Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En oikeasti ymmärrä pyöräraivoa

Vierailija
21.04.2018 |

Jalkakäytäviä on nykyään kilometrikaupalla kaupunkien ulkopuolella. Onko pyöräilijöiden aivan pakko käyttää taajama-alueen sisällä olevia jalkakäytäviä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jos ei halua kuolla auton alle.

Vierailija
2/8 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkakäytävillähän ei saa polkea, mutta jos puhut kevyenliikenteenväylistä, niin kyllä niillä on pakko polkea jos meinaa pyörällä jonnekin kaupungissa päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, koska ne on yleensä kyltitetty yhdistetyiksi pyöräteiksi ja jalkakäytäviksi, eli pyöräilijöiden on lain mukaan pakko käyttää niitä.

Toisaalta jos kadulle tulee risteyksien välillä, niin ei välttämättä edes tiedä onko kyseessä yhdistetty pyörätie ja jalkakäytävä vai pelkkä jalkakäytävä, koska kyltit ovat vain risteyksissä.

Moni ihminen pyöräilee myös vahingossa tai epähuomiossa pelkällä jalkakäytävällä, esimerkiksi koska se jalkakäytävä saattaa olla myös pyörätie vain lyhyellä matkaa (esim. edellisellä korttelinvälillä mutta ei juuri sillä kyseisellä) tai koska pyörätien kyltin puuttuminen on jäänyt huomaamatta.

Vierailija
4/8 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jos ei halua kuolla auton alle.

Itse asiassa jalankulkijoiden seassa pyöräily on varsinkin keskusta-alueilla vaarallisempaa kuin ajoradalla pyöräily. Jalkakäytävällä ajaminen suojaa lähinnä autojen tekemiltä peräänajoilta jotka ovat harvinainen onnettomuustyyppi. Ylivoimaisesti yleisin onnettomuustyyppi on kohtaamisonnettomuus risteyksissä, ja niitä onnettomuuksia jalkakäytävällä pyöräily lisää, koska sieltä tulevaa pyöräilijää on vaikeampi havaita, toisin kuin ajoradalla tien oikeassa laidassa ajavaa pyöräilijää jonka voi havaita samalla vilkaisulla kuin autotkin.

Vierailija
5/8 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On jos ei halua kuolla auton alle.

Itse asiassa jalankulkijoiden seassa pyöräily on varsinkin keskusta-alueilla vaarallisempaa kuin ajoradalla pyöräily. Jalkakäytävällä ajaminen suojaa lähinnä autojen tekemiltä peräänajoilta jotka ovat harvinainen onnettomuustyyppi. Ylivoimaisesti yleisin onnettomuustyyppi on kohtaamisonnettomuus risteyksissä, ja niitä onnettomuuksia jalkakäytävällä pyöräily lisää, koska sieltä tulevaa pyöräilijää on vaikeampi havaita, toisin kuin ajoradalla tien oikeassa laidassa ajavaa pyöräilijää jonka voi havaita samalla vilkaisulla kuin autotkin.

Onnettomuuksien vähäisyys johtuu , että juuri kukaan ei uskalla ajella autojen keskellä pyörällä .  Tänään ajoin hetken hiekkatietä niin 2 mammaa ajoi 2cm päästä ja yksi ei noudattanut kolmiota vaan kiilasi eteeni.

Vierailija
6/8 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On jos ei halua kuolla auton alle.

Itse asiassa jalankulkijoiden seassa pyöräily on varsinkin keskusta-alueilla vaarallisempaa kuin ajoradalla pyöräily. Jalkakäytävällä ajaminen suojaa lähinnä autojen tekemiltä peräänajoilta jotka ovat harvinainen onnettomuustyyppi. Ylivoimaisesti yleisin onnettomuustyyppi on kohtaamisonnettomuus risteyksissä, ja niitä onnettomuuksia jalkakäytävällä pyöräily lisää, koska sieltä tulevaa pyöräilijää on vaikeampi havaita, toisin kuin ajoradalla tien oikeassa laidassa ajavaa pyöräilijää jonka voi havaita samalla vilkaisulla kuin autotkin.

Onnettomuuksien vähäisyys johtuu , että juuri kukaan ei uskalla ajella autojen keskellä pyörällä .  Tänään ajoin hetken hiekkatietä niin 2 mammaa ajoi 2cm päästä ja yksi ei noudattanut kolmiota vaan kiilasi eteeni.

Ei pidä paikkaansa. Ulkomailla onnettomuuksien riskit ovat samaa tasoa ja siellä lähes kaikki aikuiset ajavat yleensä ajoradalla.

Yhdistetyt jalkakäytävät ja pyörätiet tiiviisti rakennetulla kaupunkialueella ovat lähinnä suomalainen ilmiö. Kuten myös käsite "kevyt liikenne" joka tunnetaan vain Suomessa. Ulkomailla pyörät ovat ajoneuvoja eivätkä kevyttä liikennettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On jos ei halua kuolla auton alle.

Itse asiassa jalankulkijoiden seassa pyöräily on varsinkin keskusta-alueilla vaarallisempaa kuin ajoradalla pyöräily. Jalkakäytävällä ajaminen suojaa lähinnä autojen tekemiltä peräänajoilta jotka ovat harvinainen onnettomuustyyppi. Ylivoimaisesti yleisin onnettomuustyyppi on kohtaamisonnettomuus risteyksissä, ja niitä onnettomuuksia jalkakäytävällä pyöräily lisää, koska sieltä tulevaa pyöräilijää on vaikeampi havaita, toisin kuin ajoradalla tien oikeassa laidassa ajavaa pyöräilijää jonka voi havaita samalla vilkaisulla kuin autotkin.

Onnettomuuksien vähäisyys johtuu , että juuri kukaan ei uskalla ajella autojen keskellä pyörällä .  Tänään ajoin hetken hiekkatietä niin 2 mammaa ajoi 2cm päästä ja yksi ei noudattanut kolmiota vaan kiilasi eteeni.

Ei pidä paikkaansa. Ulkomailla onnettomuuksien riskit ovat samaa tasoa ja siellä lähes kaikki aikuiset ajavat yleensä ajoradalla.

Yhdistetyt jalkakäytävät ja pyörätiet tiiviisti rakennetulla kaupunkialueella ovat lähinnä suomalainen ilmiö. Kuten myös käsite "kevyt liikenne" joka tunnetaan vain Suomessa. Ulkomailla pyörät ovat ajoneuvoja eivätkä kevyttä liikennettä.

Ajat kuitenkin itse vain autolla?

Vierailija
8/8 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On jos ei halua kuolla auton alle.

Itse asiassa jalankulkijoiden seassa pyöräily on varsinkin keskusta-alueilla vaarallisempaa kuin ajoradalla pyöräily. Jalkakäytävällä ajaminen suojaa lähinnä autojen tekemiltä peräänajoilta jotka ovat harvinainen onnettomuustyyppi. Ylivoimaisesti yleisin onnettomuustyyppi on kohtaamisonnettomuus risteyksissä, ja niitä onnettomuuksia jalkakäytävällä pyöräily lisää, koska sieltä tulevaa pyöräilijää on vaikeampi havaita, toisin kuin ajoradalla tien oikeassa laidassa ajavaa pyöräilijää jonka voi havaita samalla vilkaisulla kuin autotkin.

Onnettomuuksien vähäisyys johtuu , että juuri kukaan ei uskalla ajella autojen keskellä pyörällä .  Tänään ajoin hetken hiekkatietä niin 2 mammaa ajoi 2cm päästä ja yksi ei noudattanut kolmiota vaan kiilasi eteeni.

Ei pidä paikkaansa. Ulkomailla onnettomuuksien riskit ovat samaa tasoa ja siellä lähes kaikki aikuiset ajavat yleensä ajoradalla.

Yhdistetyt jalkakäytävät ja pyörätiet tiiviisti rakennetulla kaupunkialueella ovat lähinnä suomalainen ilmiö. Kuten myös käsite "kevyt liikenne" joka tunnetaan vain Suomessa. Ulkomailla pyörät ovat ajoneuvoja eivätkä kevyttä liikennettä.

Ajat kuitenkin itse vain autolla?

Ei vaan pyörällä. Ja ympäri vuoden.