Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisiko Silja ja Viking vähentää Helsinki-Tukholma risteilyjen määrää?

Vierailija
24.01.2019 |

Epäilen että maanantai-perjantai arkivuoroilla matkustaa 1/3 tai korkeintaan puolet laivan maksimi matkustajamäärästä.

Viikonloppuna laivat on täynnä ja hinnat katossa. Jonkun pitää maksaa tappiollisen arjen kustannukset. Valtiokin tukee yhtiöitä muutamalla sadalla miljoonalla per vuosi

Olisiko fiksua vähentää arkimatkojen määrää, esim jättämällä tiistain ja keskiviikon vuorot ajamatta?

Se vähentäisi kustannuksia, saattaisi jopa halventaa risteilyhintojakin :)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka edes menee mihinkään Ruotsiin nykyään? Itse suuntaan baltian maihin.

Vierailija
2/22 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukholma on ihana kaupunki, ei mulla muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka edes menee mihinkään Ruotsiin nykyään? Itse suuntaan baltian maihin.

Noilla laivoilla onkin nykyään suurin osa matkustajista ruotsalaisia.

Vierailija
4/22 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekkaliikenne vaatii tiheää ajoa.

Vierailija
5/22 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen että maanantai-perjantai arkivuoroilla matkustaa 1/3 tai korkeintaan puolet laivan maksimi matkustajamäärästä.

Viikonloppuna laivat on täynnä ja hinnat katossa. Jonkun pitää maksaa tappiollisen arjen kustannukset. Valtiokin tukee yhtiöitä muutamalla sadalla miljoonalla per vuosi

Olisiko fiksua vähentää arkimatkojen määrää, esim jättämällä tiistain ja keskiviikon vuorot ajamatta?

Se vähentäisi kustannuksia, saattaisi jopa halventaa risteilyhintojakin :)

Eihän niitä arkipäivien matkoja matkustajien vuoksi ajeta, vaan rahdin! Sehän ne suurimmat rahat tuo.

Kun kerran on pakko ajaa joka tapauksessa, niin asiakkaita houkutellaan sitten todella halvoilla risteilyhinnoilla, ajatuksena että luultavasti sitten kuitenkin ostavat jotain laivalla ja käyttävät palveluja.

Eläkeläiset, työttömät, opiskelijat jne. hyötyvät.

Vierailija
6/22 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka edes menee mihinkään Ruotsiin nykyään? Itse suuntaan baltian maihin.

Nyt ei ollutkaan kysymys mistään viinarallista vaan ihan normaalista matkailusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/22 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ensin pitäisi vähentää aivottomia - kuten ap - tältä planeetalta.

Vierailija
8/22 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivan kulut satamassa seisoessa saattavat olla hyvinkin samaa luokkaa kuin merillä, iso osa henkilökuntaa kun tarvitaan myös satamassa, puhumattakaan kiinteistä kuluista kuten sähkö ja lämmitys, ja mitään tuloja ei satamassa seistessä tule. Plus ei ne huvimatkailijat ainoita matkustajia ole, tavarankuljetuksia kulkee myös paljon meriteitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/22 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rekkaliikenne vaatii tiheää ajoa.

Valtaosa rahdista taitaa jo mennä Turun kautta. Sinne menee useampi laiva ja se on halvempaa. Eikä rekkamiehelle ole ongelma ajaa Turusta eteenpäin.

Vierailija
10/22 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingistä jos laiva lähtee maanantaina niin takaisin se on vasta keskiviikko aamuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/22 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaako ap, ettei noissa laivayhtiöissä osata laskea kannattavuutta? Sinähän voit mennä kertomaan tämän älynväläyksesi heille!

Vierailija
12/22 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelli, jossa voisi juhlia kuin 24-tunnin risteilyllä ja vielä yöpyä päälle,

samalla hinnalla kuin autolautoilla, olisi minun juttu.

Sellainen maanpäällinen porauslautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/22 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko matkustajamäärillä mitään tekemistä hintojen kalleuden kanssa? Jos on väkeä tulossa, ei niille kannata myydä matkaa halvalla.

Vierailija
14/22 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit on kyllä kaupoissa aika paljon vähemmän mitään tuontitavaroita, tai verkkokauppakuljetukset Euroopasta tulee vielä hitaammin. Noiden alusten varsinainen bisneshän ei ole matkustajaliikenne vaan rahtiliikenne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/22 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingistä jos laiva lähtee maanantaina niin takaisin se on vasta keskiviikko aamuna.

Joka päivä ne laivat kulkee.

Vierailija
16/22 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka edes menee mihinkään Ruotsiin nykyään? Itse suuntaan baltian maihin.

Noilla laivoilla onkin nykyään suurin osa matkustajista ruotsalaisia.

Vai Ruotsiin pesineitä?

Vierailija
17/22 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sit on kyllä kaupoissa aika paljon vähemmän mitään tuontitavaroita, tai verkkokauppakuljetukset Euroopasta tulee vielä hitaammin. Noiden alusten varsinainen bisneshän ei ole matkustajaliikenne vaan rahtiliikenne.

Mun mies on ajanut viis vuotta tavaraa Keski-Euroopasta Suomeen. Sen laiva lähtee Kapellskäristä ja menee Naantaliin. Sen kaveri reissaa Saksasta Vuosaareen. Ei ne ainakaan käytä matkustajalaivoja.

Vierailija
18/22 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rekkaliikenne vaatii tiheää ajoa.

Valtaosa rahdista taitaa jo mennä Turun kautta. Sinne menee useampi laiva ja se on halvempaa. Eikä rekkamiehelle ole ongelma ajaa Turusta eteenpäin.

Ei mene.

Vierailija
19/22 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaako ap, ettei noissa laivayhtiöissä osata laskea kannattavuutta? Sinähän voit mennä kertomaan tämän älynväläyksesi heille!

Jospa laskut on jo laskettu ja täällä mitataan onko kannatusta. Tähän mennessä kukaan ei ole laittanut vuorojen harventamista vastaan. Kaikki puhui vain rahtiliikenteestä. Kummallinen vauva-palsta :)

Vierailija
20/22 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hotelli, jossa voisi juhlia kuin 24-tunnin risteilyllä ja vielä yöpyä päälle,

samalla hinnalla kuin autolautoilla, olisi minun juttu.

Sellainen maanpäällinen porauslautta.

Turkulaisena ihmettelen miksi vaivautua matkustamaan satoja kilometrejä jostain Suomen syrjäkyliltä

Turkuun ja 24-tunnin risteilylle. Varsinkin nuoret tulevat laivoille bilettämään ja pornoilemaan.