Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyhmä kysymys: miksi sähköautojen toimintasädettä ei lisätä laittamalla niihin enemmän akkuja

Vierailija
08.02.2019 |

Olen aina ajatellut, että se johtuu siitä ettei niitä mahdu enempää, mutta tänään sain kuulla että monissa sähköautoissa on "konepellin" alla tavaratila (ja on niissä normaalikin tavaratila), koska moottori on rungon alla. Miksi tähän tilaan ei laiteta lisää akkuja? Joku syy tähän on oltava.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein syy lienee akkujen paino. Ei henkilöautoon voi lastata tonnin painoista akustoa.

Vierailija
2/6 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino ja hinta. Suomessa, joka on pitkien etäisyyksien maa on keskimääräinen ajosuorite alle 50 km päivässä. Pidempää toimintasädettä ei juuri kukaan kaipaa, joten sen tarjoaminen ei ole järkevää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköauto saattaisi johtaa isompiin päästöihin koska akku latautuu parhaiten kun moottorin vääntö on kovimmillaan ja 5-vaihteisessa autossa vääntö ei ole kovimmillaan vitosvaihteella. Ajettaisiin alemmilla vaihteilla, mikä taas kuluttaa moottoria enemmän. Varaosia kuluu enemmän ja auto menee nopeammin vaihtoon, koska ihmiset eivät keskimäärin osaa ajatella auton hyötysuhdetta kuin sen mukaan paljonko polttoainetta ja sähköä kuluu.

Vierailija
4/6 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköauto saattaisi johtaa isompiin päästöihin koska akku latautuu parhaiten kun moottorin vääntö on kovimmillaan ja 5-vaihteisessa autossa vääntö ei ole kovimmillaan vitosvaihteella. Ajettaisiin alemmilla vaihteilla, mikä taas kuluttaa moottoria enemmän. Varaosia kuluu enemmän ja auto menee nopeammin vaihtoon, koska ihmiset eivät keskimäärin osaa ajatella auton hyötysuhdetta kuin sen mukaan paljonko polttoainetta ja sähköä kuluu.

Anteeksi, ei siis vääntö, vaan kierrokset.

Vierailija
5/6 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköauto saattaisi johtaa isompiin päästöihin koska akku latautuu parhaiten kun moottorin vääntö on kovimmillaan ja 5-vaihteisessa autossa vääntö ei ole kovimmillaan vitosvaihteella. Ajettaisiin alemmilla vaihteilla, mikä taas kuluttaa moottoria enemmän. Varaosia kuluu enemmän ja auto menee nopeammin vaihtoon, koska ihmiset eivät keskimäärin osaa ajatella auton hyötysuhdetta kuin sen mukaan paljonko polttoainetta ja sähköä kuluu.

Ja mitäköhän víttua oikein selität?

Vierailija
6/6 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee enempi painoa. Mitä enemmän taas on painoa, sitä enemmän se kuluttaa virtaa, joten melkoine hölmöläisten ratkaisu tuollainen olisi. Ikään kuin se, että hölmöläinen kantaa vettä avannosta toiseen avantoon.