Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka on se arkkitehti joka on keksinyt Sellon liukurampit?

Vierailija
10.11.2018 |

Siis aivan järkyttävän surkea idea. Ihan hemmetin hitaat, sitten porukka seistä tönöttää niissä ja vielä niin leveästi, että ohi et pääse vaan joudut itsekkin seistä siinä loppuun asti ja ai prkl se sama porukka on siinä edessä siinä seuraavassakin... Nopein tapa onkin kulkea portaita pitkin.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä jotain liukumäkiä siis?

Vierailija
2/34 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkkitehdit ovat tottuneet siihen, että mihinkään ei ole kiire. Luonnosvihko toisessa kädessä ja punaviinilasi toisessa kädessä puhutaan niin, että kukaan ei ymmärrä mistään mitään. Opiskelukin kestää sen 15 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainokset tavoittaa kohteet paremmin

Vierailija
4/34 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt 100 kertaa nopampaa kun et kaikki odottais hissiä kärryjen kanssa.

Vierailija
5/34 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se hidas ramppimatka laukaisee stressin ja ostoshimon. Vähän niin kuin pitkät kassajonot tai liian kova taustamusiikki.

Vierailija
6/34 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyyhän Sellosta portaitakin, miksi ihmeessä et käytä niitä kun kerran koet ne parempana vaihtoehtona? Täysin turhaa valitusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/34 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan että saa levätä hetken. Jos on kiire niin aina voi käyttää portaita.

Vierailija
8/34 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se hidas ramppimatka laukaisee stressin ja ostoshimon. Vähän niin kuin pitkät kassajonot tai liian kova taustamusiikki.

Nimenomaan "laukaisee".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/34 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole Sellon vika, että ihmiset typeryyksissään tukkivat ja jumittavat portaat. Tapahtuu kaikkialla.

Vierailija
10/34 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti Laiho, Helin & co arkkitehtitoimisto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/34 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla ihmisistä on ongelmia ymmärtää, että paikallaan olevat seisovat liukuportaiden oikeassa reunassa, ja vasemman reunan kautta voivat mennä ohi ne, joilla on kiire. On päässyt useamman kerran bussi lähtemään nenän edestä, kun pitkissä liukuportaissa ei jätetä vasenta laitaa vapaaksi.

Vierailija
12/34 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä pääsee ohi esimerkiksi sanomalla ”sori”

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/34 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osalla ihmisistä on ongelmia ymmärtää, että paikallaan olevat seisovat liukuportaiden oikeassa reunassa, ja vasemman reunan kautta voivat mennä ohi ne, joilla on kiire. On päässyt useamman kerran bussi lähtemään nenän edestä, kun pitkissä liukuportaissa ei jätetä vasenta laitaa vapaaksi.

Vasenkätisenä seison aina vasemmassa reunassa.

Vierailija
14/34 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ei ymmärrä, että ne portaattomat liukurampit tai esim lentokentillä ja satamissa olevat ”liukuhihnat” eivät ole sitä varten että niihin jäädään seisomaan paikalleen, vaan niissä kuuluu kävellä. Liukuhihnan liikkeen on tarkoitus edesauttaa sitä, että kävely nopeutuu ja pitkän terminaalikäytävän päähän pääsee nopeammin ja vähemmän itseään rasittaen. Jos siinä kuuluisi vain seistä, liikkuisivat ne rampit ja hihnat paljon nopeammin. Joka saatan*n kerta esim laivaan mennessä on sen pitkän kävelyputken liukuhihna tukossa seisovia ihmisiä, jotka vielä seisovat rinnakkain laukkujensa kanssa. Ohi ei pääse mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/34 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän alihankintana muualta kuin arkkitehtitoimistolta? Tekninen osaaminen tulee insinööreiltä. 

Ja kai ne on tarkoitettu ostoskärryjen kanssa kulkeville? Eikö siellä ole tavallisia liukuportaita muille? Olen käynyt kyllä Sellossa, mutten nyt muista. Isossa Ompussa ainakin on. 

Vierailija
16/34 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku insinööri voisi suunnitella monivaiheiset liukuhihnat siten että yhdet pitkät korvattaisiin vaikka 5 erinopeudella kulkevalla. Tällöin nopeusero pysähdyksistä suurempaan nopeuteen ei koskaan ole liian suuri.

Vierailija
17/34 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän alihankintana muualta kuin arkkitehtitoimistolta? Tekninen osaaminen tulee insinööreiltä. 

Ja kai ne on tarkoitettu ostoskärryjen kanssa kulkeville? Eikö siellä ole tavallisia liukuportaita muille? Olen käynyt kyllä Sellossa, mutten nyt muista. Isossa Ompussa ainakin on. 

Joo’o, mutta se arkkitehti on piirtänyt sen ramppinsa siihen tasokuvaan jonka mukaan Kone/Otis/tms. suunnitteli ramppinsa.

Vierailija
18/34 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyyhän Sellosta portaitakin, miksi ihmeessä et käytä niitä kun kerran koet ne parempana vaihtoehtona? Täysin turhaa valitusta.

Onko siellä muka muuallakin, kuin ne kierreportaat keskellä?

Vierailija
19/34 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siellä jotain liukumäkiä siis?

Keksi parempi nimi likuportaille jotka ei ole portaat

Vierailija
20/34 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ei ymmärrä, että ne portaattomat liukurampit tai esim lentokentillä ja satamissa olevat ”liukuhihnat” eivät ole sitä varten että niihin jäädään seisomaan paikalleen, vaan niissä kuuluu kävellä.

Oletko kokeillut kävellä Sellon liukuramppia vaikka autohalliin ja samalla työntää ostoskärryä siinä eteenpäin? Onnistuiko? Ei tietenkään, kun kärryn pyörien on tarkoitus lukittua siihen ramppiin, ettei ne valu kenenkään päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme