Oppivelvollisiän pitäisi kattaa koko toisen asteen tutkinnon suorittaminen
Ihan hyvin oppivelvollisuutta voitaisiin nostaa 19-20 ikävuoteen. Mitä merkitystä täysi-ikäisyydellä tässä muka on? Kyllä oppivelvollisuusikä voi olla isompi kuin 18.
https://www.kansanuutiset.fi/artikkeli/3747217-oppivelvollisuusian-nost…
Kommentit (12)
Aikuisia ihmisiä pakottamalla tekemään jotain ei voi saavuttaa mitään hyvää.
Motivaatio oppimisen pitää lähteä ihmisestä itsestään.
Ei taas tätä typeryyttä. Miten tuo auttaa siihen, että työpaikkoja ei vain ole?
Miten viet sen 100kg vapaaehtoisen syrjäytyjän väkisin kouluun?
Millä aikuisen velvollisuutta voi valvoa
Vierailija kirjoitti:
Ai että, ammattikouluista tulisi pahoja lastentarhoja. Sinne suuntaisivat nämä oppimishaluttomat, jotka on pakotettu opiskelemaan. Unohtamatta kielitaidottomia maahanmuuttajia, jotka pääsivät peruskoulun lävitse vailla kieli- tai lukutaitoa.
Miten se poikkeaisi nykyammattikoulusta? Siellä on tavattoman monta nuorta, jotka on pakotettu opiskelemaan, koska on nuorisotakuu. Alle 25v ei saa sosiaalietuuksia ilman koulutusta, työkokeilua jne ja se näkyy kouluissa.
Vierailija kirjoitti:
Millä aikuisen velvollisuutta voi valvoa
Rahalla.
Hassua miten pojille valitetaan, ettei opiskelu maistu. Sitten kun on niitä poikia (tai miehiä), joille opiskelu maistuu, niin valitetaan verorahojen tuhlaamisesta
Vierailija kirjoitti:
Ei taas tätä typeryyttä. Miten tuo auttaa siihen, että työpaikkoja ei vain ole?
Ei auta yksilötasolla mutta kyllä joukosta aina joku sitten tajuu perustaa vaikka käytettyjen autojen liikkeen tai rengasliikkeen ja työllistää jonkun.
Kouluttaminen ei tee ihmisistä yhtään älykkäämpiä.
Oppivelvollisuushan on peruskoulu tai kunnes täyttää 17. Eli 15-vuotias peruskoulun käynyt on suorittanut koko oppivelvollisuutensa.
No mitä se velvollisuus auttaa, kun niitä ei huvita käydä koulua, niin eihän ne koulussa käy.
Ai että, ammattikouluista tulisi pahoja lastentarhoja. Sinne suuntaisivat nämä oppimishaluttomat, jotka on pakotettu opiskelemaan. Unohtamatta kielitaidottomia maahanmuuttajia, jotka pääsivät peruskoulun lävitse vailla kieli- tai lukutaitoa.