Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keino parantaa tuottavuutta ja kilpailukykyä

sdf
31.01.2019 |

Suomen kilpailukykyä voisi parantaa tällä yksinkertaisella keinolla: virka-aikaan ei saisi lähestyä ihmisiä puhelimitse työpaikalle missään muissa kuin hätätilanteissa. Minulla on suoramarkkinointikielto puhelimessa mutta siliti keskittymiseni herpaantuu keskittymistä vaativissa tehtävissä useita kertoja päivän aikana täysin turhien puheluiden takia. Saan puheluita asioista, jotka voisi hyvin hiotaa sähköpostilla tai tekstiviestillä. Minulla on pieniä lapsia, joten minun on pakko soittaa takaisin joka ainoaan numeroon josta soitetaan, siltä varalta, että lapselle olisi sattunut jotain esim hoito/ tai koulupäivän aikana. Olen saanut puheluita monesti ei-akuuteista asioista liittyen esim aikojen perumiseen, huoltmiehen kaipaamiin lisätietoihin, lapsen harrastusryhmän aikatauluihin, kyselemieni tuotteiden saatavuuteen ym. Joka kerta kun olen esim kokouksen aikana saanut tällaisen puhelun, täytyy minun järjestää aika jolloin soitan takaisin, soittaa ja kuunnella asia, joka ei missään tapauksessa olisi vaatinut puhelua vaan asia olisi tullut selväksi myös viestillä. Minusta puhelimella soittaminen on nykyisin vain akuutteja tilanteita varten, se on hyvin henkilökohtaisille asioille varattu kanava, ja työaikana en haluiaisi olla puhelimella tavoitettavissa kuin hätätapauksia varten. Tuskin olen ainoa, jonka keskittymistä töissä hankaloittaa kaikenlaiset, useita kertoja päivässä tulevat ei-akuutit puhelut.

Nykypäivänä ihmiset voisivat hoitaa ilmoitusluonteiset, ei-henkilökohtaiset ja akuutit asiat tekstiviestillä/sähköpostilla.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme