Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hoitohenkilökunta yhä valehtelee potilaille?

Vierailija
05.01.2019 |

Huomasin äsken oma kannassa tekstin, että en voi päästä x leikkaukseen ennen tammikuun loppua, koska leikkaus y on marraskuun lopussa. Poliklinikalla asioidessani oltiin oikein ystävällisiä ja pahoiteltiin, että meillä ei ole ollenkaan aikoja ennen ensi vuotta, että sen takia se menee sinne. Luuleeko ne että olisin alkanut huutaa ja väitellä siellä vastaanotolla, että en suostu odottamaan leikkausten väliä? Kuitenkin jälkeenpäin moni lukee nuo raportit, niin onko järkeä valehdella.
Myös kirurgini on yrittänyt valehdella asioista, että tätä ei voi tehdä niin ja näin, koska (joku potilaan muka omaksi hyväksi syy). Ja sitten sanon, että tiedän esimerkiksi kansainvälisen vertaisfoorumini kautta, että kyllä näin on tehty, sitten kirurgi myöntää että joo, mutta meillä ei tehdä/minä en halua tehdä.
Siis pointtini tässä, että asiakas pystyy kyllä tarkistamaan monia asioita netistä, vaikka väärääkin tietoa löytyy. Lääkärit tuntuvat yhä ajattelevan, että totuutta muuntelemalla käsittelee potilasta parhaiten.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ottaa ne lääkkeet nyt heti.

Vierailija
2/3 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on usein käynt niin, että läääkäri ei ole minulle mitään maininnut jostain asiasta ja saanut sitten tiedon lukea yllätyksenä kannasta.

Joskus ihmetytti, kun fysioterapeutti testasi lihaskuntoa ja totesi että ihan hyvät lihasvoimat on. Sitten kannassa luki, että lihasvoimat heikot ja lihakseet tärisevät sekä tasapaino surkea tuon lihasheikkouden takia. Ei sitten minulle voinut asiasta sanoa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne valehdelleet ennenkin, mutta nyt ne jää kiinni siitä valehtelusta!

Omakannasta joutuu toisinaan lukemaan todella ihmeellisiä sepostuksia.

Tekstissä voi olla vahingollisia asiavirheitä, jotka siirtyvät yhdestä tekstistä seuraavaan.

Seuraava lääkäri lukee aina edellisen tekstin jne.

Itse olen nyt tehnyt oikaisupyynnöt ja muistutukset heti, kun olen virheen huomannut.

Mutta tuota tarkoituksellista valehtelua en ymmärrä.

Hoitohenkilökunta on tehnyt sitä niin pitkään, että ei ilmeisesti ymmärrä, että nykyään potilaat saavat tiedot itsekin.

Ennenhän potilas ei saanut edes sairaalassa katsoa omaa kansiotaan. Olisiko tästä jäänyt henkilökunnalle joku ylivaltaisuuden tunne, jota siirtävät myös uusille alalle tulijoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi