Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Tutkijat yllättyivät:Ihmiset ja eläimet tappavat miljardeja olentoja vuodessa
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Luonnon kiertokulku on sellainen, että elämä useimmiten päättyy kuolemaksi kutsuttuun tapahtumaan. Lisäksi on sellainenkin juttu, kuin ravintoketju, mikä tarkoittaa, että emme hautaudu miljardien kuolleiden eliöiden maallisiin jäännöksiin, vaan yleensä aina joku toinen eliö käyttää ne ravinnokseen. Elämä on siis itseään miljardeittain tappava ja syövä järjestelmä. Ei individualistisen länsimaisen hippihörhön romanttinen käsitys oman itsensä kuolemattomasta tärkeydestä.