessa luku jotain 30% muistaakseni) päävamman jälkeen aivovaurion kanssa tietämättään. Ei tosiaan tiedä, että kärsii sellaisesta, mutta elämä, tunteiden hallinta, toisten ymmärtäminen, aloitekyky jne hankaloitunut merkittävästi.. Jatkuvaa väsymystä, muitsivaikeuksia.. Lista epämääräisistä oireista on pitkä.. Ja jos ei ole varaa yksityiseen niin ei noita oikein mielellään lähdetä tutkimaan julkisessa terveydenhuollossa. Nakataan vain masennuslääkeresepti kouraan.
Käytän kypärää pyöräillessä, se ei paljoa vaivaa vaadi.
Kauppamatkoilla en käytä siksi, että se on iso ja kolho, enkä tiedä minne sen laittaisin kauppaan mennessäni. Pyörän kahvaan en jätä, lähtisi todennäköisesti jonkun matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Koska en enää jaksa välittää kuolenko tai päädynkö kasvikseksi, jälkimmäiseen tapaukseen olen jo antanut hoitotahdon eli piuhat seinästä.
Suomessa ei ole eutanasiaa joten kyllä sinut hengissä pidetään halusit sitö hoitotahdossa tai et..
Itse kysymykseen vastaan että kyllä käytön kypärää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En aja pyörällä
Sama! en näe tarpeen pitää pyöräilykypärää kun en aja fillarillakaan :D
Tälläisille ihmisille tekisi hyvää pitää kypärää kaikkialla,.
Vierailija kirjoitti:
Kauppamatkoilla en käytä siksi, että se on iso ja kolho, enkä tiedä minne sen laittaisin kauppaan mennessäni. Pyörän kahvaan en jätä, lähtisi todennäköisesti jonkun matkaan.
Mä pujotan pyörän lukon kypärän nauhojen läpi, ei saa irti ellei avaa lukkoa tai leikkaa nauhoja poikki.
En aja pyörällä