Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ajat kaasu pohjassa punaisiin liikennevaloihin ja teet äkkijarrutuksen?

Vierailija
20.01.2018 |

Mä en ole koskaan ymmärtänyt tota. Itse ajanu pk-seudulla nyt 21 vuotta eli olen nelikymppinen. Monet ajavat täysillä punaisiin ja tekevät äkkijarrutuksen. Eikö tuollainen ajotapa ole epämiellyttävää?

Jos lähestyn isoa risteystä hitaammin (koska punaiset valot), perässä oleva vaihtaa kaistaa ja ajaa täysillä punaisiin valoihin. Itse tulen hitaammin eli taloudellisemmin ja silti siinä sitten seistään rinnakkain pitkäänkin.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten millään keksi?

No huvikseen tekevät noin, eivätkä esim. siksi että yrittäisivät keretä ENNEN kuin punaiset tulevat.

Vierailija
2/19 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en? Kiihdytely on kivaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

LATU AUKI "URPOT"!!!!

Vierailija
4/19 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten millään keksi?

No huvikseen tekevät noin, eivätkä esim. siksi että yrittäisivät keretä ENNEN kuin punaiset tulevat.

Tarkoitan tilannetta, jossa punaiset valot palavat jo valmiiksi ja silti sinne ajetaan kaasu pohjassa ja tehdään äkkijarrutus.

Vierailija
5/19 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkipysähdykset ovat epämiellyttäviä itselle ja kyydissä oleville. Sellainen pehmeä ajotyyli, hidastetaan, kun valmiiksi palaa punaiset valot. Auto tulee pehmeämmin niihin valoihin seisomaan, semmoisessa kyydissä on mukavampi olla. Kuin sellaisessa tempovassa kyydissä, jossa kiihdytetään ja jarrutellaan.

Vierailija
6/19 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten millään keksi?

No huvikseen tekevät noin, eivätkä esim. siksi että yrittäisivät keretä ENNEN kuin punaiset tulevat.

Otsikossa lukee "Miksi ajat kaasu pohjassa punaisiin liikennevaloihin".

Eli punaiset valot palavat jo ja silti sinne mennään kauhealla vauhdilla äkkijarruttaen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/19 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi en? Kiihdytely on kivaa

Mikään ei ole epämiellyttävämpää kuin olla sellaisessa nykivässä kyydissä kaupunkiajossa, jossa on just tota älytöntä täysillä punaisiin valoihin ajamista ja sit täysi stoppi.

Vierailija
8/19 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä näkee toisinaan niitä autoilijoita, jotka hitaasti lähestyvät punaisia valoja. Eivät tule ajatelleeksi, että jos takana on muitakin autoja, hidastaa se liikennettä pitkälle taaksepäin. Eli ei hitaalla laskettelua punaisiin valoihin vaan normaalia vauhtia valoihin ja hallittu jarrutus. Ei tietenkään mitään riskinottoa tässä vaan järkevä turvallinen vauhti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/19 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalankulkijana olen ihmetellyt samaa. Koskaan ei voi olla varma saako autoilija kärrynsä pysähtymään, vaikka suojatielläkävelijälle palaa vihreä.

Vierailija
10/19 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jalankulkijana olen ihmetellyt samaa. Koskaan ei voi olla varma saako autoilija kärrynsä pysähtymään, vaikka suojatielläkävelijälle palaa vihreä.

Ja vielä kun liikenteessä ajaa rattijuoppoja ja huumeiden vaikutuksessa olevia. Ne ei välttämättä pysähdykään vaan ajavat punaisia päin. Mistä jalankulkija tietää, onko kyseessä sellainen vai sitten tälläinen äkkijarruttaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/19 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä näkee toisinaan niitä autoilijoita, jotka hitaasti lähestyvät punaisia valoja. Eivät tule ajatelleeksi, että jos takana on muitakin autoja, hidastaa se liikennettä pitkälle taaksepäin. Eli ei hitaalla laskettelua punaisiin valoihin vaan normaalia vauhtia valoihin ja hallittu jarrutus. Ei tietenkään mitään riskinottoa tässä vaan järkevä turvallinen vauhti.

Totta, usein kääntyvien kaista on lyhyt ja sitten ne suoraan menevät matelevat, jättävät monen auton välejä eivätkä tajua, että kääntyvä heidän perässään ei pääse kaistalleen vaikka siellä palaisi hänelle vihreät valot. Rauhassa saa pysähtyä, mutta ei madellen ja isoja välejä liki pysähtyneiden autojen väliin jättäen, kiitos!

Vierailija
12/19 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä näkee toisinaan niitä autoilijoita, jotka hitaasti lähestyvät punaisia valoja. Eivät tule ajatelleeksi, että jos takana on muitakin autoja, hidastaa se liikennettä pitkälle taaksepäin. Eli ei hitaalla laskettelua punaisiin valoihin vaan normaalia vauhtia valoihin ja hallittu jarrutus. Ei tietenkään mitään riskinottoa tässä vaan järkevä turvallinen vauhti.

Totta, usein kääntyvien kaista on lyhyt ja sitten ne suoraan menevät matelevat, jättävät monen auton välejä eivätkä tajua, että kääntyvä heidän perässään ei pääse kaistalleen vaikka siellä palaisi hänelle vihreät valot. Rauhassa saa pysähtyä, mutta ei madellen ja isoja välejä liki pysähtyneiden autojen väliin jättäen, kiitos!

Useimmiten jos suoraan menijöillä on punainen, niin kääntyvillä on myös punainen. Ehkä hetken on kääntyvillä pidempään vihreä, mutta vain hetken. Iso risteys, jossa kaikille on jo valmiiksi punainen, miksi niihin risteyksiin pitää täysillä ajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/19 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi jännittävä ilmiä on myös se, että letkaan pysähdyttäessä on edelliseen autoon jätetty pitkä väli, mutta se jostain syystä hoksataankin ottaa kiinni jossain vaiheessa odottelua. Niinpä koko letka siirtyy viisi metriä eteenpäin ilman että valot olis vaihtunu. MIksi??

Vierailija
14/19 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi Helsingissä kerran niin, etten huomannut valoja.

Se ei ollut siis mikään iso valoristeys, vaan suojatien kohdalla olevat valo. Ajamiseni olisi saattanut hyvinkin näyttää kuvaamaltasi. En toki kiihdyttänyt, mutta olisn voinut, epähuomiossa. Kohdalla huomsin, että tuossahan on valot! Ketään ei ollut ylittämässä tietä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/19 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyy autossa jarrut kunnossa kun niitä välillä käyttää.

Vierailija
16/19 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kortti kohta 23 vuotta ja olen ihmetellyt tätä tapaa aina. En keksi yhtään syytä, miksi sinne punaisiin valoihin pitäisi kaahata, kun niihin on kuitenkin pakko pysähtyä. Itse ajelen hissukseen punaisiin, jos en blokkaa muille kaistoille menijöitä. Tavoitteeni on, ettei tarvitsisi pysähtyä ollenkaan, vaan pääsisin mateluni vuoksi kakkosella liikkeelle. En tee tätä missään ydinkeskustassa tai tosi lyhyillä kadunpätkillä, vaan sellaisella tiellä, jossa ennakointi on mahdollista ja järkevää. Säästää bensaakin samalla.

Vierailija
17/19 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin yhden tyypin kyydissä ja toista kertaa ei tehnyt mieli. Koko ajan kaasu pohjassa kiihdyttelyä ja viime tipassa sitten paniikkijarrutus, toisten autojen takia tai liikennevalojen. Rasittava tyyli.

Vierailija
18/19 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi jännittävä ilmiä on myös se, että letkaan pysähdyttäessä on edelliseen autoon jätetty pitkä väli, mutta se jostain syystä hoksataankin ottaa kiinni jossain vaiheessa odottelua. Niinpä koko letka siirtyy viisi metriä eteenpäin ilman että valot olis vaihtunu. MIksi??

Tätä mäkään en käsitä. Olen miettinyt että se on jotain sairasta vallankäyttöä.

Vierailija
19/19 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

90% näistä punaisiin kiihdyttelijöistä on miehiä. Mukaanlukien omani. Vinoilenkin usein, että hänellä on kiire seisomaan valoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi