Puhelinpalvelukeskuksessa työskentely, kellään kokemuksia?
Työ on siis puhelujen vastaanottamista, aikojen varaamista ja pienimuotoista neuvontaa ym. Onko kovin hektistä työtä ja onko henkilöstön vaihtuvuus suurta vai viihdytäänkö näissä töissä yleensä pitkään?
Kommentit (9)
Eli mikä työ tarkalleen? Onko joku numeropalvelu, esim. 02? Aivan perseestä sellainen duuni.
Vierailija kirjoitti:
Eli mikä työ tarkalleen? Onko joku numeropalvelu, esim. 02? Aivan perseestä sellainen duuni.
Lääkärikeskuksen puhelinpalvelu. Ap
Hektistä, lisäksi kaikkea on helppo mitata joten johtaminen on helposti numerojohtamista. Yhtäkkiä huomaat, että istut selittämässä, miksi olit viikko sitten maanantaina 15minuuttia pois linjoilta klo 13:22 alkaen. Tai miksi puhelumääräsi ovat niin vähäisiä, puhelut liian lyhyitä tai pitkiä tai mitä ikinä siinä keskuksena nyt tärkeänä pidetäänkään. Call centerit on ihan ok, inboundit kivoimpia, koska asiakkaat soittaa sulle. Ja riippuu ihan paikasta, miten porukka vaihtuu. Mulla on kavereita, jotka ovat vielä pankin aspassa, kun itse lähdin sieltä kuusi vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mikä työ tarkalleen? Onko joku numeropalvelu, esim. 02? Aivan perseestä sellainen duuni.
Lääkärikeskuksen puhelinpalvelu. Ap
Niin ja miksi numeropalvelu oli perseestä?
Vierailija kirjoitti:
Hektistä, lisäksi kaikkea on helppo mitata joten johtaminen on helposti numerojohtamista. Yhtäkkiä huomaat, että istut selittämässä, miksi olit viikko sitten maanantaina 15minuuttia pois linjoilta klo 13:22 alkaen. Tai miksi puhelumääräsi ovat niin vähäisiä, puhelut liian lyhyitä tai pitkiä tai mitä ikinä siinä keskuksena nyt tärkeänä pidetäänkään. Call centerit on ihan ok, inboundit kivoimpia, koska asiakkaat soittaa sulle. Ja riippuu ihan paikasta, miten porukka vaihtuu. Mulla on kavereita, jotka ovat vielä pankin aspassa, kun itse lähdin sieltä kuusi vuotta sitten.
Ok, kuulostaa aika stressaavalta. Mutta toisaalta voisi kuvitella, että pankin puhelinpalvelussa työskentely ei ehkä siitä hektisemmästä päästä (vai olenko aivan väärässä) siinä mielessä, että yhden asiakkaan kanssa menee varmasti keskimäärin hiukan enemmän aikaa kuin esim. jossakin numeropalvelussa.
Pahinta on juurikin se että puhelinjärjestelmä mittaa ihan kaikkea. Varoitus jos tauko venyy parikin minuuttia, puheluiden määrää ja kestoa katsotaan, jälkikirjausaikaa eli kuinka nopeasti palaat linjoille takaisin. Ahdistavaa, kun tuntee olevansa aivan paska työntekijä noiden takia vaikka on oikeasti todella hyvä asiakaspalvelija ja kaikissa muissa työpaikoissa saanut vain kehuja.
Lääkäriaseman puhelinpalvelusta ei kokemusta ja uskoisin että olisi jotenkin helpompaa kuin esim operaattorin aspa, mutta kai huutajia joka aspaan soittelee..
Vierailija kirjoitti:
Pahinta on juurikin se että puhelinjärjestelmä mittaa ihan kaikkea. Varoitus jos tauko venyy parikin minuuttia, puheluiden määrää ja kestoa katsotaan, jälkikirjausaikaa eli kuinka nopeasti palaat linjoille takaisin. Ahdistavaa, kun tuntee olevansa aivan paska työntekijä noiden takia vaikka on oikeasti todella hyvä asiakaspalvelija ja kaikissa muissa työpaikoissa saanut vain kehuja.
Lääkäriaseman puhelinpalvelusta ei kokemusta ja uskoisin että olisi jotenkin helpompaa kuin esim operaattorin aspa, mutta kai huutajia joka aspaan soittelee..
Ainakaan ei kovin paljon luppoaikaa tunnu olevan.
Up