Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tekosyysi pelleillä tasoristeyksessä?

Vierailija
15.08.2018 |

Kaikissa tasoristeyksissä taitaa olla nykyään puomit ja liikennevalot. Minkä vtun takia jotkut ihmiset ei välitä niistä ja ajaa raiteen puomin ohi ja päin punaisia?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilu on niin tylsää kun siitä on viety kaikki hauskuus että jostain pitää saada vähän jännitystä elämään.

Vierailija
2/20 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ajokorttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minäkin ihmettelen. Vähän väliä saa lehdistä lukea näistä tasoristeysonnettomuuksista, veikkanpa että noin 99% niistä olisi vältettävissä ihan sillä, että oikeasti katsotaan ympärilleen ennen kuin ylitetään. Eikä vain mennä yli, koska ei sieltä eilenkään tullut ketään tai nähdään juna, mutta ajatellaan, että kyllä minä siitä yli ehdin.

Vierailija
4/20 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/20 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen veturikuski.

Vierailija
6/20 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät he tekosyytä tarvitse, kun oikea syy on järjen puuttuminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/20 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee vuosien takainen tilanne. Ajoin työkseni pakettiautoa ja pysähdyin tasoristeyksene koska punaiset valot vilkkui ja puomit oli menossa alas. Junaa tuli sitten hetken päästä hitaasti madellen. Se oli vieläpä todella, todella pitkä tavarajuna.

Pomo vain oli sitä mieltä että minun olisi pitänyt ajaa puomien välistä ennenkun juna tuli koska olisin aivan hyvin ehtinyt eikä olisi mennyt se 15 minuuttia hukkaan. Asiasta tuli ilmiriita ja se päättyi siihen että otin lopputilin lyhyemmän kaavan mukaan.

Vierailija
8/20 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa tasoristeyksissä taitaa olla nykyään puomit ja liikennevalot. Minkä vtun takia jotkut ihmiset ei välitä niistä ja ajaa raiteen puomin ohi ja päin punaisia?

Läheskään kaikissa tasoristeyksissä ei ole puomeja eikä liikennevaloja. Vartioimattomia (siis puomittomia ja valottomia) on Suomessa lähes 1900!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/20 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa tasoristeyksissä taitaa olla nykyään puomit ja liikennevalot. Minkä vtun takia jotkut ihmiset ei välitä niistä ja ajaa raiteen puomin ohi ja päin punaisia?

Hyvä aloitus tärkeästä aiheesta, mutta sen verran korjattakoon, että Suomen noin 2800:sta tasoristeyksestä yli 1800:ssa ei ole mitään varoituslaitteita (ei valoja, ei puomeja).

Että siinä mielessä aloittaja arvaili hieman pieleen.

Vierailija
10/20 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa tasoristeyksissä taitaa olla nykyään puomit ja liikennevalot. Minkä vtun takia jotkut ihmiset ei välitä niistä ja ajaa raiteen puomin ohi ja päin punaisia?

Läheskään kaikissa tasoristeyksissä ei ole puomeja eikä liikennevaloja. Vartioimattomia (siis puomittomia ja valottomia) on Suomessa lähes 1900!

Valehtelet. Tasoristeykset ovat erityisen vaarallisia paikkoja ja puomien ja liikennevalojen asentaminen maksaisi tuhansia tai ehdottomasti korkeintaan muutama kymmenen tuhatta euroa. Kukaan ei voi olla niin idiootti ettei tekisi tuota investointia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/20 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up!

Vierailija
12/20 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa tasoristeyksissä taitaa olla nykyään puomit ja liikennevalot. Minkä vtun takia jotkut ihmiset ei välitä niistä ja ajaa raiteen puomin ohi ja päin punaisia?

Läheskään kaikissa tasoristeyksissä ei ole puomeja eikä liikennevaloja. Vartioimattomia (siis puomittomia ja valottomia) on Suomessa lähes 1900!

Valehtelet. Tasoristeykset ovat erityisen vaarallisia paikkoja ja puomien ja liikennevalojen asentaminen maksaisi tuhansia tai ehdottomasti korkeintaan muutama kymmenen tuhatta euroa. Kukaan ei voi olla niin idiootti ettei tekisi tuota investointia.

Normaalin varoituslaitoksen hinta puomeineen on yli 100.000 euroa. Korkea hinta johtuu mm. siitä, että tekniikan pitää olla "idioottivarmaa" eikä tuleva juna saa jäädä laitteistolta havaitsematta. Myös sähköjen vetäminen tasoristeykselle voi olla kallis juttu, jos lähin sähkölinja on kaukana.

Kaikkiin tasoristeyksiin ei ole mitään järkeä asentaa varoituslaitetta. Monien yli ei välttämättä mene maantieajoneuvoa tai junaa edes joka kuukausi, jos esim. tasoristeys johtaa johonkin pellolle tai metsäpalstalle. Monet raiteet ovat myös hyvin vähän liikennöityjä ja niillä junien nopeus on hidas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/20 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa tasoristeyksissä taitaa olla nykyään puomit ja liikennevalot. Minkä vtun takia jotkut ihmiset ei välitä niistä ja ajaa raiteen puomin ohi ja päin punaisia?

Läheskään kaikissa tasoristeyksissä ei ole puomeja eikä liikennevaloja. Vartioimattomia (siis puomittomia ja valottomia) on Suomessa lähes 1900!

Valehtelet. Tasoristeykset ovat erityisen vaarallisia paikkoja ja puomien ja liikennevalojen asentaminen maksaisi tuhansia tai ehdottomasti korkeintaan muutama kymmenen tuhatta euroa. Kukaan ei voi olla niin idiootti ettei tekisi tuota investointia.

Valehtelen mitä?

Kyllä, tasoristeykset ovat erityisen vaarallisia paikkoja, mutta siitä huolimatta valottomia ja puomittomia tasoristeyksiä Suomessa on lähes 1900.

Paljonko sinä olet investoinut tasoristeyksien turvalaitteisiin?

Vierailija
14/20 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan leikkiä kuoleman kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/20 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu täysin tasoristeyksestä, onko se erittäin turvallinen, turvallinen, vaarallinen vai erittäin vaarallinen.

Vierailija
16/20 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se riippuu täysin tasoristeyksestä, onko se erittäin turvallinen, turvallinen, vaarallinen vai erittäin vaarallinen.

Ei vaan riippuu täysin auton kuljettajasta jos tasoristeys on erittäin turvallinen, turvallinen, vaarallinen vai erittäin vaarallinen.

Vierailija
17/20 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se riippuu täysin tasoristeyksestä, onko se erittäin turvallinen, turvallinen, vaarallinen vai erittäin vaarallinen.

Ei vaan riippuu täysin auton kuljettajasta jos tasoristeys on erittäin turvallinen, turvallinen, vaarallinen vai erittäin vaarallinen.

Liikennevirastolla on olemassa tasoristeyksille turvallisuusluokitus. Vaarallisimpaan luokkaan luokitellut ovat niitä, joissa lähestyvän junan pystyy mutkan tms. vuoksi havaitsemaan vasta niin myöhään, ettei esim. traktoria peräkärryineen siinä ajassa ehdi ajaa radan yli.

Vierailija
18/20 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se riippuu täysin tasoristeyksestä, onko se erittäin turvallinen, turvallinen, vaarallinen vai erittäin vaarallinen.

Ei vaan riippuu täysin auton kuljettajasta jos tasoristeys on erittäin turvallinen, turvallinen, vaarallinen vai erittäin vaarallinen.

Liikennevirastolla on olemassa tasoristeyksille turvallisuusluokitus. Vaarallisimpaan luokkaan luokitellut ovat niitä, joissa lähestyvän junan pystyy mutkan tms. vuoksi havaitsemaan vasta niin myöhään, ettei esim. traktoria peräkärryineen siinä ajassa ehdi ajaa radan yli.

Mistä löytyy lista noista luokituksista?

Vierailija
19/20 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
20/20 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se riippuu täysin tasoristeyksestä, onko se erittäin turvallinen, turvallinen, vaarallinen vai erittäin vaarallinen.

Ei vaan riippuu täysin auton kuljettajasta jos tasoristeys on erittäin turvallinen, turvallinen, vaarallinen vai erittäin vaarallinen.

Liikennevirastolla on olemassa tasoristeyksille turvallisuusluokitus. Vaarallisimpaan luokkaan luokitellut ovat niitä, joissa lähestyvän junan pystyy mutkan tms. vuoksi havaitsemaan vasta niin myöhään, ettei esim. traktoria peräkärryineen siinä ajassa ehdi ajaa radan yli.

Mistä löytyy lista noista luokituksista?

Niin että mistä tuollainen lista löytyy?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi