Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aliexpress

Vierailija
09.02.2019 |

Tilasin aliexpressistä tavaraa viime viikolla ja sitten siinä tuli joku juttu kun olin syöttänyt jo luottokorttinumerot ym että processing time ainakin 14 päivää ja siinä sitten totesin etten odota 1,5kk joten painoin cancel order ja tilasin amazonista.

Nyt tarkistin ja luottokortilta on veloitettu tuo aliexpressin juttu myös ja aliexpresissä lukee awaiting cancellation. Otanko yhteys luottokorttiyhtiöön että puhallettu rahat vai odottelenko pari viikkoa vielä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tilaa pskaa merten takaa. Problem solved.

Vierailija
2/16 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lähettelet luottokorttitietoja Kiinaan? Itse tilaan Amazonista. Jos Kiinasta voisi tilata tilisiirrolla, niin sitten voisin sieltä tilata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lähettelet luottokorttitietoja Kiinaan? Itse tilaan Amazonista. Jos Kiinasta voisi tilata tilisiirrolla, niin sitten voisin sieltä tilata.

Oli vähän Amazonia halvempi. Ei ole mulle minkäänlainen kynnys pistää luottokorttitietoja johonkin, kun loppupeleissähän se luottokorttiyhtiö vastaa siitä jos tiedot joutuneet vaikka nettikaupan kautta vääriin käsiin ja väärinkäytetty.

Ap

Vierailija
4/16 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lähettelet luottokorttitietoja Kiinaan? Itse tilaan Amazonista. Jos Kiinasta voisi tilata tilisiirrolla, niin sitten voisin sieltä tilata.

Oli vähän Amazonia halvempi. Ei ole mulle minkäänlainen kynnys pistää luottokorttitietoja johonkin, kun loppupeleissähän se luottokorttiyhtiö vastaa siitä jos tiedot joutuneet vaikka nettikaupan kautta vääriin käsiin ja väärinkäytetty.

Ap

Niin, ja mitä sattuikaan...

Vierailija
5/16 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lähettelet luottokorttitietoja Kiinaan? Itse tilaan Amazonista. Jos Kiinasta voisi tilata tilisiirrolla, niin sitten voisin sieltä tilata.

Oli vähän Amazonia halvempi. Ei ole mulle minkäänlainen kynnys pistää luottokorttitietoja johonkin, kun loppupeleissähän se luottokorttiyhtiö vastaa siitä jos tiedot joutuneet vaikka nettikaupan kautta vääriin käsiin ja väärinkäytetty.

Ap

Niin, ja mitä sattuikaan...

Kyllä mä ne rahat saan, ei jää siitä kiinni :) Mutta onko normaalia että on veloitettu heti vaikka peruutin ostoksen ja mennyt monta päivää?

Ap

Vierailija
6/16 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt sieltä tänään tuli viesti sähköpostiin että your request to cancel order has been rejected jossa myyjän kommentti "i'll ship today thanks" ja toinen viesti että your order has been shipped ja seurantanumerot ym.

Siis onko nyt todella niin että ettei sitä saanut peruutettua ja joudun maksamaan molemmat ostokset. Entä jos vaan väitän kuukauden päästä ettei tullut perille niin hyvittävätköhän ne rahat vai lähettääkö uuden tuotteen.

Jos valitan luottokorttiyhtiöön niin tutkivatko ne yleensä näitä tapauksia tarkemmin, kyseessä on n. 50€ summa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kyllä palauttaa ne rahat viikon kuluessa kun huomataan, että se on peruutettu.

Vierailija
8/16 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne kyllä palauttaa ne rahat viikon kuluessa kun huomataan, että se on peruutettu.

No eipä palauttanut! Ja vielä peruutti peruutuksen ja lähetti tuotteen siitä huolimatta!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne kyllä palauttaa ne rahat viikon kuluessa kun huomataan, että se on peruutettu.

No eipä palauttanut! Ja vielä peruutti peruutuksen ja lähetti tuotteen siitä huolimatta!

Ap

No nyt en usko

Vierailija
10/16 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin syy miksi en koskaan tilaa mitään ulkomailta (en ainakaan mistään "halppispaikasta") on se, että palautukset, peruutukset ja takuut eivät välttämättä onnistu ollenkaan tai sitten saa taistella kauan. Jos tilaankin, niin korkeintaan jotain parin euron juttuja. Viimeksi tilasin puhelimeen halvan suojakuoren ja siitäkin on jo kolmisen vuotta. Se on muuten edelleenkin käytössä. Harvinaisen kestävä vaikka olikin erittäin halpa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinassa on uusi vuosi meneillään. Siksi kestää.

Vierailija
12/16 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tillaan jatkuvasti Aliexpressistä ja Deal Extremestä.. toistaiseksi ei ole koskaan ollut mitään vikaa yhdessäkään tuotteessa ja tuotteet tulee n. 4 viikossa. Jos joskus joku menisi vikaan, niin reklamoisin (kuvan kanssa pitäisi saada rahat takaisin) ja heittäisin risat/väärät kamat roskiin. Pahimmillaan menettäisin muutaman euron.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt tuli postista ilmoitus että se pirun paketti on nyt jäänyt tulliin kun sisällön arvo yli 22€ ja aliexpressin pöljät on varmaan laittanut siihen sen lapun missä näkyy todellinen hinta.

En edes muistanut koko tulliasiaa ja tilasin monta tavaraa kerralla, olisi pitänyt tilata yksi kerrallaan omissa paketeissa ja muutenkaan en edes tarvitse niitä kun tilasin Amazonista ja yritin peruuttaa tilauksen.

Ap

Vierailija
14/16 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt tuli postista ilmoitus että se pirun paketti on nyt jäänyt tulliin kun sisällön arvo yli 22€ ja aliexpressin pöljät on varmaan laittanut siihen sen lapun missä näkyy todellinen hinta.

En edes muistanut koko tulliasiaa ja tilasin monta tavaraa kerralla, olisi pitänyt tilata yksi kerrallaan omissa paketeissa ja muutenkaan en edes tarvitse niitä kun tilasin Amazonista ja yritin peruuttaa tilauksen.

Ap

On sulla ongelmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lähettelet luottokorttitietoja Kiinaan? Itse tilaan Amazonista. Jos Kiinasta voisi tilata tilisiirrolla, niin sitten voisin sieltä tilata.

Kuka hemmetti tilaa mitään tilisiirrolla? Luottokorttimaksun saa luotonantajalta takaisin, jos jokin menee vikaan, tilisiirrolla laitetut rahat on iäksi menetetty.

Vierailija
16/16 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lähettelet luottokorttitietoja Kiinaan? Itse tilaan Amazonista. Jos Kiinasta voisi tilata tilisiirrolla, niin sitten voisin sieltä tilata.

Kuka hemmetti tilaa mitään tilisiirrolla? Luottokorttimaksun saa luotonantajalta takaisin, jos jokin menee vikaan, tilisiirrolla laitetut rahat on iäksi menetetty.

Koskeeko tämä myös debit/electron korttia? Kun tuleehan nekin visan kautta mikä ymmärtääkseni on luottokorttiyhtiö?