Tampereen busseissa on säädetty sisälämpötila talvella KYLMEMMÄKSI
"Valtaosassa uusia busseja matkustamon lämpötila on säädetty kesällä +22 °c. Talvella matkustajilla on enemmän vaatetta yllä, joten lämpötila on säädetty +18 °c."
Itken tälle logiikalle. Kesällä lämpötila pidetään kuumempana kuin talvella? Nyt oikeasti?
Kommentit (21)
Se olen kyllä nyt sinä kenellä on logiikka hukassa.
Mieti kulutusta: jos lämpötila olisi siedettävä (lämmin), poistuisi jokaisella ovenavauksella sitä lämpöä mukana.
Tre ei ole ainut, joka pihtailee lämmössä.
Mulla ei ainakaan ole mitään halua hikoilla ruuhkabussissa muutamaa pysäkinväliä toppavaatteissa, joten pidän tuota aivan hyvänä ratkaisuna. Kesällä taas ei huvita ohuissa kesävaatteissa värjötellä.
Mielummin kesällä kyllä astuisin 18 asteiseen bussiin kuin 22 asteiseen. Viime kesänäkin oli sellaiset kelit että meinasi taju lähteä kun joutui bussilla kulkemaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ainakaan ole mitään halua hikoilla ruuhkabussissa muutamaa pysäkinväliä toppavaatteissa, joten pidän tuota aivan hyvänä ratkaisuna. Kesällä taas ei huvita ohuissa kesävaatteissa värjötellä.
No suurin osa ihmisistä ei kulje kaupungilla missään toppavaatteissa tai pilkkihaalareissa, siksi aika outoa ettei voi julkisia kulkuvälineitä pitää lämpöisenä. Ap
Fiksua! Just manasin hiki päässä Helsingissä, kun bussissa oli lämmöt täysillä. Ole siinä sitten untuvatakissa, pipossa ja panavien kassien kanssa. Oli oikeasti tuskastuttavan kuuma eikä noilla matkoilla ehdi riisua ja pukea. Siitä sitten hikeä valuvana ulos törkypakkaseen kun vasta on influenssasta parantunut. Että hyvä Tampere, opastakaa pliis HSL:ää näissä asioissa kun täällä tätä ei ymmärretä.
Talvella kylmempi, koska matkustajat eivät nauti talvikamppeissa hikoilusta mutta kuljettajalla täytyy olla siedettävä työskentelylämpötila, ja sama juttu kesällä.
Itse kukin saa viilettää 25+ asteen kesäkelillä niissä kamppeissa kun on, mutta hihattomat paidat, shortsit ja flipflopit eivät sovi kuskille. 22 astetta on hyvin inhimillisen kompromissi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ainakaan ole mitään halua hikoilla ruuhkabussissa muutamaa pysäkinväliä toppavaatteissa, joten pidän tuota aivan hyvänä ratkaisuna. Kesällä taas ei huvita ohuissa kesävaatteissa värjötellä.
No suurin osa ihmisistä ei kulje kaupungilla missään toppavaatteissa tai pilkkihaalareissa, siksi aika outoa ettei voi julkisia kulkuvälineitä pitää lämpöisenä. Ap
Öö, tuota... Ihan tervemenoa katsomaan Tampereen tai minkä tahansa muun suomalaiskaupungin katukuvaa nyt, että mahtaako olla toppavaatetta ihmisillä päällä vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ainakaan ole mitään halua hikoilla ruuhkabussissa muutamaa pysäkinväliä toppavaatteissa, joten pidän tuota aivan hyvänä ratkaisuna. Kesällä taas ei huvita ohuissa kesävaatteissa värjötellä.
No suurin osa ihmisistä ei kulje kaupungilla missään toppavaatteissa tai pilkkihaalareissa, siksi aika outoa ettei voi julkisia kulkuvälineitä pitää lämpöisenä. Ap
Ei kulje toppavaatteissa talvipakkasella? Jos jollain on väärän kelin vaatteet päällä, ei se ole mikään syy rankasta sitä isompaa joukkoa joka on pukueutunut kuten asiaan kuuluu.
AP:n postauksesta saamme uuden hämmentävän termin "kirjoitetun ymmärtäminen", joka viittaa siihen, että henkilö ei välttämättä edes itse ymmärrä mitä kirjoittaa. Saavutus sekin.
Vierailija kirjoitti:
Fiksua! Just manasin hiki päässä Helsingissä, kun bussissa oli lämmöt täysillä. Ole siinä sitten untuvatakissa, pipossa ja panavien kassien kanssa. Oli oikeasti tuskastuttavan kuuma eikä noilla matkoilla ehdi riisua ja pukea. Siitä sitten hikeä valuvana ulos törkypakkaseen kun vasta on influenssasta parantunut. Että hyvä Tampere, opastakaa pliis HSL:ää näissä asioissa kun täällä tätä ei ymmärretä.
Ilmeisesti ilmastoinnin toteuttaminen isoon kulkuneuvoon ei ole hirveän yksinkertaista, ja vielä mutkikkaammaksi muuttuu jos ovia auotaan säännöllisesti kuten kaupunkiliikenteessä tehdään.
Tuskaisen kuuma tai jäätävän kylmä ovat merkki viallisesta kalustosta, ja siitä saamme nauttia koska kilpailutus on vallitsevan uskonnon mukaan paras tapa hoitaa liikennettä.
Jos olisi ne pari isoa varikkoa ja kylliksi vara-autoja, ei tarvitsisi istua sellaisissa rutkuissa kuin nykyisin.
Rouva lähtee juuri kauppaan.
Laittiu stay up- sukst ja minihameen, korkkarit, kevyen jakun .
Onneksi ei tarvitse sietää bussin väärin säädettyä lämpötilaa, kun ei kulje bussia.
Pakkasta on 27 astetta.
Kuka nyt julkiselle psikalle toppavaatteissa menisi?
Vierailija kirjoitti:
Talvella kylmempi, koska matkustajat eivät nauti talvikamppeissa hikoilusta mutta kuljettajalla täytyy olla siedettävä työskentelylämpötila, ja sama juttu kesällä.
Itse kukin saa viilettää 25+ asteen kesäkelillä niissä kamppeissa kun on, mutta hihattomat paidat, shortsit ja flipflopit eivät sovi kuskille. 22 astetta on hyvin inhimillisen kompromissi.
Tuo on totta, että kuskit on ehdottomasti huomioitava, mutta eikö ne voisi kerrospukeutua talvella ettei lämpöjä tarvitse laittaa ainakaan liikaa. Merinovillakerrasto ym. päälle niin tarkenee kun ei lämpötila siellä sisällä kuitenkaan niin hirveän alas silti laske. Hikoilu matkustamossa on tuskallista.
Todellakin ap:n logiikka tökkii. Jos päällä on talvitakki ja autossa sisällä 18 astetta lämmintä, tuntuu se helposti jopa lämpimämmältä kuin 22 astetta vaikkapa t-paidassa. Aika moni pitää kotona sisälämpötilana n. 20 astetta, mutta aika harva pukeutuu silloi pipoon ja talvitakkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ainakaan ole mitään halua hikoilla ruuhkabussissa muutamaa pysäkinväliä toppavaatteissa, joten pidän tuota aivan hyvänä ratkaisuna. Kesällä taas ei huvita ohuissa kesävaatteissa värjötellä.
No suurin osa ihmisistä ei kulje kaupungilla missään toppavaatteissa tai pilkkihaalareissa, siksi aika outoa ettei voi julkisia kulkuvälineitä pitää lämpöisenä. Ap
Jos ulkona on -15, niin kyllä vaan suurin osa ihmisistä kulkee kaupungilla toppavaatteissa. Sitten on ne sinunlaisesi typerykset, joilla on nilkat paljaana, villakangastakki auki ja kilometri kaulaliinaa muka korvaamassa pipottomuutta ja sukattomuutta. Teidän muotipissisten takia ei todellakaan tarvitse lämmittää julkisia tai kauppoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvella kylmempi, koska matkustajat eivät nauti talvikamppeissa hikoilusta mutta kuljettajalla täytyy olla siedettävä työskentelylämpötila, ja sama juttu kesällä.
Itse kukin saa viilettää 25+ asteen kesäkelillä niissä kamppeissa kun on, mutta hihattomat paidat, shortsit ja flipflopit eivät sovi kuskille. 22 astetta on hyvin inhimillisen kompromissi.
Tuo on totta, että kuskit on ehdottomasti huomioitava, mutta eikö ne voisi kerrospukeutua talvella ettei lämpöjä tarvitse laittaa ainakaan liikaa. Merinovillakerrasto ym. päälle niin tarkenee kun ei lämpötila siellä sisällä kuitenkaan niin hirveän alas silti laske. Hikoilu matkustamossa on tuskallista.
Nyt kyllä luin vähän liian huonosti kun puuhaan tässä samalla muuta ja vastaus vähän huti, sori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvella kylmempi, koska matkustajat eivät nauti talvikamppeissa hikoilusta mutta kuljettajalla täytyy olla siedettävä työskentelylämpötila, ja sama juttu kesällä.
Itse kukin saa viilettää 25+ asteen kesäkelillä niissä kamppeissa kun on, mutta hihattomat paidat, shortsit ja flipflopit eivät sovi kuskille. 22 astetta on hyvin inhimillisen kompromissi.
Tuo on totta, että kuskit on ehdottomasti huomioitava, mutta eikö ne voisi kerrospukeutua talvella ettei lämpöjä tarvitse laittaa ainakaan liikaa. Merinovillakerrasto ym. päälle niin tarkenee kun ei lämpötila siellä sisällä kuitenkaan niin hirveän alas silti laske. Hikoilu matkustamossa on tuskallista.
Kannattaa ottaa pipo päästä ja avata takkia, se vähän auttaa. Kuljettajilla on ne kerrokset käytössä jo nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksua! Just manasin hiki päässä Helsingissä, kun bussissa oli lämmöt täysillä. Ole siinä sitten untuvatakissa, pipossa ja panavien kassien kanssa. Oli oikeasti tuskastuttavan kuuma eikä noilla matkoilla ehdi riisua ja pukea. Siitä sitten hikeä valuvana ulos törkypakkaseen kun vasta on influenssasta parantunut. Että hyvä Tampere, opastakaa pliis HSL:ää näissä asioissa kun täällä tätä ei ymmärretä.
Ilmeisesti ilmastoinnin toteuttaminen isoon kulkuneuvoon ei ole hirveän yksinkertaista, ja vielä mutkikkaammaksi muuttuu jos ovia auotaan säännöllisesti kuten kaupunkiliikenteessä tehdään.
Tuskaisen kuuma tai jäätävän kylmä ovat merkki viallisesta kalustosta, ja siitä saamme nauttia koska kilpailutus on vallitsevan uskonnon mukaan paras tapa hoitaa liikennettä.
Jos olisi ne pari isoa varikkoa ja kylliksi vara-autoja, ei tarvitsisi istua sellaisissa rutkuissa kuin nykyisin.
Olet varmasti oikeassa. No, täytyy vaan yrittää kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvella kylmempi, koska matkustajat eivät nauti talvikamppeissa hikoilusta mutta kuljettajalla täytyy olla siedettävä työskentelylämpötila, ja sama juttu kesällä.
Itse kukin saa viilettää 25+ asteen kesäkelillä niissä kamppeissa kun on, mutta hihattomat paidat, shortsit ja flipflopit eivät sovi kuskille. 22 astetta on hyvin inhimillisen kompromissi.
Tuo on totta, että kuskit on ehdottomasti huomioitava, mutta eikö ne voisi kerrospukeutua talvella ettei lämpöjä tarvitse laittaa ainakaan liikaa. Merinovillakerrasto ym. päälle niin tarkenee kun ei lämpötila siellä sisällä kuitenkaan niin hirveän alas silti laske. Hikoilu matkustamossa on tuskallista.
Kannattaa ottaa pipo päästä ja avata takkia, se vähän auttaa. Kuljettajilla on ne kerrokset käytössä jo nyt.
Niin mä teinkin, muttei hirveästi auttanut. Ehkä se bussi oli sitten viallinen kun siellä oli jo ihan epätavallisen lämmintä.
Täh? Se logiikkaahan oli tuossa selitetty toisella rivilla viestiäsi.