Syystä reklamointi- miten on vastattu?
Milloin olet reklamoinut tuotteesta tai palvelusta ja millainen oli vastaanotto, saitko korvauksia vai veetuilua ?
Kommentit (9)
Ostin purkin "parempaa" jäätelöä ja sisältö maistui rasvaiselta ja tuntui klimppiseltä, reklamoin. Lähettivät korvaukseksi laatikollisen kovia, eltaantuneita karkkeja. En osta enää ko.,lafkan tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Jätin palautetta 1,5 tuntia myöhässä paikalle tulleesta taksista. En saanut koskaan mitään vastausta, vaikka sitä nimenomaan pyysin ja jätin yhteystietoni.
Mikä firma oli kyseessä?
Reklamoin melkein aina kun aihetta on. Olen saanut pankilta rahaa, korvaavia tuotteita, rahahyvityksiä, lahjakortteja yms. Ehkä syy miksi on tullut hyvin rahaa ja korvauksia on se että A) en valita turhasta B) perustelen reklamaationi hyvin, mukaanlukien vaatimukseni (jos niitä on).
Pankilta olen esimerkiksi saanut viimeisen kuukauden aikana useita kymmeniä euroja rahaa tilille, heidän virheistään johtuen. Noin puolet ovat vahingonkorvausta ja puolet ovat "mielipahahyvityksiä"
Islannissa lomaillessamme eräs respan tyyppi oli meitä kohtaan aivan uskomattoman vihamielinen ja tyly koko 4 päivää jonka hotellissa yövyimme. Olimme siistejä, ystävällisiä ja asiallisia, joten koskaan ei selvinnyt miksi häntä ärsyttivät naamamme niin paljon. Häneltä kysyessä ei onnistunut mikään, muut virkailijat olivat kilttejä ja hymyileväisiä, joiden kanssa kaikki asiointi sujui vaivatta (valitettavasti vaan sattui hetkiä jolloin oli asioitava tämän ilkiön kanssa, koska hän oli yksin tiskillä).
Kaiken huippu oli kuitenkin se, kun hän suorastaan huusi meille ja syytti meitä varkaudesta kun olimme kirjautumassa ulos.Hän yritti veloittaa meiltä toisen asiakkaan tekemiä ostoksia, ja moka oli hänen. Anteeksipyyntöä ei kuitenkaan tullut kun asia selvisi.
Laitoimme reklamaation ja saimme korvaukseksi 2 yötä luksushotellissa (saimme valita itse hotellin ketjun valikoimasta).
Mulle on aina vastattu, en välttämättä reklamoi hyvityksen takia vaan siksi, että tiedän asiallisen reklamoinnin johtavan tuotteen laadun tarkkaluun. Tai ainakin luulen niin. Mä olen saanut homhtunutta juustoa, maksapateeta, luokatonta "salaattia", siis tämmöistä valmista raastesalaattia, jossa lillui epämääräisessä nesteessä epämääräisiä juuresten suikaleita. Kerran sain melkein hampaat lohkeamaan, kun yhdessä grillimakkarassa oli iso luunpala, jota puraisi. Hyi että, en ole ikinä enää sitä merkkiä ostanut.
Lahjakortteja aina lähetetty pahoittelusaatteen kanssa, on myös selitetty, mistä pilaantuminen on johtunut.
Ai niin, reklamoin kerran ripsarista, joka oli tosiaan aivan kuiva jo ostettaessa. Lähettivät paketin kyseisen merkin tuotteita hyvitykseksi.
Tästä kyllä yllätyin, yllätys yllätys, suosin edelleen kyseistä merkkiä.
Kanarialla kerran aamiaisen aikana huoneesta oli hävinnyt tuolin selustalta edellisen illan bilevaate, huone siis siivottu. "Meidän hotellissa ei tällaista tapahdu" oli vastaus, kun asiallisesti kerroin asiasta. No onpahan jollain hyvä vaate lähteä bailaamaan.
Ebaysta tilatessa lähettivät väärän tuotteen. Lähettivät oikean tuotteen ja sain pitää myös sen väärän :)
Finnairille reklamoin lennon myöhästymisestä ja vastausta odottelen edelleen, kuukausia kulunut...
Pirkalla reklamaation hoito toimii. Siis Keskolla. Ja valiolla sai homehtuneen tuotteen kohdalla taistella. Lopulta soitin tjlle
Jätin palautetta 1,5 tuntia myöhässä paikalle tulleesta taksista. En saanut koskaan mitään vastausta, vaikka sitä nimenomaan pyysin ja jätin yhteystietoni.