Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikkeiden "lisämyynnin" tyrkyttäminen.

Vierailija
18.11.2018 |

Ärsyttävä lisämyynti, pistääkö vihaksi muilla? Tänään ostin silmälasit,kahdet yhden hinnalla,yksitehot , yhteishintaan 29€ .Löytyi hyvät pokat, kyllästynyt marketkamaan.
Tiesin että lukulaseihin tulee olla 2,5 plussaa. Valitsin kehykset ,kaikki OK.
No tarjottiin näöntarkastus 0e, eikö kannattaisi? No tottakai!
Otettiin silmistä kuvat ok,mitattiin simänpaineet: molemmissa 19 OK? (voisitko tulla kontrolliin viikonpäästä,on vähän koholla (5€), näkö molemmissa silmissä 1.2 ,silti ehdotettiin kaksitehoja,koska silmä saisi levätä. Täh?? Sanoin Kiitos ei,lukulasit tulin ostamaan.
Myymälän puolella alkoi sitkeä myynti lukulaseihin saa lisähinnalla: "näkyvyyttä" pidemmälle ja laajemmalle. Ei kiitos. Jaa,paineet oli koholla, varataanko aika silmälääkärille? Lisätäänkö linssin kovuutta,heijastusta, ohuutta....x€ lisää.
Ei,ei,ei!!
Parin vkon päästä haen valmiit lasit. Näin introverttina ahdistaa jo nyt.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäostosten tyrkyttäminen maksamisen yhteydessä kassalla on kiusallista ostajalle ja tyhmä sekä moukkamaisen kummallinen liiketoimintapiirre. Valitettavasti pesiytynyt pysyvästi joihinkin vaate- ja huonekalukauppoihin toimintasuunnitelmaan - vaikka vaikutus on päinvastainen jos ajatellaan myynnin tuollaisella lisääntyvän. Korkeintaan "saako olla muuta" riittää, jos on myyjä pakotettu tyrkyttämään kauppiaan toimesta lisämyynnin toivossa.

Vierailija
2/22 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävä lisämyynti, pistääkö vihaksi muilla? Tänään ostin silmälasit,kahdet yhden hinnalla,yksitehot , yhteishintaan 29€ .Löytyi hyvät pokat, kyllästynyt marketkamaan.

Tiesin että lukulaseihin tulee olla 2,5 plussaa. Valitsin kehykset ,kaikki OK.

No tarjottiin näöntarkastus 0e, eikö kannattaisi? No tottakai!

Otettiin silmistä kuvat ok,mitattiin simänpaineet: molemmissa 19 OK? (voisitko tulla kontrolliin viikonpäästä,on vähän koholla (5€), näkö molemmissa silmissä 1.2 ,silti ehdotettiin kaksitehoja,koska silmä saisi levätä. Täh?? Sanoin Kiitos ei,lukulasit tulin ostamaan.

Myymälän puolella alkoi sitkeä myynti lukulaseihin saa lisähinnalla: "näkyvyyttä" pidemmälle ja laajemmalle. Ei kiitos. Jaa,paineet oli koholla, varataanko aika silmälääkärille? Lisätäänkö linssin kovuutta,heijastusta, ohuutta....x€ lisää.

Ei,ei,ei!!

Parin vkon päästä haen valmiit lasit. Näin introverttina ahdistaa jo nyt.

Menepä eläinlääkärillä käymään perusrokotusta hakemassa lemmikillesi.....kummasti alkaa hienovarainen painostus siihen ja tuohon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyminen on niiden työtä. Ei se ole hyväntekeväisyyttä. Osaat varmasti sanoa "ei kiitos"?

Vierailija
4/22 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on vaivaannuttava, mutta aina voi sanoa tomerasti - EI KIITOS!

Vierailija
5/22 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyminen on niiden työtä. Ei se ole hyväntekeväisyyttä. Osaat varmasti sanoa "ei kiitos"?

Asiakas osaa varmasti myös sanoa tarvitsevansa tuotteen/palvelun, jos haluaa.

Vierailija
6/22 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyminen on niiden työtä. Ei se ole hyväntekeväisyyttä. Osaat varmasti sanoa "ei kiitos"?

Asiakas osaa varmasti myös sanoa tarvitsevansa tuotteen/palvelun, jos haluaa.

Itse asiassa ei ne aina osaa. Vasta kun kysyy, niin muistavat että tarvivat senkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/22 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisko olla suklaata, maistuisiko suklaa, kolme kpl 4€ tms. aina Shellin kassalla...

Vierailija
8/22 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyminen on niiden työtä. Ei se ole hyväntekeväisyyttä. Osaat varmasti sanoa "ei kiitos"?

Ei olekaan hyväntekeväisyyttä myydä asiakkaan haluamat lasit. Ei ole myöskään mitenkään ongelmallista, jos myyjä kysyy, voiko hän olla jotenkin muuten avuksi ja mainita jotain aurinkolaseista tms. Mutta kyllä se lisämyynti yhteen "ei kiitokseen" pitäisi loppua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/22 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlääkärillä lemmikin käyttö. Se erikoisruokien myynti! Kalliita, mutta onko välttämätöntä lemmikille? Onko eläinrääkkäystä sit syöttää marketruokaa?

Vierailija
10/22 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaamot.....Meillä on nyt tällainen just sun hiuksille sopiva tuotesarja ja säästöpakkaus! Ei maksa ku 60€ shampoo, hoitoaine,hiusnaamio!

Sit se ei sovikaan sun hiuksille ja sulla on 5l paskatuotetta hävitettävänä. Aaaargh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/22 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiakkaalle ei kerrota, että silmänpaine noussut, niin tehdään virhe. Toisaalta jos asiakkaalle ei kerrota, että ne halvat lasit ovat oikeasti aika huonot, niin sehän on asiakkaan oma ongelma, jos ei näe niillä mitään muuta kuin lukea tietyltä rajatulta etäisyydeltä. Tai jos ne linssit naarmuuntuvat jo puhdistuksesta.

Vierailija
12/22 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo optikkokäynti kuulosti kyllä siltä että he tekivät vain työtään ja ohjasivat eteenpäin kun jotain huolestuttavaa ilmeni. Menehän sinne silmälääkärille,sun terveytesi kyseessä. Ihan eri juttu kuin joku vaatekauppojen tuputus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/22 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lahjakortin (100€) kosmetologille. Valitsin hoidon herkälle,pintakuivalle iholle 98€. Kosmetologin mielestä tarvitsin todellakin "kirkastavan" hoidon.

Hoito viimeisteltiin aivan ihanan tuoksuisella ja tuntuisella voiteella. Ihastelin ääneen!

Pois lähtiessä hoitaja otti voidepurkin hyllystä,sanoi että tämän voiteen tarvitset 87€, mutta on nyt hintaan 76€.

Siinä onnenhuumassa ostin,luulin tyhmä,että se on samaa voidetta kuin hoidon lopussa.

Käytössä voide oli kammottavaa,tuoksui pistävälle ja kirveli iholla puhdistuksen/saunan jälkeen. Lisäksi saamani hoidon hinta liikkeen nettisivuilla on 70e.

Bye bye 100€....tai siis 176€

Vierailija
14/22 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Specsavers? Kaverille kans tyrkytettiin. Mä en ole koskaan käynyt tuolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/22 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisko olla suklaata, maistuisiko suklaa, kolme kpl 4€ tms. aina Shellin kassalla...

Joka halvatun aamu R-kioskilla sama virsi : maistuisko kahvi, entä croissantti? Siis oikeasti, ei kiitos, osaan ottaa tuosta mistä muutkin jos mieli tekee.

Vierailija
16/22 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asiakkaalle ei kerrota, että silmänpaine noussut, niin tehdään virhe. Toisaalta jos asiakkaalle ei kerrota, että ne halvat lasit ovat oikeasti aika huonot, niin sehän on asiakkaan oma ongelma, jos ei näe niillä mitään muuta kuin lukea tietyltä rajatulta etäisyydeltä. Tai jos ne linssit naarmuuntuvat jo puhdistuksesta.

21 on vielä normaali silmänpaine, aplla 19

Vierailija
17/22 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain lahjakortin (100€) kosmetologille. Valitsin hoidon herkälle,pintakuivalle iholle 98€. Kosmetologin mielestä tarvitsin todellakin "kirkastavan" hoidon.

Hoito viimeisteltiin aivan ihanan tuoksuisella ja tuntuisella voiteella. Ihastelin ääneen!

Pois lähtiessä hoitaja otti voidepurkin hyllystä,sanoi että tämän voiteen tarvitset 87€, mutta on nyt hintaan 76€.

Siinä onnenhuumassa ostin,luulin tyhmä,että se on samaa voidetta kuin hoidon lopussa.

Käytössä voide oli kammottavaa,tuoksui pistävälle ja kirveli iholla puhdistuksen/saunan jälkeen. Lisäksi saamani hoidon hinta liikkeen nettisivuilla on 70e.

Bye bye 100€....tai siis 176€

Bad bad bisnessss...

Tuolla tavoin toimimalla liike menetti varmuudella 4-10 asiakasta, ehkä enemmänkin. Mielipahasta kerrotaan useammalle ---> jotka puolestaan kertovat eteenpäin.

Hyvästä palvelusta sen sijaan harvemmin annetaan palautetta, ellei se ole aivan erityisen speciaalia - mutta palataan todennäköisemmin palveluntarjoajan luo uudelleen, koska todettu luotettvaksi.

Liikkeenharjoittajien syytä muistaa ohjenuorana Pretty Woman-elokuvan kohtaus missä päähenkilö Viviania kohdeltiin kuin halpaa makkaraa  ja menetettiin samalla varteenotettava ostaja.

"Big mistake. Huge."

Vierailija
18/22 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku kysyy saako olla muuta sanon persettä

Vierailija
19/22 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nesteellä ostan 2 euron puuron ja aina sanotaan laitetaanko kahvi? tai otatko kahvin myös? Mitä hittoa!! Ei puuro mitään kahvia tarvitse. Enkä edes juo kahvia.

Vierailija
20/22 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Tiimarissa alkoi tuo tuputtaminen "tässä ois näitä kyniä kolme viitosella. Tarviitko vihkoja. Mites höyhenet tai kreppipaperi kun tuo pääsiäinenkin tulee. Nyt ois noi kaikki pääsiäiskoristeet - 30 %" lopetin siellä asioimisen.

Ja kuinkas sitten sille putiikille kävikään. Ehkä muut oli samaa mieltä "lisämyynnistä".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän