Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sähköautolla, hybridillä tai kaasuautolla ei saa vetää peräkärryä?

Vierailija
15.07.2017 |

Käsittämätöntä. Työmatka-autoksi kävisi hybridi, sähköauto tai kaasuauto, mutta niillä ei saa vetää peräkärryä lainkaan tai vetopainot ovat aivan naurettavia, sellaisia että saa hädintuskin vetää tyhjää kärryä. Mikä ihme tähän on syynä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksinkertaisesti kestä sitä se sähkömoottori.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teho ei riitä turvalliseen ajamiseen takaan kanssa.

Vierailija
4/12 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaasuautoon saa vetokoukun ja normaalit bebensa-auton vetovoimat.

Vierailija
5/12 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa räjähtää.

Vierailija
6/12 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun kaasuautossa on vetokoukku....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ydinvoimala poksahtaa

Vierailija
8/12 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautot: akkukesto vähänkään pidemmässä matkassa muutenkin ongelma, ja akku kuluisi loppuun aika hetkessä jos vetäisi kuormaa. Hybrideissä yleensä on kyse siitä, että tietokoneohjelmisto, joka säätelee sitä milloin käytetään akkua ja milloin bensaa, olettaa että autolla kuljetetaan sellaista normaalia kuormaa vain eli ihmisiä ja sen verran tavaraa kun takaluukkuun menee. Eivät osaa toimia oikein ison kuorman kanssa.

Itselläni on hybridi Hyundai Ioniq silti. Tarvin kyllä peräkärryä vain harvoin, noin kerran vuodessa kun haen isäni kotitilalta polttopuita. Silloin lainaan vanhempien autoa joka on bensa-auto ja heillä on peräkärrykin. Kerran vuodessa jos tarvii vain nini vuokraaminenkin olisi ihan mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräkärry saa voimansa pakokaasujen pyörteilystä renkaiden edessä. Sähköauton pakokaasut pyörteilevät eri taajuudella ja aiheuttaisivat ikäviä sivuttaisvoimia.

Vierailija
10/12 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, mutta lisäksi interventio extrapolaattori voi ylikuormittua ja ferferoida xalibliminaaripumpun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä. Työmatka-autoksi kävisi hybridi, sähköauto tai kaasuauto, mutta niillä ei saa vetää peräkärryä lainkaan tai vetopainot ovat aivan naurettavia, sellaisia että saa hädintuskin vetää tyhjää kärryä. Mikä ihme tähän on syynä?

Syynä on ainakin osittain sun avuttomuutesi käyttää Googlehakua.

Esimerkiksi Tesla Model X voi vetää 2270 kg peräkärryä.

Vierailija
12/12 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudella 2019 Toyota RAV4 hybrid AWD-i itselataavalla hybridiautolla saa vetää peräkärryä, sallittu vetopaino on jarrullissa peräkärryllä 1650kg.

Vertailun vuoksi ilman hybridiä ja pelkällä 2.0l bensamoottorilla moottorilla, nelivedolla varustetulla uudella 2019 RAV4 vetopaino on jarrullisella peräkärryllä 2000kg.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi