Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset selittelevät ruotsalaisten menestystä vähittäismyyntialalla "markkinointihengellä"?

Vierailija
02.11.2017 |

"Taitaa olla niin, että ruotsalaiset ovat vähän markkinointihenkisempiä--"

Viimeksi tänään tällaista tekstiä suomalaisen tekstiilialan yhdistyksen äänitorvelta. Siis sellaiselta henkilöltä, jonka luulisi ennemminkin kannustavan suomalaisia panostamaan vientiin. Että näin se vaan on, eikä asialle vaan voi mitään? Ruotsalaiset vaan ovat parempia. Turha siis yrittääkään?

Onhan noita ruotsalaisia muotiyrityksiä maailmalla: H&M, Filippa K, Tiger of Sweden, Fjällräven, Björn Borg, Gina Tricot, Dinsko, Kappahl, Acne, Gant yms. yms. yms... okei, kaikki eivät ole ihan maailmanlaajuisia merkkejä, mutta moni on.

Jos rupeaisin listaamaan muita aloja, listasta tulisi aivan liian pitkä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadusta voi sitten ollakin jo montaa mieltä.

Vierailija
2/4 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laadusta voi sitten ollakin jo montaa mieltä.

Parempaa kuin yhdeltäkään suomalaiselta merkiltä saa. Ruotsista on myös laadukkaita merkkejä, ei kaikki ole mitään hooetämmää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä usko tätä. Ruotsissa on parempi yrittämisen kulttuuri, ei persuja. Kyllä hyvät jutut Suomestakin löydetään, jos niitä on. Angry birds, jne

Vierailija
4/4 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompi markkina, pitempi historia ja kulttuurinen tausta, parempi varallisuus, monipuolisempi talous ja laajemmat kv yhteydet. Ruotsalaiset ovat aina olleet ja ovat myös tänään meitä edellä kaikilla kaupallisilla sektoreilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän