Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun kysytte isoissa marketeissa (Prisma, Cittari) myyjiltä apua, niin paneutuvatko he auttamiseesi vai laukovatko pelkkiä itsestäänselvyyksiä?

Vierailija
03.01.2018 |

Ennen joulua jouduin kyselemään myyyjiltä paljonkin apua siihen, missä sijaitsee tietty tuote tai onko heillä ollenkaan tiettyä tuotetta tai jos ei näy hyllyissä, niin onko niitä tulossa pian lisää. Ehkä 1/4 myyjästä oli oikeasti asiakaspalveluhenkinen noissa hypermarketeissa, eli lähtivät opastamaan minut etsimäni tuotteen luokse tai ottivat yhteyttä kyseisestä tuoteryhmästä vastuussa olevaan myyjään. Mutta sitten 3/4 myyjistä oli melko töykeitäkin. He vaan ilmoittivat, ettei kyseinen tuoteryhmä kuulu heidän vastuualueisiinsa (no mistäs minä sen asiakkaana voin tietää tai miten muka yksin saisin käsiin juuri sen oikean myyjän?). Töykeät myyjät saattoivat myöskin vaan todeta, etteivät tiedä, myydäänkö heillä kysymääni tuotetta vai ei ja eivät siis tehneet ainuttakaan tekoa asian selvittämiseksi.

Erityisesti ärsytti, kun etsin juuri yhtä tiettyä lelua monesta kaupasta, joka oli kaikkialta loppu. Yritin kysellä, onko sitä tulossa vielä ennen joulua ja jos on, niin onko mahdollista varata sellainen jo tilatusta erästä, kun ne viedään aina ihan käsistä. Yleisimmät vastaukset oli myyjiltä:
- En vastaa leluosastosta. *ja poistuminen paikalta*
- Jos niitä ei ole hyllyssä, niitä ei ole. En tiedä tilauksista mitään.
- Se on suosittu lelu ja ei voi mitään, että moni jää ilman. En usko(et kuitenkaan tiedä!), että on mahdollista varata sitä.
KUKAAN myyjä ei voinut selvittää asiaa. Kai nyt olisi ollut edes joku, joka olisi tiennytkin asiasta jotain eikä vaan mutuillut? Olisin arvostanut jos joku olisi edes yritttänyt, mutta ei, yksikään myyjä ei tehnyt yhtään mitään asian eteen. Harmittaa yhä, kun en lapselleni sitä lelua jouluksi saanut.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen joulua jouduin kyselemään myyyjiltä paljonkin apua siihen, missä sijaitsee tietty tuote tai onko heillä ollenkaan tiettyä tuotetta tai jos ei näy hyllyissä, niin onko niitä tulossa pian lisää. Ehkä 1/4 myyjästä oli oikeasti asiakaspalveluhenkinen noissa hypermarketeissa, eli lähtivät opastamaan minut etsimäni tuotteen luokse tai ottivat yhteyttä kyseisestä tuoteryhmästä vastuussa olevaan myyjään. Mutta sitten 3/4 myyjistä oli melko töykeitäkin. He vaan ilmoittivat, ettei kyseinen tuoteryhmä kuulu heidän vastuualueisiinsa (no mistäs minä sen asiakkaana voin tietää tai miten muka yksin saisin käsiin juuri sen oikean myyjän?). Töykeät myyjät saattoivat myöskin vaan todeta, etteivät tiedä, myydäänkö heillä kysymääni tuotetta vai ei ja eivät siis tehneet ainuttakaan tekoa asian selvittämiseksi.

Erityisesti ärsytti, kun etsin juuri yhtä tiettyä lelua monesta kaupasta, joka oli kaikkialta loppu. Yritin kysellä, onko sitä tulossa vielä ennen joulua ja jos on, niin onko mahdollista varata sellainen jo tilatusta erästä, kun ne viedään aina ihan käsistä. Yleisimmät vastaukset oli myyjiltä:

- En vastaa leluosastosta. *ja poistuminen paikalta*

- Jos niitä ei ole hyllyssä, niitä ei ole. En tiedä tilauksista mitään.

- Se on suosittu lelu ja ei voi mitään, että moni jää ilman. En usko(et kuitenkaan tiedä!), että on mahdollista varata sitä.

KUKAAN myyjä ei voinut selvittää asiaa. Kai nyt olisi ollut edes joku, joka olisi tiennytkin asiasta jotain eikä vaan mutuillut? Olisin arvostanut jos joku olisi edes yritttänyt, mutta ei, yksikään myyjä ei tehnyt yhtään mitään asian eteen. Harmittaa yhä, kun en lapselleni sitä lelua jouluksi saanut.

Eihän ne isossa kaupassa edes tiedä ulkoa missä mitäkin.Minua kyllä tytteli yritti auttaa vaikka ei tiennyt itsekään missä tuote,löydettiin kyllä.

Vierailija
2/13 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että he kaikki olivat kaupan myyjiä? Siellähän on myös täysin ulkopuolisen firman hyllyntäyttäjiä, joilta ei voine odottaa supermarketin valikoimien kovin hyvää tuntemusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi apua kysyessäni (isossa marketissa), oli kokemus miellyttävä. Silloin ainakin paneutui ihan kunnolla auttamaan

Vierailija
4/13 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikset käy erikoisliikkeessä? Melkein sama kuin joku pysäyttäisi sinut kadulla ja kysyisi nippelitietoa suomesta :D

Vierailija
5/13 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa hypermarketeissa on yleensä neuvonta, mistä voi mennä kysymään, ei siellä pyöri mitään aspoja erikseen palvelemassa.

Vierailija
6/13 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Citymarketissa törmännyt myyjään, joka ei tiennyt, mitä on halva! Sama tapahtui S-marketissa, mitä en ihmettele yhtään. Samoin Citymarketissa törmäsin henkilökuntaan, joka ei tiennyt, mitä on stollen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pikkupaikkakunnalla saa sekä Prismassa että Cittarissa erinomaista palvelua. Jos joku ei jotain tiedä, kutsuvat paikalle henkilön, joka tietää.

Vierailija
8/13 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjillä on varmaa ennen joulua muutakin tekemistä kuin etsiä joululahjaa lapsellesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma, että he kaikki olivat kaupan myyjiä? Siellähän on myös täysin ulkopuolisen firman hyllyntäyttäjiä, joilta ei voine odottaa supermarketin valikoimien kovin hyvää tuntemusta.

Mulle on joku niistä sanonutkin olevansa juuri tuollainen. Ihan ymmärrettävää ettei silloin kaikkea tiedä. Lähti kyllä etsimään osaavampaa ihmistä apuun.

Yleensä olen saanut ihan hyvin neuvoa. Joissakin paikoissa tosin myyjän luo on tuskastuttavan pitkä jono.

Vierailija
10/13 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut myyjiltä neuvontaa ihan kivasti. Kun kysyy suoraan ja lyhyesti, eikä jaarittele turhia, saa myös vastauksen nopeasti.

Joskus, jo tullessani isoon markettiin, käyn asiakaspalvelussa kysymässä tuotteen sijaintia ja saatavuutta, ettei tarvitse koko päivää hortoilla pitkin käytäviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismassa olen kyllä saanut tosi huonoa palvelua ennen joulua, mutta haluan uskoa että johtuu ainakin osittain siitä että on käytössä paljon jouluapulaisia ja harjoittelijoita kiireen vuoksi ja he eivät osaa kaikkea.

Koska olen itse tehnyt joskus aiemmin työtä samankaltaisessa paikassa, niin tiedän mitä myyjän pitää osata ja mitä ei, eli mikä on myyjän virhe ja mikä johtuu muusta syystä.  Valitettavasti nämä omalle kohdalle sattuneet kerrat olivat molemmat myyjän virheitä.

Vierailija
12/13 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen törmännyt samaan ilmiöön. Syksyllä kysyin roskapusseja pakasterasioita ym. Täyttämässä olleelta myyjältä. Oletin siis olevani lähellä oikeaa hyllyä. Sanoi vain, että ovat siellä, missä pesuaineet. Ahaa, varsin valaisevaa. Ei tuollainen paljon auta vieraassa myymälässä. Muutenkin auttaminen on sellaista "tuolla"-tyyliä nykyään. Itse vein myyjänä ollessani asiakkaan tuotteen luo ja esittelin vielä vaihtoehdotkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään kaikkea ei voi yksi ihminen tietää, mutta kyllä asiakaspalvelijan tehtävä olisi sitten edes ottaa yhteyttä henkilöön, joka tietää ja osaa auttaa.

ap