Autolainaa, ottaako vai ei?
Olin katsellut että riittäisi joku sellainen 1500 euron auto johon saisinkin rahat kokoon mutta nyt alkoi mies pelotella että jättää tielle jne. Aloinkin sitten miettiä jos uudempaa. Mutta siihen ei rahat riitä tuolla aikataululla mikä oli suunnitelmana edullisempaan. Vähän hirvittäisi luotolla ostaa mutta onhan ihmisillä nyt muillakin autolainaa eikös? Enkä ottaisi kuin jonkun 1000 euroa lainaa? Tietty merkki ja malli kyseessä, juuri omiin tarpeisiin eli siitä en tee poikkeusta.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
1500 ja 2500 autoissa ei ole mitään eroa luotettavuudessa.
Mutta vuosimalli on ihan eri. Tuo 1500 olisi 2000-luvun alkupuolelta (max 2005), joku 200000 km ajettu ja kalliimpi olisi sitten uudempi ja vähemmän ajettu.
Suosittelisin laittamaan sen tonnin käsirahaan ja ostamaan noin 10 000 euron auton
Vierailija kirjoitti:
Suosittelisin laittamaan sen tonnin käsirahaan ja ostamaan noin 10 000 euron auton
Paitsi en halua näin kallista mallia.
Ton hintaluokan autossa ei ole mitään väliä maksatko autosta tonnin vai kaksi. Sinuna ostaisin halvemman tai jos mahdollista, jättäisin ostamatta kokonaan. Sulla on selvästi jo nyt tiukkaa eikä se 200 euroa minkä auton ylläpito keskimäärin vie, yhtään helpota sun tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1500 ja 2500 autoissa ei ole mitään eroa luotettavuudessa.
Mutta vuosimalli on ihan eri. Tuo 1500 olisi 2000-luvun alkupuolelta (max 2005), joku 200000 km ajettu ja kalliimpi olisi sitten uudempi ja vähemmän ajettu.
Tuskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelisin laittamaan sen tonnin käsirahaan ja ostamaan noin 10 000 euron auton
Paitsi en halua näin kallista mallia.
Tonnin tai kahden auto maksaa äkkiä paljon, kun siitä menee vaihtoon kaikki kuluvat osat vähintään ja pahimmillaan vielä vaihteistoa, moottoria tms.
Vierailija kirjoitti:
1500 ja 2500 autoissa ei ole mitään eroa luotettavuudessa.
Kaverilla on 25k€ Passatti, joka jätti tienpäälle.
Opiskeluaikana ajelin 500€ Corollalla pitkin Suomea ilman ongelmia. Ei se hinta aina kerro kaikkea.
Jos olet noin köyhä, ehkä sinun ei kannattaisi ostaa auto laisinkaan.
Jos on vakituinen työpaikka, järkevin vaihtoehto on ostaa täysin uusi auto osamaksulla sillä korot ovat erittäin matalia.
Vierailija kirjoitti:
Ton hintaluokan autossa ei ole mitään väliä maksatko autosta tonnin vai kaksi. Sinuna ostaisin halvemman tai jos mahdollista, jättäisin ostamatta kokonaan. Sulla on selvästi jo nyt tiukkaa eikä se 200 euroa minkä auton ylläpito keskimäärin vie, yhtään helpota sun tilannetta.
Kyllä mun budjetti kestää auton ylläpidon, siitä ei nyt ole kysymys vaan siitä että nopeasti tarvisi saada.
Vierailija kirjoitti:
Jos on vakituinen työpaikka, järkevin vaihtoehto on ostaa täysin uusi auto osamaksulla sillä korot ovat erittäin matalia.
On mulla vakituinen työpaikka. Mutta en oo yhtään kattonut ees uusia autoja.
Vierailija kirjoitti:
Jos on vakituinen työpaikka, järkevin vaihtoehto on ostaa täysin uusi auto osamaksulla sillä korot ovat erittäin matalia.
Ainakin se on kovin huoleton vaihtoehto. Yksityisleasing on myös hyvä sillä saralla.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet noin köyhä, ehkä sinun ei kannattaisi ostaa auto laisinkaan.
Hmm. Tietämättä nyt tarkemmin millaisesta tilanteesta on kyse, mutta köyhänä voi pysyäkin jollei ole mahdollisuutta liikkua. - Ei me kaikki asuta hyvien liikenneyhteykisen varrella, josta on helppoa ja vaivatonta kulkea avikka sitten tekemään töitä. - Jos kyse on vaikka puolen vuoden sijaisuudesta, niin eipä paljoa kannata laittaa rahaa autoon...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on vakituinen työpaikka, järkevin vaihtoehto on ostaa täysin uusi auto osamaksulla sillä korot ovat erittäin matalia.
On mulla vakituinen työpaikka. Mutta en oo yhtään kattonut ees uusia autoja.
Kannattaa myös kattoo millasia rahotuskampanjoita liikkeillä on. Saattaa olla halvempi kuin pankin korko. Jos on vakityö niin kyl sä pystyt sitä pankkilainaa lyhentään. Ei sitä tarvi pelätä
Niin ja lisäyksenä et verkossa pystyt laskeen eri lainamäärillä ja lyhennyksillä vaihtoehtoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ton hintaluokan autossa ei ole mitään väliä maksatko autosta tonnin vai kaksi. Sinuna ostaisin halvemman tai jos mahdollista, jättäisin ostamatta kokonaan. Sulla on selvästi jo nyt tiukkaa eikä se 200 euroa minkä auton ylläpito keskimäärin vie, yhtään helpota sun tilannetta.
Kyllä mun budjetti kestää auton ylläpidon, siitä ei nyt ole kysymys vaan siitä että nopeasti tarvisi saada.
Tätä en oo koskaan ymmärtänyt, että aiemmin ei ole ollut yhtään ylimääräistä ja jatkossa sitten on muutama satanen heittää auton ylläpitoon tosta noin vaan.
Toki jos taloudellinen tilanteesi merkittävästi paranee uuden työn myötä (ja sitä varten tarvitset sen auton) niin sitä suuremmalla syyllä jättäisin sen tonnin, parin prutkun ostamatta ja ostaisin suoriltaan sen kymppitonnin auton. Ajelet sillä monta vuotta ja on pikkusen turvallisempi kuin tonnin kosla. Todennäköisesti vie vähemmän bensaakin.
1500 ja 2500 autoissa ei ole mitään eroa luotettavuudessa.