Kannattaako ostaa Renault onko pelkää kakkapuhetta ne sähköviat
Jun muut kliseet ettei kestä suomen talvea, ja on kylmiä kun lämppärin tehot ei riitä.
Kommentit (27)
Itellä citroen xsara ja on lämpösin auto talvella mitä on ollut. Löytyy myös vanha renault clio mikä ei lämpene kovinkaan nopsaan.
Jos toi kylmä häiritsee, niin kannattanee laittaa pahvi sinne syylarin eteen talvella, niin lämpiää nopeammin. Kuten varmaan kaikki tiedämme.
Sinccis
Renaulthan on vihoviimeisin auto, mitä ostaisin.
Osta vaan, jos uskallat.
Eikös joissakin uusissa autoissa ole myös tehty siihen etupleksiin talviasento, josta sen saa kiinni ja lämpiää nopeammin.
Lienen jostain lukenut tämänkin.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Jos toi kylmä häiritsee, niin kannattanee laittaa pahvi sinne syylarin eteen talvella, niin lämpiää nopeammin. Kuten varmaan kaikki tiedämme.
Sinccis
Eipä auttanut Sitikkaan, kylmä oli, vaikka oli Webasto.
https://www.reliabilityindex.com/manufacturer/Electrical
Kyllähän tuo Renault melko sähkövikaiselta näyttäisi. Toisaalta kokonaisindeksi on varsin hyvä ja esim. moottorivikojen osalta on jopa vähävikaisin. En kyllä jaksanut kaivella että miltä ajalta tilasto on kerätty, useinhan tilanne vaihtuu mallisarjoittain. Mersulla esim. oli 2000-luvun alussa naurettavan paljon sähkövikoja ainakin C-mersuissa, uudemmissa ei niinkään.
Jos kiinnität liikenteessä huomiota, niin nykyään 99% tapauksissa, joissa auton takavalot vilkkuvat kääntyessä epämääräisesti, eli niin että kaikki valot vilkkuvat himmeästi ja itse vilkku voi olla täysin pimeä, on Renault.
Kyseessä on kontaktihäiriö huonosti tehdyssä johtosarjassa. Takalampun johtosarjahan ei ole auton ainoa johtosarja...
Montako viime vuosituhannella valmistettua Renaultia olet nähnyt liikenteessä tänä vuonna? Et montaakaan ja jo 10vuotta vanhemmat alkavat olla arvottomia.
Vierailija kirjoitti:
Joo kannattaa osta Renu! Suosittelen! Paras ja
Ja vähävikaisin auto! Ihan paras!
Tämä pitää täysin paikkansa!
Terveisin: yli 10 vuotta Renaultin omistajana
Mulla kolmas rellu menossa. Paljon pahaa kuullut mutta mulle sattunut tosi hyvät yksilöt! Ei ole ollut mitään ongelmia. Lämmennyt ihan mukavasti. Kierretty ympäri pohjoismaita ja Eurooppaa ilman yhtään ongelmaa. Tykkään paljon!
Meillä nyt kaks viimeisintä autoa ollut Renault Clio.
Ei mitään valitettavaa. 2003 vuosimallin auto meni vielä 2017 sellaisenaan läpi katsastuksia eikä meillä tavanomaisia kuluvien osien remontteja lukuunottamatta mitään oltu tehty.
Viime vuonna ostettiin uusi malli.
Kaverin äidin rellu ainakin on kilometreihin nähden ollut jatkuvasti rikki ja v ittumaisia vikoja.
- kannentiiviste.
-lämppärin kenno, koko kojelauta purettava pois vaihtoon.
-lämppärin moottori
-taka-akselin puslat
-jarrut useampaan kertaan
-puolia ja jotain antureita.
Samoin tutun pösöstä on mennyt kytkimestä lähtien kaikkea.
Kytkin oli kyllä kuin jostain lasten lelusta.
Lapsillani Laguna 2 ja Laguna 3. Toinen ollut 4 v / 60 tkm ja toinen vuoden / 20 tkm. Autot toiminneet erittäin luotettavasti, tosin olen ne itse huoltanut ja olen autoista kiinnostunut, mikään ei pääse yllättämään. Erittäin edullisia hankkia ja varsinkin jos jotain pikkuvika jonka osaava hetkessä korjaa kuten meillä oli etu sähköikkunan vaijerit katki. Ne saa ebay:sta muutamalla kympillä ja pikkutyö vaihtaa.
Laguna 3, sanoisin että laadukas auto hintaansa nähden, muutamalla tonnilla saa hyvät ominaisuudet. Toki täytyy osata ostaa oikisen yksilön, mutta tämä pätee kaikkiin automerkkeihin.
Minulla on 12-vuotias Renault Clio, joka on ihan mahtava auto. Ei käynnistymisongelmia, on lämmin, ei edes hitto vie ruostu millään.
Ranskalaisella autolla ajaa sellainen kalju parrakas ruutupaitainen mies joka äänestää vihreitä. Patriootti ajaa saksalaisella autolla, mielellään bemarilla.
Uudehko Citroen, on lämmin eikä muutenkaan moitittavaa, mutta noita pikku sähkökatkoja esiintyy, tyypillisesti kun säät muuttuvat pakkaselta tuommoiseksi kosteaksi nollakeliksi. Ei mitään vakavaa, lähinnä ärsyttävää: kellon nollaantumista, pari kertaa on lisäksi trippimittarit nollaantuneet. Kerran olen joutunut avaamaan oven ihan avaimella, kun sähkölukitus ei jostain mystisestä syystä toiminut.
Ranskalainen kuin ranskalainen niin sähköviat on taattu. En koskis pitkällä tikullakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ranskalainen kuin ranskalainen niin sähköviat on taattu. En koskis pitkällä tikullakaan.
Nojaa.. meillä toimii rellu säällä kuin säällä, myös kovillakin pakkasilla moitteetta mutta äitini vw ei niinkään.
Vierailija kirjoitti:
Jos kiinnität liikenteessä huomiota, niin nykyään 99% tapauksissa, joissa auton takavalot vilkkuvat kääntyessä epämääräisesti, eli niin että kaikki valot vilkkuvat himmeästi ja itse vilkku voi olla täysin pimeä, on Renault.
Kyseessä on kontaktihäiriö huonosti tehdyssä johtosarjassa. Takalampun johtosarjahan ei ole auton ainoa johtosarja...Montako viime vuosituhannella valmistettua Renaultia olet nähnyt liikenteessä tänä vuonna? Et montaakaan ja jo 10vuotta vanhemmat alkavat olla arvottomia.
Aijaa, siksikös kaikki vastaantulijat aina töllöttää niin vimmatusti, kun ne ihmettelee että miten tollanen voi vielä liikkua. t: vm 19 vuotta vanhan rellun kuskaaja
Vierailija kirjoitti:
Uudehko Citroen, on lämmin eikä muutenkaan moitittavaa, mutta noita pikku sähkökatkoja esiintyy, tyypillisesti kun säät muuttuvat pakkaselta tuommoiseksi kosteaksi nollakeliksi. Ei mitään vakavaa, lähinnä ärsyttävää: kellon nollaantumista, pari kertaa on lisäksi trippimittarit nollaantuneet. Kerran olen joutunut avaamaan oven ihan avaimella, kun sähkölukitus ei jostain mystisestä syystä toiminut.
Palaa vielä joku päivä se koko auto noiden "pikku sähkökatkojen" takia. Tuo nimittäin meinaa että jossain on joku liitos joka on irtoamaisillaan / muuten viallinen ja jos siitä kulkee yhtään isompi virta niin se kohta alkaa kuumentua merkittävästi silloin kun se ei ota kunnolla kontaktia ja virta kulkee.
Ei meidän Rellussa sähkövikoja ollut, mutta oli se muuten aika karsea auto :D Mutta kai se nyt mallistakin riippuu. Meillä oli Kangoo, se oli kylmä. Samoin Citroën oli kylmä, kesti vähintää parikymmentä kilsaa, ennen kuin alkoi lämmitä. Nyt on VW, se lämpiää nopeasti.