Kerro joku kirjoittamaton sääntö alaltasi
Ketjun tarkoitus on olla leikkimielinen, joten toivoisin saivartelusta ja lillukanvarsiin takertumisesta vapaata aluetta.
Aloitan:
Kukaan ei koskaan lue (kunnolla) mitään, mihin omassa tutkimuksessaan viittaa.
Kommentit (18)
Yritysrajoja ei ole. Kaikki auttavat toisiaan vaikka yksityisistä yrityksistä kyse.
Kaupan hevi-osastolla lattialle tippuneet tuotteet kuuluu nostaa lattialta ja laittaa roskiin ja näin todella myös tapahtuu, vaikka kaupoista kaikkia kauhutarinoita usein kerrotaankin.
Se mitä tapahtuu autokorjaamolla se jää korjaamoon.
Älä tulkitse erialan kollegan lausuntoa asiakkaalle. Luet vain sen niin kuin se on kirjoitettu. Jos kuulet mutinaa, lupaa palata asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaupan hevi-osastolla lattialle tippuneet tuotteet kuuluu nostaa lattialta ja laittaa roskiin ja näin todella myös tapahtuu, vaikka kaupoista kaikkia kauhutarinoita usein kerrotaankin.
No kyllä ne aika pitkälti takaisin tiskiin laitetaan. Jos hyväkuntoinen tomaatti pyörähtää lattialle niin tottakai se nostetaan takaisin myyntiin, sori vaan maailmasi murentamisesta.
Älä koskaan sano vanhemmille, että ne on paskoja ja pilaavat lastensa elämän, vaikka näin olisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan hevi-osastolla lattialle tippuneet tuotteet kuuluu nostaa lattialta ja laittaa roskiin ja näin todella myös tapahtuu, vaikka kaupoista kaikkia kauhutarinoita usein kerrotaankin.
No kyllä ne aika pitkälti takaisin tiskiin laitetaan. Jos hyväkuntoinen tomaatti pyörähtää lattialle niin tottakai se nostetaan takaisin myyntiin, sori vaan maailmasi murentamisesta.
Ehkä omalla työpaikallani noudatetaan hygienia-asetuksia tarkemmin sitten. Työn ohjenuorana on, että käsittele elintarvikkeita kuten tahtoisit omiakin ruokiasi käsiteltävän
Vierailija kirjoitti:
Asiakas on aina oikeassa.
Paskanmarjat
Kirjoittamaton? Päinvastoin!
Ja tuo on aina ollut väärinymmärretty ohje, oikeasti sillä on tarkoitettu, että jos asiakas menee kilpailijalle, vika ei ole hänessä, vaan tuotteessasi/ palvelussasi. Nykyäänhän sitä ei edes opeteta kouluissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan hevi-osastolla lattialle tippuneet tuotteet kuuluu nostaa lattialta ja laittaa roskiin ja näin todella myös tapahtuu, vaikka kaupoista kaikkia kauhutarinoita usein kerrotaankin.
No kyllä ne aika pitkälti takaisin tiskiin laitetaan. Jos hyväkuntoinen tomaatti pyörähtää lattialle niin tottakai se nostetaan takaisin myyntiin, sori vaan maailmasi murentamisesta.
Ehkä omalla työpaikallani noudatetaan hygienia-asetuksia tarkemmin sitten. Työn ohjenuorana on, että käsittele elintarvikkeita kuten tahtoisit omiakin ruokiasi käsiteltävän
Oikeasti? Nekin, jotka kuoritaan? Ahdistaa tuollainen haaskaus! Kyllähän hedelmät ym pestään kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan hevi-osastolla lattialle tippuneet tuotteet kuuluu nostaa lattialta ja laittaa roskiin ja näin todella myös tapahtuu, vaikka kaupoista kaikkia kauhutarinoita usein kerrotaankin.
No kyllä ne aika pitkälti takaisin tiskiin laitetaan. Jos hyväkuntoinen tomaatti pyörähtää lattialle niin tottakai se nostetaan takaisin myyntiin, sori vaan maailmasi murentamisesta.
Ehkä omalla työpaikallani noudatetaan hygienia-asetuksia tarkemmin sitten. Työn ohjenuorana on, että käsittele elintarvikkeita kuten tahtoisit omiakin ruokiasi käsiteltävän
Todennäköisesti se lattia on puhtaampi kuin sen Puska-Jussin kädet joka kopeloi niitä tomaatteja sen jälkeen kun on ensin raapinut persettä, kivanut nenää, aivastanut käteen ja rapsutellut munia. Itseäni hen.koht. ei todellakaan haittaa ostaa lattialla pyörähtänyttä tuotetta koska pesen sen joka tapauksessa. Tässä 10 vuoden kaupanuran aikana kun on tullut nähtyä kaikenlaista, ja se kaikista kuvottavin osuus on asiakkaiden käytös - aivastellan/yskitään tahallaan paljaiden tuotteiden päälle (esim. juuri hevi, irtomyynti pullat/leivät/karkit...), kaivetaan nenää ja sit aletaa puristella omenoita jne eli ihan se ja sama jos joku pyörähtää lattialle niin ei se ainakaan sen likisempi ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakas on aina oikeassa.
Paskanmarjat
Kirjoittamaton? Päinvastoin!
Ja tuo on aina ollut väärinymmärretty ohje, oikeasti sillä on tarkoitettu, että jos asiakas menee kilpailijalle, vika ei ole hänessä, vaan tuotteessasi/ palvelussasi. Nykyäänhän sitä ei edes opeteta kouluissa.
Meillä tuo "asiakas on aina oikeassa" selitettiin koukussa niin, että asiakas ei suurimmassa osassa tapauksia todellakaan ole oikeassa, mutta häntä tulee kohdella kuin tämä olisi oikeassa, ja alkaa asiaa selvittämään, ja lopulta joko pahoitella tilannetta, mutta ei mahda mitään, tai antaa periksi, riippuen onko asia iso vai pieni, sillä joskus se asiakkaan tahdon läpi saaminen on kannattavampaa yritykselle kuin se, että hän poistuu liikkeestä ja äänestää jaloillaan. Ikinä ei saa sanoa asiakkaan olevan VÄÄRÄSSÄ.
Flunssaan ei saa hakea saikkua työntekijä pulan vuoksi, vaan flunssassakin on tultava töihin pelottelemaan asiakkaita. Joten tervetuloa vaan hakemaan meiltä flunssapöpö.
Jos virastossa on joku toimistoihminen tai virkamies tehnyt virheen, ja asiakas huomaa sen ja tuo esille, sitä ei myönnetä ennen kuin on äärimmäinen pakko, eli tulee kirjallinen valitus ja ehkä siitä vielä hävitään oikeudessa.
Kaikissa assistenttihommissa mitä olen tehnyt, sisäiset asiakkaat on jaettu kollegiaalisesti ryhmiin. Kusipäisistä tyypeistä varoitetaan ensimmäiseksi, samoin mukavimmat ihmiset nimetään. Palvelualttius on suoraan verrannollinen siihen, miten käyttäydyt. Fiksut esimiehet tiedostavat tämän, tyhmimmät rivityöntekijät eivät.
Vierailija kirjoitti:
Jos virastossa on joku toimistoihminen tai virkamies tehnyt virheen, ja asiakas huomaa sen ja tuo esille, sitä ei myönnetä ennen kuin on äärimmäinen pakko, eli tulee kirjallinen valitus ja ehkä siitä vielä hävitään oikeudessa.
Meilläkin on tämä käytössä
"Työkalujen" käyttötapoja ei paljasteta asiakkaille, eikä niiden anneta kurkkia liian tarkkaan ohjauspaneelia 😅 Ja jos joku kysyy palkkaa, se on ammattisalaisuus 😄
Jos varastossa hedelmä- tai vihanneslaatikkopinot kaatuvat, niin kyllä lattialle levinneet tuotteet vain kerätään takaisin laatikoihin. En edes muista kenenkään koskaan sanoneen, ettei saisi kerätä, koska muuten hävikki olisi todella suuri.
Asiakas on aina oikeassa.
Paskanmarjat