Miksi autoissa on kytkin?Miksi ei vaan samanlaista systeemiä kuin polkupyörissä?
En ymmärrä mikä järki tuossa kytkimessä... Turhan monimutkaisesti tehty.
Kommentit (26)
Autot on niin painavia ettei niitä jaksa polkea. Fillari on paljon kevyempi.
Vanhoissa Saabeissa oli vapaakytkin, joka toimi kuten polkupyörissä.
Kytkinpoljinta piti painaa vain liikkeelle lähdettäessä, moottorijarrutusta ei ollut ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Autot on niin painavia ettei niitä jaksa polkea. Fillari on paljon kevyempi.
Miten selität polkuautot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autot on niin painavia ettei niitä jaksa polkea. Fillari on paljon kevyempi.
Miten selität polkuautot?
Ne on leluautoja. Muovia. Huoh...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autot on niin painavia ettei niitä jaksa polkea. Fillari on paljon kevyempi.
Miten selität polkuautot?
Onko niitä monivaihteisia? Retu Kivisen potkuauto taitaa olla kokonaan vaihteeton mutta jarrutusteho on aika heikko ellei ole hemmetin isot jalat.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mikä järki tuossa kytkimessä... Turhan monimutkaisesti tehty.
Hyvä kuitenkin, että myöntää olevansa ymmärrykseltään vajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autot on niin painavia ettei niitä jaksa polkea. Fillari on paljon kevyempi.
Miten selität polkuautot?
Ne on leluautoja. Muovia. Huoh...
Väärin. Polkuautoissa on sähkömootttori eivätkä ne siksi tarvi kytkintä. Ja ne on tehty hiilikuidusta.
https://m.idiva.com/news-style-beauty/braking-news-luxury-pedal-car-for…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mikä järki tuossa kytkimessä... Turhan monimutkaisesti tehty.
Hyvä kuitenkin, että myöntää olevansa ymmärrykseltään vajaa.
En ymmärrä
-Ap
Kytkin ei ole kyllä mitenkään monimutkainen.
Koska se vaihdelaatikko menisi RIKKI!
Vierailija kirjoitti:
Ei mun autossa ole..
Ei tule muita vaihdelaatikkoja mieleen kuin variaattoritoimiset joissa ei ole kytkintä eli sinulla on ilmeisesti sellainen,vai oletko vain tyhmä ?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mikä järki tuossa kytkimessä... Turhan monimutkaisesti tehty.
Koska polttomoottoria ei voi pysäyttää samaan tapaan kuin voi lopettaa polkemisen. Sähköauto ei tarvitse kytkintä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mikä järki tuossa kytkimessä... Turhan monimutkaisesti tehty.
Kytkimen tehtävänä on kytkeä voima irti voimansiirtojärjestelmästä kun vaihdetta vaihdetaan. Jos moottorissa ei olisi kytkintä, vaihteiden vaihtaminen rikkoisi ne (tai vaihtaminen ei onnistuisi ollenkaan).
Monissa vähän paremmissa autoissa on automaattinen kykin, kuten tietysti myös automaattivaihteisissa autoissa.
Polttoreaktiota ei voi pysäyttää kuten mekaanista polkemista jota itse hallitset.
Eiköhän se kytkin ole todella tärkeä, jolla saadaan voimansiirto erotettua järjestelmästä siksi aikaa kun teet muutoksia ratastukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mikä järki tuossa kytkimessä... Turhan monimutkaisesti tehty.
Kytkimen tehtävänä on kytkeä voima irti voimansiirtojärjestelmästä kun vaihdetta vaihdetaan. Jos moottorissa ei olisi kytkintä, vaihteiden vaihtaminen rikkoisi ne (tai vaihtaminen ei onnistuisi ollenkaan).
Monissa vähän paremmissa autoissa on automaattinen kykin, kuten tietysti myös automaattivaihteisissa autoissa.
Ei se automaattivaihteisto mitään auta, kun siellä on myös kytkin. Ja vielä monimutkaisempi kuin ns. "tavallinen kytkin". Kyse on siitä että kytkin on liian monimutkainen ja kyseinen toiminnallisuus pitäisi pystyä tekemään paljon yksinkertaisemminkin!
Kytkin tarvitaan jotta moottorin nopeus saadaan sovitettua voimansiirron nopeuteen, sehän muuttuu aina vaihdetta vaihtaessa. Kuljettajan käytössä oleva kytkin on juuri siksi jotta voimansiirto pysyisi yksinkertaisena.
Toki olisi mahdollista automatisoida kytkin, mutta silloin siitä tulee monimutkaisempi.
Näitä monimutkaisempia automaattivaihteisia on ollut markkinoillakin jo 1940 luvulta alkaen.
Osta aitomaatti, niin kytkinpoljin poistuu jalkatilasta.
Vierailija kirjoitti:
Kytkin tarvitaan jotta moottorin nopeus saadaan sovitettua voimansiirron nopeuteen, sehän muuttuu aina vaihdetta vaihtaessa. Kuljettajan käytössä oleva kytkin on juuri siksi jotta voimansiirto pysyisi yksinkertaisena.
Toki olisi mahdollista automatisoida kytkin, mutta silloin siitä tulee monimutkaisempi.
Näitä monimutkaisempia automaattivaihteisia on ollut markkinoillakin jo 1940 luvulta alkaen.
Osta aitomaatti, niin kytkinpoljin poistuu jalkatilasta.
Ei tässä kyse ole siitä kytkinpolkimesta, vaan liian monimutkaisesta rakenteesta itse kytkimessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mikä järki tuossa kytkimessä... Turhan monimutkaisesti tehty.
Kytkimen tehtävänä on kytkeä voima irti voimansiirtojärjestelmästä kun vaihdetta vaihdetaan. Jos moottorissa ei olisi kytkintä, vaihteiden vaihtaminen rikkoisi ne (tai vaihtaminen ei onnistuisi ollenkaan).
Monissa vähän paremmissa autoissa on automaattinen kykin, kuten tietysti myös automaattivaihteisissa autoissa.
Ei se automaattivaihteisto mitään auta, kun siellä on myös kytkin. Ja vielä monimutkaisempi kuin ns. "tavallinen kytkin". Kyse on siitä että kytkin on liian monimutkainen ja kyseinen toiminnallisuus pitäisi pystyä tekemään paljon yksinkertaisemminkin!
Siitä vaan kehittelemään, jos saat sen tehtyä, niin sinusta saattaa tulla rikas mies/nainen/ihminen/muu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kytkin tarvitaan jotta moottorin nopeus saadaan sovitettua voimansiirron nopeuteen, sehän muuttuu aina vaihdetta vaihtaessa. Kuljettajan käytössä oleva kytkin on juuri siksi jotta voimansiirto pysyisi yksinkertaisena.
Toki olisi mahdollista automatisoida kytkin, mutta silloin siitä tulee monimutkaisempi.
Näitä monimutkaisempia automaattivaihteisia on ollut markkinoillakin jo 1940 luvulta alkaen.
Osta aitomaatti, niin kytkinpoljin poistuu jalkatilasta.
Ei tässä kyse ole siitä kytkinpolkimesta, vaan liian monimutkaisesta rakenteesta itse kytkimessä.
Kytkimen takenne on kyllä hyvin yksinkertainen, periaatteessa siinä on kaksi pintaa jotka jousi painaa vastakkain. Polkimella sitten painetaan sitä jousta vastaan ja irroitetaan nämä pinnat toisistaan.
Sanoisin että jos kytkimen rakenne tuntuu liian monimutkaiselta niin ongelma on sen tuntijan, ei kytkimen rakenteessa.
Ei mun autossa ole..